۴۱۴۵۴۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کارگروه آسیایی پرسپولیس و درس گرفتن از گذشته

حالا که قرار نیست پرسپولیس در جام حذفی باشد و تعطیلات لیگ فرصتی ایجاد کرده تا باشگاه و اعضای تیم ریکاوری کنند بحث ورود پرقدرت به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پیش کشیده شده است.

ایران ورزشی: حالا که قرار نیست پرسپولیس در جام حذفی باشد و تعطیلات لیگ فرصتی ایجاد کرده تا باشگاه و اعضای تیم ریکاوری کنند بحث ورود پرقدرت به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پیش کشیده شده است. دیروز باشگاه پرسپولیس خبر از تشکیل کارگروهی برای رتق و فتق امور مربوط به حضور در این رقابت‌ها داد. کارگروهی که توسط علی‌اکبر طاهری مدیریت می‌شود اما از آنجایی که هنوز هیچ چیزی در خصوص نحوه شرکت پرسپولیس در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۷ مشخص نشده تحرکات این کارگروه محدود به جمع آوری مدارکی است که احتمالا‌ ای اف سی طلب خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس در سنوات گذشته و زمانی که قرار بود در لیگ قهرمانان بازی کند چنین کارگروه‌ها و ستادهایی تشکیل داده بود اما عملا در حاشیه این رقابت‌ها مشکلاتی برایش ایجاد می‌شد که انتظار می‌رود با در نظرگرفتن تجربیات گذشته این بار برانکو و یارانش دغدغه‌ای غیر از فوتبال و رویارویی با حریفان‌شان نداشته باشند.
بحث‌های مربوط به چگونگی مسافرت‌ها اعم از تهیه هتل و احتمالا گرفتن پرواز چارتر، هماهنگی رفت و آمدها، تهیه ویزا، تعداد نفراتی که قرار است همراه تیم باشند، تبلیغات لباس‌ها و حامی مالی البسه، تهیه غذا در کشور حریف، بحث امنیتی بازی‌ها و سرویس‌دهی به تیم حریف برای خروج، ورود، اسکان، ترجمه، تمرین و ... از جمله مسائلی است که باید به دقت به آن پرداخته شود تا پرسپولیس مدلی موفق در فوتبال آسیا برای برگزاری این بازی‌ها باشد.
امیرعلی حسینی مسوول امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس درباره این باشگاه و فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: «ما باید منتظر دستورالعمل‌های ‌ای اف سی باشیم. از طرفی چندی بعد در هتل هیلتون مالزی مثل هر سال یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که برخلاف همیشه که چهار نفر به این کلاس‌ها می‌رفتند امسال فقط دو نفر یعنی سرپرست تیم و مدیر رسانه‌ای در آن حضور خواهند داشت. در این کارگاه ما رنگ لباس اول و دوم و سایز تبلیغات و لوگوها را معرفی می‌کنیم که باید بر اساس مقررات باشد.»
حسینی که در سال‌های گذشته هم در این سمت برای پرسپولیس کار کرده درباره مشکلات برگزاری این رقابت‌ها و میزبانی می‌گوید: «طرفداران پرسپولیس پتانسیل بسیار خوبی برای باشگاه به شمار می‌آیند و حتی ما از‌ ای ف اسی نامه داشتیم که چطوری ۱۰۰ هزار نفر را به ورزشگاه می‌کشانید. این مساله همیشه مایه مباهات باشگاه ما بوده چون در هیچ جای آسیا چنین اتفاقی نمی‌افتد. با این حال وقتی ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ورزشگاه حضور دارند با ۱۰۰ هزار سلیقه متفاوت روبه‌رو هستید و اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد به باشگاه ما اخطار داده می‌شود هر چند ممکن است دسیسه‌ای اتفاق افتاده و طرفداران تیم‌های دیگر مرتکب خطا شده باشند.»

وی با اشاره به رعایت قوانین و مقرارت از سوی باشگاه پرسپولیس در مورد مشکلاتی که طی فصول گذشته درباره حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان وجود داشته می‌گوید: «مشکلاتی بوده که همواره حل شده مثل اینکه برای تیم میهمان هتل گرفته‌ایم اما اتاق کم بوده است.»
با این حال همه می‌دانند باشگاه پرسپولیس - که همین حالا با مشکل ممنوع‌الخروجی بازیکنانش برای اردوی دبی مواجه است - همواره در آستانه این مسابقات یاد حل این معضلات می‌افتد. یا مثلا در مورد لباس یادمان هست که دو سال قبل در آستانه بازی با بنیادکار در زمستان سرد تاشکند لباس گرم نداشت و در نهایت مجبور به تغییر حامی مالی خود شد و از آنجایی که قانونا نمی‌توانست با حامی مالی دیگری در این بازی‌ها حضور یابد لوگوی حامی مالی جدید را پوشاند و غیر از لکه دار شدن وجهه باشگاه 70 هزار دلار توسط‌

ای اف سی جریمه شد.
یکی از اعضای کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره این مشکلات توضیح می‌دهد:«بحث برگزاری بازی‌ها به کلی برعهده فدراسیون است و تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته . در واقع ‌ای اف سی دبیرکل فدراسیون ما را مسوول می‌داند و حتی اگر بازیکنان تیم‌ها کارت زرد بگیرند نامه اخطارها برای دبیرکل می‌آید. اما در بخش مربوط به باشگاه‌ها تنها مساله مالی باید لحاظ شود . یعنی باشگاه‌ها باید با پروتکل‌هایی که با باشگاه حریف دارند برای اسکان حریف، اسکان داور و ... توافق کنند تا مشکلی به وجود نیاید.»

این فرد مسوول با اشاره به اینکه هنوز نامه‌ای مبنی برحضور پرسپولیس و استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان به فدراسیون نرسیده و اخبار مربوط به این مساله تنها گمانه زنی است درباره مشکلات دیگری که طی سال‌های گذشته گریبان باشگاه‌های ایرانی را گرفته می‌گوید: «یکی از مسائلی که مشکل زا بوده بحث حامی مالی روی پیراهن است. هیچ باشگاهی در طول یک فصل لیگ قهرمانان نمی‌تواند بیش از یک بار حامی مالی خود را تغییر دهد. با این حال در ده روز اول ماه دسامبر یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که باشگاه‌ها با اندازه و تعداد تبلیغات و مسائل مربوط به برگزاری بازی‌ها کاملا آشنا می‌شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • آرش

    قهرمانی تو لیگ قهرمانان آسیا جز افتخار هیچ دستاورد دیگه‌ای نداره جز اینکه کلی هزینه مسافرت بشه و بازیکنا خسته و مصدوم بشن در لیگ قهرمانان اروپا هر تیمی که بتونه وارد لیگ بشه از یوفا چندصدهزار دلار پاداش می‌گیره که برای تیم‌هایی ضعیف و کم‌خرجی مثل روستوف مبلغ قابل توجهی هست همینطور هر بازی رو که ببرن و هر مرحله که صعود می‌کنن جایزه می‌گیرن جایزه قهرمان هم که بالای ده میلیون یورو هست که برای تیم‌های ثروتمند هم مبلغ قابل توجهی هست مثلا سالی که بایرن‌مونیخ قهرمان شد با پاداش ده میلیون یوریی که گرفت از جایگاه سوم ثروتمندترین باشگاه جهان رسید به جایگاه اول بالاتر از رئال‌مادرید و منچستریونایتد ولی آسیا درآمد یوفا رو نداره که بخواد جایزه سنگین بده بحث حق پخش و اسپانسر هم که جداست ضمنا در اروپا تیم‌های ضعیف‌تر مثل روستوف این شانس رو دارن که با درخشش بازیکناشون جلو تیم‌های قدرتمند که بازیشون پربیننده هست تیم‌های بزرگر‌تر بیان چند بازیکن رو با قیمت خوب ازشون بخرن ولی کسی از اروپا فوتبال آسیا رو تماشا نمی‌کنه و حتی با قهرمانی تیم یه لژیونر هم به اروپا نمیره

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج