۴۳۰۷۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرگ تدریجی جوانمردی در فوتسال

اتفاقات عجیب و غریب در فوتسال بوده و هست اما آنچه در هفته دوازدهم لیگ برتر روی داد، یک بار دیگر ثابت کرد که مسئولان این کمیته یا نمی‌خواهند و یا توان مقابله با حاشیه و حاشیه‌سازان را ندارند و به سادگی آب خوردن از کنار مسائلی که می‌تواند فاجعه‌بار باشد، عبور می‌کنند.

روزنامه شهروند: اتفاقات عجیب و غریب در فوتسال بوده و هست اما آنچه در هفته دوازدهم لیگ برتر روی داد، یک بار دیگر ثابت کرد که مسئولان این کمیته یا نمی‌خواهند و یا توان مقابله با حاشیه و حاشیه‌سازان را ندارند و به سادگی آب خوردن از کنار مسائلی که می‌تواند فاجعه‌بار باشد، عبور می‌کنند. چند وقتی بود به لطف نتایج خوب شاگردان ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی، همه به تمجید از فوتسال می‌پرداختند اما آنچه در هفته دوازدهم رقم خورد،پرونده قدیمی ناهنجاری‌ها را دوباره گشود.
اتفاقات عجیب در اصفهان

جدال تیم‌های گیتی پسند اصفهان و حفاری اهواز هر چند یک دیدار مهم و حساس بود اما به اندازه یک لیگ و یا فراتر از آن حاشیه داشت. درحالی‌که تقابل ٢ تیم با نتیجه ٦ بر ٥ به سود ملی حفاری در جریان بود، گیتی‌پسندی‌ها برای فرار از شکست به بازی پاورپلی روی آوردند. اشتباه بازیکن گیتی‌پسند کافی بود تا توپ لو رفته و شوت بغل پای بازیکن حفاری، راهی دروازه خالی نماینده اصفهان شود و در شرایطی که توپ آرام به تور دروازه نزدیک می‌شد، علی عابدین از روی نیمکت گیتی‌پسند به زمین بازی وارد شده و توپ را به بیرون زمین هدایت کرد. اتفاقی که در ورزش محلات هم نمونه‌اش را به سختی می‌توان پیدا کرد. اخراج شاید راحت‌ترین و بهترین تصمیم در این لحظات بود، عابدین خیلی خونسرد و فارغ از اتفاقاتی که رقم زده زمین بازی را ترک کرد و به رختکن رفت. این پایان کار نیست، تنها لحظاتی پس از این حادثه عجیب، گیتی‌پسند که تا ثانیه‌های پایانی بازی را باخته، به گل تساوی رسید و دقایق سیاه فوتسال از این لحظه پررنگ‌تر شد. جاوید که یک ملی‌پوش محسوب می‌شود، مقابل نیمکت حریف حرکات عجیب از خودش نشان می‌دهد و درگیری بین اعضای ٢ تیم بالا می‌گیرد و هواداران نیز وارد زمین می‌شوند. این‌که آیا داور می‌توانست تصمیم دیگری بگیرد و یا این‌که با خاطی و تیم گیتی‌پسند به نوعی دیگر برخورد کند نیاز به بررسی بیشتر دارد اما باید پرسید در این شرایط مردان تصمیم‌گیر کمیته فوتسال کجا بودند و چه می‌کردند؟

برخورد با خاطیان

سیدرضا افتخاری بعد از جلسه‌ای که روز گذشته میان مسئولان کمیته فوتسال برگزار شد، می‌گوید: «به دلیل این‌که علی عابدین بازیکن تیم گیتی پسند تخلفاتی را در این دیدار انجام داده و موجب تشنج در بازی شده، کارت بازی وی ضبط و در اختیار سازمان لیگ فوتسال قرار داده شد.» البته کاظم سلیمانی دبیر سازمان لیگ فوتسال از محرومیت ٢ بازیکن دیگر هم خبر می‌دهد: «مهدی جاوید به دلیل حرکت ناشایستی که بعد از گل ششم انجام داد و باعث ایجاد جنجال و آشوب در بازی شد، تا اطلاع ثانوی محروم است. فرید نمازی بازیکن حفاری اهواز نیز به دلیل حرکت ناشایست تا اطلاع ثانوی محروم است. احتمالا محرومیت ٥،‌ ٤ جلسه‌ای در انتظار این بازیکنان خواهد بود و کمیته انضباطی رأی نهایی را صادر خواهد کرد.»

اتفاقات مشابه

با رصد کردن اتفاقات بازی گیتی‌پسند و حفاری، یک سوال برایمان پیش می‌آید، چرا به حاشیه‌های فوتسال در زمان و مکان خود رسیدگی نمی‌شود؟ چرا آن زمان که حسین شمس سرمربی تیم دانشگاه آزاد مدعی شد یکی از داوران لیگ‌برتری به خاطر نبود املت در فهرست صبحانه‌اش، در اقدامی تلافی جویانه مانع از پیروزی این تیم شد، همگان سکوت کردند؟ حاشیه‌های فوتسال کم نیست و به یک یا دو مورد خلاصه نمی‌شود. ماجرای تماس‌های مشکوک با بازیکنان گیتی‌پسند پیش از بازی با تأسیسات دریایی هم از آن دست اتفاقاتی بود که رسانه‌ای شد اما کمیته فوتسال به سادگی آب خوردن از آن گذشت. چرا به حاشیه‌های فوتسال، به زد و خوردها، فحاشی تماشاگران، قطع و وصل شدن برق محل برگزاری مسابقات، پرتاب بطری‌های آب به داخل زمین، تهدیدها و ... پرداخته نمی‌شود؟

ترابیان: با محرومیت ٢ جلسه‌ای مشکل حل نمی‌شود

عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال هم پس از این حاشیه‌ها خواستار برخورد شدید با بازیکن متخلف دیدار حفاری و گیتی پسند شد: «این اتفاقات ریشه در خیلی از مسائل دارد و باید اساسی حل شود. اعتقاد ندارم که منتظر باشیم و ببینیم کمیته انضباطی چه تصمیمی می‌گیرد. این تصمیمات پاسخگوی این درجه از تخلفات نیست و باید برخورد اساسی‌تری اتخاذ شود. برخوردهایی مانند محرومیت‌های یکی، دوساله یا مادام‌العمر، نه این‌که بازیکنی را بنا بر هر خلافی که کرده یکی، ٢ جلسه محروم کنند. اینها جوابگوی این درجه از تخلفات نیست و کل فوتسال را زیر سوال می‌برد.»

مرگ تدریجی جوانمردی در فوتسال

این فوتسال در مسیری گام بر می‌دارد که صدای همه را در آورده، هر کس به نوبه خود از این فوتسال گلایه دارد و ابراز نارضایتی می‌کند. آیا اکنون زمان آن نرسیده است که علی کفاشیان از خود حرکتی نشان دهد و با تصمیمی قابل قبول از فجایعی این چنینی جلوگیری کند؟ فراموش نکنیم اتفاقات و درگیری‌های بازی گیتی‌پسند و حفاری در دیداری به وقوع پیوست که پخش زنده تلویزیونی داشت و متاسفانه همگان دیدند فوتسال نیمه پنهانی دارد که باید مقابل آن تمام قد ایستاد. آن چه در بازی روز جمعه رخ داد و همگان شاهدش بودند را در یک کلام می‌توان این‌گونه توصیف کرد: «مرگ تدریجی جوانمردی در فوتسال»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج