۳۹۹۴۱۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جهانبخش: رقبا از آزادی به عنوان جهنم یاد می‌کنند

ستاره جوان ایران، ابراز امیدواری کرد اولین نسل فوتبالی باشند که تجربه دو بار صعود پی در پی به جام جهانی را به دست بیاورند.

۱۱ نیوز: نمایش درخشان برابر قطر و یک بازی نه چندان خوب برابر چین، عملکرد علیرضا جهانبخش در دو بازی ابتدایی تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. او که حالا یکی از ستاره ها و ستون های اصلی تیم ملی قلمداد می شود، حالا برای بازی با ازبکستان به اردوی تیم ملی بازگشته و درحالی که چند بازی آخر آلکمار را به دلیل مصدومیت از دست داده، امیدوار است بتواند مهره ای تاثیرگذار برای ایران در دو بازی سرنوشت ساز برابر ازبکستان و کره جنوبی باشد.

* از مصدومیت و اوضاع و احوال جسمانی ات شروع کن؟

خدا را شکر خیلی شرایط بهتری دارم و با تلاش کادر پزشکی باشگاه آلکمار توانستم مصدومیت کابوس وار اخیر را پشت سر بگذارم و الان هم به تیم ملی اصافه شدم که به تیم کشورم کمک کنم تا از دو بازی سخت خود سربلند بیرون بیاید.

* پس مشکلی برای همراهی ایران نداری؟

نه می توانم بازی کنم؛ اما همه چیز به نظر کادر فنی و کارلوس کی روش بستگی دارد. در آلکمار وقتی کادر فنی شرایطم را می دیدند، ترجیح دادند استراحت بیشتری داشته باشم؛ اما حالا با انگیزه بالا آماده بازی کردن هستم.

* از بازی با قطر و گل زیبایی که به ثمر رساندی بگو...

خیلی خوشحالم که توانستم در آن برد نقش کوچکی داشته باشم. آن بازی برای ما اهمیت زیادی داشت و حتما باید برنده می شدیم. شرایط بازی هم به گونه ای پیش رفت که قطری ها از دقیقه ۷۵ به بعد می خواستند وقت کشی کنند و بازی را با تساوی به پایان برسانند. خوشبختانه گوچی در بهترین زمان گل را زد و بعد هم که فرصت نصیب من شد. گلم برایم باارزش بود؛ چون با این گل و البته گلی که قوچان نژاد به ثمر رساند، توانستیم قطر را شکست بدهیم و گام اول را در مسابقات مقدماتی جام جهانی محکم برداریم.

* هرچقدر در بازی با قطر خوب بودی؛ اما در بازی با چین جهانبخش همیشگی نبودی. دلیل این موضوع چه بود؟

من همیشه تمرکزم را روی مسایل فنی می گذارم و سعی می‌ کنم به بهترین شکل، دستورات کادر فنی را در زمین پیاده کنم. رضایت کادر فنی و مردم، مهمترین هدفم در طول بازی است. در بازی با چین هم سعی کردم آنچه از من خواسته شده را در زمین پیاده کنم. به هر حال شرایط بازی با چین خیلی با بازی با قطر فرق داشت. من در بازی با قطر وظایف تهاجمی بیشتری نسبت به بازی با چین داشتم و شاید همین باعث شد که بیشتر به چشم بیایم. همان طور که گفتم من همیشه در زمین خواسته های کادر فنی را پیاده می کنم و در بازی با چین هم تمرکزم روی خواسته های کی روش و کادر فنی بود.

* فرصت خوبی را در بازی با چین از دست دادی که می توانست باعث پیروزی تیم ملی شود؟

فوتبال است و هزار و یک اتفاق. نمی توانید پیش بینی کنید که من در آن لحظه چطور باید ضربه می زدم. نمی توانم درباره آن صحنه توضیح دهم؛ اما سعی می کنم از موقعیت ها بهتر استفاده کنم.

* این نگرانی وجود دارد چون تیم ملی زیبا بازی نمی کند استقبال مردم کمتر شود؟

من این موضوع را نمی پذیرم. شرایط تیم ملی با باشگاه ها تفاوت دارد. شما حتی اگر طرفدار یک تیم باشگاهی هم باشید صرفا به خاطر بازی زیبا از آن حمایت نمی کنید چه برسد به وقتی که پای منافع تیم ملی در میان باشد. این حرف را که تیم ملی زیبا بازی نمی کند قبول ندارم. تیم ملی برای هر بازی سیستم مخصوص به خود را دارد. ما در داخل خانه مثل خارج خانه بازی نمی کنیم و انتخاب سبک بازی تیم هم به حریفان بستگی دارد. ما هدف مان صعود به جام جهانی است و مردم همین را می خواهند. قبلا بابت حضور پرشورشان در ورزشگاه در بازی با قطر تشکر کرده بودم اما امیدوارم حضور آنها فقط مختص به این بازی نباشد و در دیدارهای آینده هم چنین جمعیتی را در ورزشگاه ببینیم و حریفان را با حمایت آنها شکست بدهیم. بی شک حضور هواداران پرشمار در ورزشگاه آزادی می‌تواند روی عملکرد مثبت ما تاثیر بگذارد و روی حریف اثر منفی. پس به ‌عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی وظیفه ‌ام است از هواداران تشکر ‌کنم که به ورزشگاه آمدند و ما را حمایت کردند. یکی از امتیازات فوق العاده فوتبال ایران همین تماشاگران هستند و حتما می دانید که حریفان ما از آزادی با نام جهنم یاد می کنند و امیدوارم بازهم بتوانیم از حمایت مردم بهره مند باشیم.

* تیم ملی به جام جهانی می رود؟

ما برای صعود به جام جهانی به اتحاد و همدلی نیاز داریم. همدلی از بازیکنان تیم ملی گرفته تا باشگاهها و مربیان داخلی. تیم ملی بازیهای سختی در پیش دارد که باید با حریفان تا دندان مسلح، مقابله کند. ما به اردوها و بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز داریم که بچه ها به هماهنگی بیشتری دست پیدا کنند. امیدوارم شرایط برای موفقیت تیم ملی فراهم شود. مردم مطمئن باشند بازیکنان هم با تمام توان درون زمین بازی می کنند و با همه وجود برای صعود به جام جهانی تلاش می کنند. ما می خواهیم تاریخ ساز شویم تا اولین نسل تیم ملی باشیم که برای دومین بار پیاپی به جام جهانی می رویم.

* بازی با ازبکستان و بعد هم با کره به عنوان جدی ترین رقبا در پیش است، این بازی ها را چطور می بینی؟

شرایط حاکم بر جدول به گونه ای است که هر کدام از این دو مصاف می تواند حکم مرگ و زندگی را برای ما داشته باشد؛ از همین رو نباید کوچک ترین غفلتی داشته باشیم؛ به خصوص در بازی با ازبکستان که با دو برد حالا صدرنشین گروه است و از روحیه بالایی نیز برای ادامه یکه تازی برخوردار است. در حال حاضر ما بیشتر از کره روی ازبک تمرکز کردیم و امیدوارم بتوانیم با نتیجه ای عالی زمین را ترک کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج