۴۴۵۵۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شاگردان کی روش تیم سال آسیا

یک هفته بعد از اینکه مجله معتبر «فرانس‌فوتبال» توپ طلای سال ٢٠١٦ را به کریستیانو رونالدوی پرتغالی داد، فهرست دیگر برترین‌های دنیا، به‌ویژه در بخش تیمی را هم اعلام کرد.

روزنامه شرق: یک هفته بعد از اینکه مجله معتبر «فرانس‌فوتبال» توپ طلای سال ٢٠١٦ را به کریستیانو رونالدوی پرتغالی داد، فهرست دیگر برترین‌های دنیا، به‌ویژه در بخش تیمی را هم اعلام کرد. این مجله فرانسوی در شماره روز گذشته‌اش که به معرفی برترین‌های فوتبال در سال ٢٠١٦ اختصاص یافته بود، تیم ملی ایران را به عنوان «برترین» تیم آسیا معرفی کرد. این انتخاب در حالی صورت گرفته که دو کشور ژاپن و عربستان در رده‌بندی کلی این مجله، در رده‌های دوم و سوم منطقه آسیا قرار دارند. «فرانس‌فوتبال» تازه‌ترین شماره‌اش را با تقسیم‌بندی‌کردن آیتم‌های مختلف شروع کرده و در صدر آنها به معرفی بهترین بازیکن سال فوتبال فرانسه پرداخته که جایزه‌اش را به آنتوان گریزمن، بازیکن تیم ملی فرانسه و البته باشگاه اتلتیکو‌مادرید داده است. این مجله در بخش «آنهایی که سال، سالشان بود و نبود» هم به معرفی آیتم‌های مختلفی پرداخته که بیشتر آنها مطالب بلند و گاه دو‌صفحه‌ای هستند.

کار خوب کی‌روش

در بخش معرفی برترین تیم‌های ملی قاره‌های مختلف هم بعد از نوشتن مطلبی بلند درباره تیم ملی پرتغال که یورو را فتح کرد، تیم شیلی را به ‌عنوان برترین تیم منطقه آمریکای جنوبی انتخاب کرده است. در آفریقا هم این مجله تیم ملی مصر را انتخاب کرده و سرانجام هم که در آسیا، ایران را به‌ عنوان برترین تیم قاره معرفی کرده است. «فرانس‌فوتبال» مطلب را با تیتر «ایران واضح و مبرهن» شروع کرده و در ادامه نوشته است: «کارلوس کی‌روش کارش را در تهران عالی انجام می‌دهد. این تکنیسین پرتغالی که سال ٢٠١١ هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفته در همین بازه زمانی، توانسته ایران را دو بار به ‌عنوان تیم برتر آسیا در رده‌بندی ما (فرانس فوتبال) معرفی کند. ابتدا سال ٢٠١٣ بود که شاگردان او سال را فقط با یک شکست، در دیداری دوستانه مقابل عمان، به پایان بردند و در نهایت هم بلیت سفر به جام جهانی ٢٠١٤ را برای خودشان گرفتند. سه سال بعد، آنها تقریبا کارشان را بی‌نقص انجام می‌دهند؛ ایران به همراه نپال یکی از دو کشور این قاره است که هنوز شکستی در کارنامه ندارد، با این تفاوت که نپالی‌ها فقط در بازی‌های دوستانه شرکت کرده‌اند. این فاکتور شکست‌ناپذیری تا همین‌جا چهره تیمی افتخار‌آمیز را به ایران داده است: تیم آنها با ٢٧ گل زده، سومین تیم گل‌زن قاره است که بعد از تیم‌های ژاپن با ٣٠ و کامبوج با ٢٨ گل زده ایستاده‌اند. خط دفاعی این تیم هم نفودناپذیرترین تیم قاره را در اختیار دارد و فقط دو گل خورده داشته است. تیم ملی ایران در همه زمینه‌ها خوب بوده است؛ آنها فارغ از درخشش در بازی‌های دوستانه ٢٠١٦ (١٧ گل زده در سه مسابقه) کارنامه فوق‌العاده‌ای هم در مرحله انتخابی جام جهانی ٢٠١٨ داشته‌اند و صدرنشین گروه A در آخرین مرحله از این رقابت‌ها هستند». این مجله فرانسوی در شرایطی ایران را به‌ عنوان برترین تیم قاره معرفی کرده که این موضوع را حاصل کار کارلوس کی‌روش در کشورمان می‌داند. فرانس‌فوتبال با این جمله که «جایگاه نخست ایرانی‌ها پاداش کار کی‌روش پرتغالی است»، تمجید ویژه‌ای از سرمربی تیم ملی کشورمان کرده است.

در مجموع این برای سومین‌بار است که فرانس‌فوتبال ایران را به ‌عنوان برترین تیم منطقه آسیا معرفی کرده است. ابتدا سال ١٩٩٨ بود که این مجله ملی‌پوشان کشورمان را بهترین تیم قاره معرفی کرد. دومین مرتبه همان‌طور که در مطلب هم اشاره شد، سال ٢٠١٣ بود که به لطف مهیاشدن کم‌دردسر بلیت جام جهانی برزیل، این عنوان به ایران رسید. این بار هم که ظاهرا شکست‌ناپذیری ایران مهم‌ترین فاکتور در این راه است؛ شاگردان کی‌روش هفت بازی در مرحله انتخابی جام جهانی ٢٠١٨ در سال ٢٠١٦ داشته‌اند که هیچ‌کدام را نباخته‌اند. غیر از این هفت مورد، سه بازی دوستانه هم بوده که به ترتیب مقدونیه، قرقیزستان و گینه‌نو مغلوب شاگردان کی‌روش شده‌اند. در مجموع ایران ١٠ مسابقه داشته که هشت پیروزی و دو تساوی حاصل کار بوده. نکته تأمل‌برانگیز اینکه در این ١٠ بازی، ملی‌پوشان کشورمان توانسته‌اند ٢٧ گل بزنند و فقط دو بار دروازه‌شان باز شود. درباره تیم نپالی که «فرانس‌فوتبال» به آن اشاره کرده باید گفت این تیم پنج بازی دوستانه داشته که دوتای آنها را برده و سه بازی دیگر را هم مساوی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج