۴۱۴۵۴۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا پرسپولیس فراتر از لیگ برتر است؟

قدرتنمایی پرسپولیس در اکثر مسابقاتش در فصل جاری لیگ برتر و بی‌شکست ماندنش پس از گذشت ۱۰ هفته و تثبیت صدرنشینی‌اش این باور را برای عده‌ای - ولو قلیل- در جامعه فوتبال ما به وجود آورده که این تیم فراتر از حد و حدود مشاهده شده در لیگ است و سایر تیم‌ها به کلاس و اندازه‌های آن نمی‌رسند و حتی باید آن را تیمی برای «آسیا» نامید.

ایران ورزشی: قدرتنمایی پرسپولیس در اکثر مسابقاتش در فصل جاری لیگ برتر و بی‌شکست ماندنش پس از گذشت ۱۰ هفته و تثبیت صدرنشینی‌اش این باور را برای عده‌ای - ولو قلیل- در جامعه فوتبال ما به وجود آورده که این تیم فراتر از حد و حدود مشاهده شده در لیگ است و سایر تیم‌ها به کلاس و اندازه‌های آن نمی‌رسند و حتی باید آن را تیمی برای «آسیا» نامید.

بازی سرشار از شور و هیجان سرخ‌ها طی پیروزی یک بر صفر برابر صنعت نفت در هفته دهم لیگ نیز نشانی از پویایی تیمی داشت که حتی بعد از ۹۰ و چند دقیقه کوبیدن روی دروازه رقیب هرگز به لحاظ روحی و جسمانی فرسوده نشد و آنقدر کوشید که رقیب به رغم درخشش عالی دروازه‌بان پرتجربه‌اش سرانجام کم آورد و تسلیم گلی دیرهنگام شد. سرخ‌های تهرانی به واقع اگر از تمامی و حتی اکثر فرصت‌های گلزنی خود طی این مسابقه خاطره‌ساز سود می‌جستند به نتیجه‌ای بسیار قاطع‌تر می‌رسیدند و نمی‌شد آنها را سزاوار کسب چنان نتیجه‌ای هم ندانست.

به یاد دهه طلایی ۶۰

اینکه یک تیم اینچنین روح خواهنده‌ای دارد و ناامید نمی‌شود و آنقدر می‌کوبد تا به هدفش برسد، از منظر عده‌ای یادآور پرسپولیس توفانی طی دهه طلایی 60 است که با امثال محمدخانی کولاک می‌کرد و گاه برای حریفانش ویران‌کننده بود. از طرف دیگر کم نیاوردن جسمانی پرسپولیس و تلاش گسترده‌اش تا واپسین ثانیه‌ها از آن حکایت دارد که روی بدنسازی و وجوه جسمانی این تیم نیز کار شده و قرمزها آموخته‌اند که هر بار 90 دقیقه بجنگند و هرگز ناامید نشوند و با سلاح شور و شوق خود بر رقبایی فائق آیند که هر چند قوی و منسجم و قابل احترامند اما گاهی فقط با هدف متوقف کردن پرسپولیس و گرفتن تساوی از این تیم به میدان می‌آیند.

فقط یک شکست در ۳۰ مسابقه

اگر ۲۰ بازی آخر پرسپولیس در فصل گذشته و ۱۰ مسابقه نخست این تیم در فصل جاری مبنا گذاشته شود، می‌بینیم که این تیم در رکوردی خیره‌کننده در ۳۰ دیدار فقط یک باخت داشته که این با بهترین حد نصاب‌های تاریخ مسابقات باشگاهی ما هم برابری می‌کند اما آیا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که از این پس سقف و محل جولان تاکتیک‌ها و آرزوهای پرسپولیس فراتر از لیگ داخلی و فقط در میدان‌هایی چون لیگ قهرمانان آسیا است؛ در شرایطی که بعد از اعمال سهمیه‌گذاری موسوم به «۲+۲» سرخ‌ها باید مثل آبی‌های تهرانی ابتدا در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان شرکت کنند، هر گونه ارزش‌گذاری بیش از این روی آنها شرط عقل نیست و بیشتر یک ارزش‌گذاری بیش از حد خوشبینانه نشان می‌دهد اما اتفاقات اخیر گویای این است که پرسپولیس پتانسیل ذاتی و اولیه عبور از مرحله پلی‌آف و خودنمایی در مرحله گروهی و جدول اصلی رقابت‌ها را هم دارد اما اینکه این پرواز تا به کجا پیش خواهد رفت به نحوه برنامه‌ریزی پرسپولیس و نوع برخورد برانکو ایوانکوویچ و همکارانش با این امر برمی‌گردد.

ادوات صعود موجود است
قدر مسلم اینکه سرمربی کروات پرسپولیس تیمی را ساخته است که به لحاظ دفاعی عالی عمل می‌کند و دریافت فقط ۳ گل در ۱۰ مسابقه سند صحت این ادعا است و در زمینه پرورش حملات و حرکت رو به جلو و گلزنی هم پرسپولیس ادوات و ابزارهایی دارد که هر چند به حد ایده‌آل و گاه حتی به کفایت هم نمی‌رسد اما ناامیدکننده هم نیست.

این تیم اگر واقعا یاد بگیرد که چطور فرصت‌های گلزنی‌اش را بیشتر به ثمر برساند و ضربات آخر را بهتر بزند در فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا که مرحله پلی‌اف آن از بهمن ماه شروع می‌شود، حرف‌هایی رسا و امیدوارکننده برای گفتن خواهد داشت و واقعا «آسیایی» خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این اردوهایی که کی‌روش میگذاره و هفت‌تا بازیکن از پرسپولیس میرن و یک‌ماه تیم باید بدون ترکیب اصلی تمرین کنه بعید می‍دونم بتونه انسجام و تاکتیک و نظم تیمیش رو حفظ کنه درمورد لیگ قهرمانان هم که برانکو باید به خاطر همین اردوها با ذخیره‌هاش به میدون بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج