۴۱۶۶۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شبی که سردار ایرانی دژ اتلتیکو را فتح کرد

سردار آزمون پس از ١١ سال دوباره نام یک ایرانی را در بین گل‌زنان ایرانی لیگ‌ قهرمانان اروپا ثبت کرد.

روزنامه شرق: سردار آزمون پس از ١١ سال دوباره نام یک ایرانی را در بین گل‌زنان ایرانی لیگ‌ قهرمانان اروپا ثبت کرد.
سه‌شنبه‌شب در دیدار اتلتیکومادرید- روستوف در گروه D لیگ‌ قهرمانان اروپا مهاجم ایرانی روستوف موفق شد اشتباه خود در دادن پاس گل به گریزمان (مهاجم حریف) را در کمتر از یک دقیقه با یک گل جبران کند.
این ملی‌پوش ایرانی در ١١ بازی گذشته روستوف در لیگ ‌قهرمانان اروپا و لیگ روسیه موفق به گل‌زنی نشده بود؛ ولی با این حال ایوان دنیلانتس در این بازی مهم به مهاجم جوانش اعتماد کرد. آزمون در دقیقه ٢٩ بازی سانتر بلند بازیکن حریف از میانه زمین را با ضربه سر اشتباه رو به عقب به گریزمان رساند و این مهاجم فرانسوی با پاس آزمون دروازه روستوف را باز کرد. کمتر از یک دقیقه از شادی بازیکنان و هواداران اتلتیکو گذشته بود که آزمون روی حرکت سریعش با اوبلاک، دروازه‌بان مادریدی تک‌به‌تک شد و با یک بغل پای راست دقیق توانست اشتباه خود را با گل زیبایی که زد جبران کند. آزمون در دقیقه ٥٨ این مسابقه کارت زرد گرفت و دقیقه ٧٠ با موسی دومبیا تعویض شد. روستوف در نهایت این بازی را ٢ بر یک باخت. روستوف از چهار بازی با یک امتیاز در انتهای گروه D قرار دارد.
آزمون در شرایطی در بازی مهم سه‌شنبه‌شب گل زد که آخرین‌بار یک ایرانی (علی کریمی) در فصل ٢٠٠٥-٢٠٠٦ موفق به گل‌زنی در لیگ‌ قهرمانان شده بود و سردار توانست این طلسم ١١ساله را بشکند. از طرفی اتلتیکو در ١٤ بازی اخیر خانگی خود تنها یک گل دریافت کرده بود. تنها بنفیکا در ١٤ بازی اخیر توانست دروازه قرمزوسفیدپوشان را باز کند. تیم‌هایی مانند چلسی، بارسلونا (دو بار)، بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و... در بازکردن دروازه شاگردان دیگو سیمئونه ناکام ماندند. ایران در این فصل لیگ‌ قهرمانان اروپا پس از شش فصل صاحب نماینده شد. سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون، عضو روستوف روسیه‌اند و علی کریمی یکی از بازیکنان دیناموزاگرب است. البته از بین این سه بازیکن تا اینجای کار تنها سردار آزمون فرصت بازی پیدا کرده است. آزمون در هر چهار دیدار روستوف در این فصل بازی کرده و حاصل کارش هم یک گل بوده است. این گل آزمون هفتمین گل ایرانی تاریخ لیگ‌ قهرمانان اروپاست و آزمون تبدیل به چهارمین ایرانی شد که گل‌زدن در بالاترین سطح باشگاهی دنیا را تجربه می‌کند. تا امروز هفت ملی‌پوش ایرانی در لیگ‌ قهرمانان اروپا به میدان رفته‌اند که روی هم ٥٥ بازی انجام داده‌اند و هفت گل زده‌اند.

گل‌زنان ایرانی لیگ‌ قهرمانان اروپا

١-علی دایی (بایرن‌مونیخ و هرتا‌برلین)؛ ١٥ بازی / سه گل

در ٣٠/٩/١٩٩٨ علی دایی در بازی بایرن‌مونیخ- منچستر و مهرداد میناوند در دیدار اشتروم‌گراتس-اینتر به میدان رفتند. از آنجا که دایی زودتر از میناوند وارد میدان شد، او می‌تواند لقب اولین ایرانی که بازی در لیگ‌ قهرمانان را تجربه کرده، از آن خود کند. دایی در فصل ٩٨-٩٩ عضو بایرن بود و با این تیم تا فینال هم بالا آمد و در مجموع چهار بار به میدان رفت. فصل بعد اما فصل درخشش دایی در اروپا بود. او با پیراهن هرتابرلین ١١ بار به میدان رفت و با دو گل تاریخی‌اش به چلسی و گل‌زنی به میلان با سه گل به بهترین گل‌زن ایرانی تاریخ لیگ‌ قهرمانان اروپا تبدیل شد.

٢- مهدی مهدوی‌کیا (هامبورگ)؛ ١١ بازی/ دو گل

مهدوی‌کیا موفق شد دو فصل با هامبورگ در لیگ ‌قهرمانان اروپا به میدان برود. در فصل
١٩٩٩-٢٠٠٠ در شش بازی هامبورگ در پنج بازی به میدان رفت و موفق شد به یوونتوس و لاکرونیا هم گل بزند. بازی مهدوکیا مقابل یوونتوس یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های یک ایرانی در تاریخ لیگ‌ قهرمانان است.

٣-علی کریمی (بایرن‌مونیخ و شالکه)؛ شش بازی/ یک گل

جادوگر هم سابقه سه فصل حضور در لیگ ‌قهرمانان را دارد؛ بااین‌حال او خیلی کم به بازی گرفته شد. در فصل ٢٠٠٥-٢٠٠٦ که کریمی یک نیم‌فصل رؤیایی در بوندس‌لیگا داشت، در لیگ ‌قهرمانان هم سه بازی انجام داد و موفق شد به راپید وین گل بزند. کریمی پس از آن هم سه بازی برای بایرن و شالکه در لیگ ‌قهرمانان انجام داد.

٤- سردار آزمون (روستوف)؛ چهار بازی/ یک گل

به غیراز این چهار بازیکن، سه بازیکن ایرانی دیگر هم سابقه بازی در لیگ ‌قهرمانان را دارند اما موفق به گل‌زدن نشده‌اند.

١- مهرداد میناوند (اشتروم‌گراتس اتریش)؛ ١٤ بازی

مهرداد میناوند هم با اشتروم‌گراتس سوابق درخورتوجهی در لیگ‌ قهرمانان دارد. او سه فصل در این رقابت‌ها حضور داشت و ١٤ بار به میدان رفت.

٢-وحید هاشمیان (بایرن‌مونیخ)؛ دو بازی

٣-اشکان دژاگه (ولفسبورگ)؛ سه بازی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج