۴۲۴۶۸۹
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

ایران - عربستان؛ بازهم در کشور ثالث

درشرایطی که هنوز نزدیک به یک‌ماه تا قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، روز گذشته تصمیم عجیبی درباره میزبانی نمایندگان ایران از عربستانی‌ها گرفته شد.

روزنامه شهروند: درشرایطی که هنوز نزدیک به یک‌ماه تا قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، روز گذشته تصمیم عجیبی درباره میزبانی نمایندگان ایران از عربستانی‌ها گرفته شد.
تصمیم‌گیری در غیاب ذوب‌آهن
روز گذشته به دعوت مهدی تاج، قرار بود نمایندگان ٤ باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ٢٠١٧-٢٠١٦ در محل فدراسیون فوتبال حاضر شوند. دراین میان به جز مدیران باشگاه ذوب‌آهن که به جلسه نرسیدند، پورکیانی و نعمتی‌نژاد از استقلال خوزستان، علی‌اکبر طاهری از پرسپولیس و پندار توفیقی از استقلال نزد تاج حاضر شده و جلسه چهارجانبه‌ای را برگزار کردند.
رضایت به میزبانی درکشور ثالث!
موضوع اصلی این جلسه میزبانی از نمایندگان کشورمان عربستان بود که ‌سال گذشته به دلیل شکایت کشور همسایه به کشور ثالث منتقل شده بود. در نهایت نیز پندار توفیقی، دبیر هیأت‌مدیره استقلال نتیجه این جلسه را اینطور توضیح می‌دهد: «با توجه به این‌که ١٣ دسامبر قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در مالزی برگزار می‌شود و ممکن است که ما با عربستانی‌ها همگروه باشیم، باشگاه‌ها پذیرفتند درکشور بی‌طرف بازی کنند. قرار است که سیاست نظام ازسوی وزارت امورخارجه پیگیری شود اما باشگاه‌ها درکشور ثالث درصورت همگروهی با تیم‌های عربستانی بازی می‌کنند.»
دیپلماسی چه شد؟
مشخص نیست چرا در فاصله یک‌ماه مانده تا برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و فاصله چند ماه تا شروع این رقابت‌ها، فدراسیون فوتبال سعی کرده تا باشگاه‌ها را به میزبانی درکشور ثالث وادار کند. علی پورکیانی،‌ قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان دراین‌باره می‌گوید: «فدراسیون در این نشست نظر باشگاه‌ها را درمورد کشور ثالث پرسید اما باید بپذیریم که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید درکشور ثالث به مصاف رقبایمان از کشور عربستان برویم. فدراسیون موافقت باشگاه‌ها را برای بازی درکشور ثالث از ما گرفت.» با این وضع به نظر می‌رسد امسال نیز نباید امیدوار به دیپلماسی فدراسیون فوتبال باشیم که بتواند قدرت را از عربستانی‌ها گرفته و میزبانی را به ایران بازگرداند. اتفاقی که ‌سال گذشته ضربه بزرگی به ایران زد و یکی از دلایل اصلی حذف تیم‌های کشورمان بود،‌ امسال نیز تکرار می‌شود.
عمان، گزینه اصلی

سال گذشته عمان میزبان بازی‌های نمایندگان ایران بود و امسال نیز با توجه به حضور ٤ نماینده از باشگاه‌های عربستان قطعا تمام نمایندگان ایران مجبور هستند، کشوری را برای میزبانی از آنها معرفی کنند. به نظر می‌رسد عمان گزینه احتمالی میزبانی نمایندگان ایران از عربستانی‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سید

      در این فدراسیون بی لیاقت رو باید گل گرفت.متاسفم

    • بدون نام

      عربستان این مسخره بازیها را تمام کند بیاید در ایران بازی کند نکند می ترسد ببازد

    • حسین

      1-مگر آقای تاج نامه ای نزده بود به AFC که فقط در ایران بازی خواهیم کرد؟ چه زود همه چی عوض شد؟
      2- چرا عمان؟ هم کشور عربی هست و هم رفتن عربستانی ها به اونجا خیلی راحته و آب و هواش هم مثل عربستانه. حداقل کاری کنید که عربستانی ها مجبور بشت ساعت ها پرواز کنند و آب و هوای معکوس داشته باشند. مثلا تاجیکستان ، ازبکستان ، کشورهای شمال شرق ایران

    • ایرانی باغیرت

      واقعا برای فدراسیون متاسفام...بابا یه جو غیرت ملی داشته باشین...یعنی چی آخه...اگه مانتونیم میزبانی خودمونو که امن ترین کشور غرب اسیا که اخیرا حتی توو دنیا هستیمو حفظ کنیم باید مسوولان استعفا بدن برن... نمیدونم این دولت تاکی میخواد سیاست ذلتمندانه در پیش بگیره...

    • بدون نام

      بازی تو کشور عربی کاملا به نفع عربستانه تازه صدای مارو هم قطع میکنه

    • بدون نام

      بالاخره باید کلنگ آشتی ما با این ها از یه جایی زده بشه . چه بهتر از فدراسیون فوتبال. .....

    • کریمیان

      مسئولین ورزشی ماحتی نمیتوانندازسیاستهای سوریه استفاده بهینه کنندوکشوروزمینهایی راپیشنهادبدهدکه بازیکن های تکنیکی خارجی عربستان نتوانندمانوربدهندفقط چشم دوخته اندبه دهان مسئولین درمالزی تاببینندچه آشی برامون پخته اند..

    • بدون نام

      ایران که از عربستان امنتره ما باید تو کشور خودمون بازی کنیم بازی برگشت باید تویی کشور ثالث باشه واقها که ...

    • خالد البلوشی

      ما هواداران پرسپولیس در کشورعمان حمایت خودرا از پرطرفدارترین تیم قاره اسیا اعلام میداریم عشق است پرسپولیس .عمان فقط نادی برسبولیس ایرانی وخلاصصصص.لطفا بچاپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج