۳۸۶۰۴۸
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

چاقو بکش، سنگ بینداز اما مسابقه را برگزار کن!

مسئولان سازمان لیگ فقط اصرار به برگزاری بازی تراکتورسازی و پرسپولیس با هر شرایطی داشتند و نتیجه آن هم بازی کردن با جان انسان‌ها بود. در این میان مسئولان آذربایجان شرقی و تراکتورسازی هم باید پاسخگو باشند.

خبرگزاری تسنیم: انگار چاقو روی شاهرگ‌شان گذاشته بودند؛ دقیقاً همان تیزی که در پایان بازی روی برخی از خبرنگاران حاضر در میکسدزون ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی کشیده شد. انگار سنگ روی سرشان می‌انداختند؛ دقیقا همان سنگ‌هایی که روی سر بازیکنان، کادرفنی، خبرنگاران و عکاسان حاضر در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی ریخته شد. مسئولان سازمان لیگ را می‌گوییم؛ مسئولان هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی را می‌گوییم؛ مسئولان باشگاه تراکتورسازی را می‌گوییم؛ انگار نه انگار که امنیت هر انسانی از هر چیز دیگری است اما...

انگار اما هیچ کدام از اینها اهمیت نداشت. چاقو کشیدن، سنگ پرتاب کردن، خطر جانی برای انسان‌های حاضر در ورزشگاه و... انگار اهمیتی نداشت که مسئولان صرفاً اصرار به برگزاری مسابقه تراکتورسازی و پرسپولیس داشتند. در هر ورزشگاهی، در هر شرایطی و در هر وضعیتی که بود این بازی برگزار شد. در ورزشگاه بدونِ امنیتِ اختصاصی تراکتورسازی. در ورزشگاهی که پیش از شروع بازی سر دروازه‌بان کروات پرسپولیس را نشانه گرفتند، نیمکت این تیم را شکستند، به سر بازیکنان سنگ انداختند، سر عکاسان و خبرنگاران را شکستند.

به کمی عقب‌تر برگردیم. ۱۵ خردادماه ۹۵؛ پس از پایان لیگ برتر پانزدهم. مسئولان باشگاه تراکتورسازی اصرار به تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز داشتند. کارشناسی‌ها می‌گفت که این زمین برای شروع لیگ آماده نمی‌شود، اما تراکتورسازان کار خودشان را انجام دادند. قرار بود این ورزشگاه اول شهریورماه آماده شود و قول داده شد که بازی تراکتورسازی و پرسپولیس که به دلیل استقبال زیاد تماشاگران نیاز به امنیت و کنترل بیشتری دارد، در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار شود.

اتفاق همانطور افتاد که پیش‌بینی می‌شد و ورزشگاه یادگار امام (ره) آماده برگزاری این دیدار نشد. مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی و باشگاه تراکتورسازی باید پاسخ بدهند که چرا قبل از فراهم کردن مقدمات کار، اقدام به شروع به تعویض چمن ورزشگاه کردند؟ مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که میزبان این بازی بود به جای سکوت باید پاسخگو باشد که چرا زمین چمن ورزشگاه یادگار امام آماده نشده و چرا روز گذشته به دلیل عدم تأمین امنیت، نشست خبری برگزار نشد. او و سایر مسئولان تراکتورسازی امروز باید پاسخگو باشند، درست همانند مسئولان سازمان لیگ.

وقتی می‌گوییم برای مسئولان سازمان لیگ صرفاً برگزاری مسابقات اهمیت دارد، دلیلی پشت این حرف است. سال گذشته هم بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد. اتفاقات تلخی پیش، حین و پس از برگزاری آن بازی که چهار هفته مانده به پایان لیگ پانزدهم برگزار شد، افتاد. آن زمان مسئولان سازمان لیگ گفتند هیئت فوتبال استان خوزستان تعهدات لازم را داده اما آیا این کار کافی است و سازمان لیگ نباید جدی‌تر وارد کار شود؟ مسئولان باشگاه تراکتورسازی و مسئولان استان آذربایجان شرقی مقصرند اما سازمان لیگ متولی برگزاری مسابقات است و حتی اگر مسئولان آن استان و آن باشگاه هم تضمین داده باشند، باز هم سازمان لیگ باید تمهیدات لازم را بیندیشد.

صحبت از جان انسان‌هاست که نباید ساده گرفت. صحبت از جان تک تک نفراتی است که روز گذشته در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی بودند. از تماشاگران روی سکوها تا مأموران نیروی انتظامی، بازیکنان، کادرفنی، تدارکات، مسئولان برگزاری مسابقه، خبرنگاران، عکاسان و... که انگار جان‌شان اهمیت نداشت.انگار چاقو کشیدن و سنگ انداختن اهمیت نداشت و فقط باید بازی برگزار می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رضا

      امیدوارم به تبریزیها برنخوره ولی متاسفانه شهر تبریز میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات تا حالا نبوده و نخواهد نبود.تو هر مسابقه ای یا داخل زمین جنجال میکنن یا تماشاگرهاشون شعا رنژاد پرستانه میدن یا اقدام به پرتاب سنگ میکنن.اونم از مدیر عاملشون که اول فصل با اقدام نژادپرستانه اش کاری کرد که نشون بده همگام با تماشگرهاشون حرکت میکنه

    • javad

      یه بار جستی ملخک دو بار جستی ملخک اخر .....با این ورزشگاه ها اخرش یه اتفاق تلخ میفته

    • محمدرضا

      بهتر نبود شمایی که به اصطلاح بی طرفی به عقب تر بر میگشتین .دقیقا به بازی قبلی این دو تیم و اون نارنجک دستی که تماشاگرای پرسپولیسی به صورتی کاملا مهمان نوازانه دقیقا زدن رو نمیکت تراکتور.و اون همه شعار فحشهای نژادپرستانه.واقعا متاسفم برا شماها که هموطنای ترکتون شدن خار چشمتون .وگرنه بدفرهنگی تو همه ی ورزشگاهها همیشه بوده.مهمانوازی و فرهنگ و شماها تو لازی برگشت له ماها یاد بدید!

    • بدون نام

      مشکل از اونجاست که تمام این اعتراض ها و دلسوزي ها برای ورزش و فرهنگ کشور زمانی هست که یه تیم تهرانی (استقلال و پرسپولیس) مسابقه دارن! وگرنه هیچ کسی دلش برای کشور نمیسوزه!
      این هم در نظر بگیرید که خیلی از این اتفاقات که در تبريز و اهواز و مشهد.. اتفاق میفته ناشی از سالیان سال نگاه خاص به تهران هست.

    • تیکانتپه

      آقای به اصطلاح نویسنده!شما یا خودتان را به نادانی زدین و یا واقعا.....نارنجک دستی هایی که به نیمکت تراکتور در ورزشگاه به اصطلاح امن آزادی زدن همش یه سال از روش نگذشته.آن زمان چرا تریپ نویسندگی روشنگرانه نگرفتی؟

    • بدون نام

      ... جایی که جون آدمیزاد به اندازه پشیزی ارزش ندارد،نه تنها در فوتبال و ورزش یلکه در تمامی نهادها هم همینطور است،اینجاهمه چیزدریک کلمه خلاصه میشودپول پول وفقط پول

    • سامان صاحبی

      نمیدونم چرا انقدر میخوان بگن اتفاق خاصی نیفتاده حتی وقتی داور خواست بازی رو قطع کنه گزارشگر بازی آهنگ «همه چیز آرومه من چقدر خوشحالم رو میخواند» و از امنیت بالای مسابقه حرف می زد. آیا این توهین به شعور تماشاگرانی نیست که بازی رو از تلویزیون می بینن و تا حدودی متوجه مسائل اطراف زمین می شومد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج