۳۹۸۵۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مرور همه شکست های ایران در ضربات پنالتی

این چه وقت چیپ زدن بود آقا یحیی؟

ایران در جام ملت های نوجوانان آسیا مانند جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا در ضربات پنالتی برابر عراق شکست خورد.

ورزش سه: تیم ملی نوجوانان ایران در ضربات پنالتی فینال جام ملت های نوجوانان آسیا شکست خورد تا به مناسبت این شکست تلخ ضربات پنالتی مسابقات ملی، به بررسی همه شکست های ایران در ضربات پنالتی بپردازیم:

ایران 3- آرژانتین 5 (مسابقات جشنواره مادرید 1356)

در حالی که دیدار ایران با آرژانتین در جریان بازی به نتیجه تساوی یک بر یک رسید، تیم ملی ایران که ناصر نبوی وظیفه حراست دروازه آن را بر عهده داشت در ضربات پنالتی برابر آرژانتین بزرگ شکست خورد. تیم فوتبال آرژانتین که ستاره هایی مانند کمپس، برتونی، پاسارلا، فیلول، گالوان و غیره را در اختیار داشت یکسال بعد از این مسابقه در جام جهانی که میزبان آن بود با درخشش مارادونا قهرمان جهان شد.
ایران ۵- عربستان۶(نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۱۳۶۳)

دیدار ایران با عربستان در وقت معمول بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. شاهرخ بیانی زننده تک گل ایران در این بازی بود. پنجعلی که در این مسابقات کاپیتان تیم ملی ایران بود ضربه پنالتی خود را از دست داد تا تیم ملی در این دیدار شکست بخورد. بهروز سلطانی در این بازی دروازه بان ایران بود که حافظ طاحونی در ضربات پنالتی جانشین او شد اما نتوانست هیچکدام از ضربات عربستان را مهار کند.

ایران ۲- کویت ۴(رده بندی جام ملت های آسیا ۱۳۶۳)

ایران که با باخت برابر عربستان راهی دیدار رده بندی شده بود در ضربات پنالتی این بار برابر کویت شکست خورد. بهروز سلطانی این بار درون دروازه تیم ملی باقی ماند اما او نیز توفیقی نداشت تا پنالتی هدر رفته ایران توسط جعفر مختاری فر باعث شود تیم ملی ایران بی شکست به رتبه چهارم دست یابد.
ایران 5-کره جنوبی 6( یک چهارم نهایی بازی های آسیایی 1365)

این دیدار با گل کریم باوی در وقت های معمول بازی به تساوی رسید اما تیم ملی ایران در ضربات پنالتی مغلوب تیم میزبان شد. احمد سجادی در این دیدار دروازه بان تیم ملی بود که او نیز نتوانست مانع شکست تیم ملی شود تا پنالتی از دست رفته محمد خانی باعث حذف تیم ملی از این مسابقات شود.
ایران ۵-عربستان ۶(نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۱۹۹۶)

علی رغم درخشش عابدزاده در ضربات پنالتی این بار نیز ایران مغلوب عربستان شد. در حالیکه دو ضربه پنالتی حریف را دروازه بان تیم ملی ایران مهار کرده بود اما دایی، خاکپور و یزدانی جوان ضربات پنالتی خود را خراب کردند تا تیم خوب مایلی کهن مغلوب عربستان شود. یزدانی در این دیدار 18 ساله بود و پنالتی زدن او در این دیدار انتقادات زیادی را در پی داشت.
ایران 3-چین 4( نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2004)

تیم خوب برانکو ایوانکویچ با وجود یک اخراجی در جریان بازی برابر چین میزبان به نتیجه تساوی رسید تا سرنوشت این بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. ایمان مبعلی و یحیی گل محمدی دو پنالتی ایران در این مسابقات را خراب کردند و ابراهیم میرزاپور نتوانست درخششی در این بازی داشته باشد تا در نهایت ایران راهی دیدار رده بندی شود.
ایران۴-کره جنوبی ۶( یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۰۷)

ایران با امیر قلعه نویی در این دیدار برابر کره جنوبی به تساوی رسید. سرمربی تیم ملی در آستانه ضربات پنالتی وحید طالب لو را جانشین رودباریان کرد اما این تدبیر او که بعدا با انتقادات زیادی همراه شد نتوانست مانع از شکست ایران شود. هر چند طالب لو یکی از ضربات پنالتی کره ای ها را مهار کرد اما پنالتی های از دست رفته مهدوی کیا و خطیبی باعث حذف ایران شد.
ایران 6- عراق 7(یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2015)

ایران در دیداری که از نیمه اول ۱۰ نفره بود توانست دو بار عقب ماندگی خود را جبران کند تا دیدار با نتیجه تساوی سه بر سه به پایان برسد. علیرضا حقیقی دروازه بان ایران در ضربات پنالتی درون دروازه تیم ملی قرار گرفت اما نتوانست هیچ کدام از ضربات پنالتی عراقی ها را مهار کند تا در نهایت پنالتی امیری بعد از اصابت به تیرک باعث حذف ایران شود.
در بازی های آسیایی جوانان تهران در سال ۲۰۰۰ نیز تیم ملی فوتبال ایران دو مرتبه در دیدارهای رده بندی و فینال برابر ژاپن و عراق شکست خورد تا به عنوان چهارمی دست یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج