۳۸۵۳۲۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دفاع - ضدحمله تاکتیک منصوریان

استقلال و ماشین سازی فردا در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. دیداری که برای منصوریان اهمیت بسیاری دارد به این دلیل که بازی فوق پیش درآمدی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ امتیازی برای شهرآورد است.

ایران ورزشی: استقلال و ماشین سازی فردا در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. دیداری که برای منصوریان اهمیت بسیاری دارد به این دلیل که بازی فوق پیش درآمدی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ امتیازی برای شهرآورد است. در واقع منصوریان باید دو جنبه را مدنظر قرار دهد که انگار می‌خواهد چنین کند و ترکیبی را که احتمالا در شهرآورد ۸۳ به میدان می‌فرستد را در این بازی به کار خواهد گرفت تا تیمش از لحاظ هماهنگی به وضعیت مطلوبی برسد. منصوریان می‌خواهد با همان تاکتیک دفاع- ضدحمله معروفش که در نفت پیاده می‌کرد مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. آیا او موفق خواهد شد؟

منصوریان نیک می‌داند که اگر از دو بازی آتی نیز امتیازهای چشمگیری را به دست نیاورد باید آرام آرام ساکش را جمع کند و آماده جدایی از استقلال شود. مربیگری در استقلال هرگز شوخی‌بردار نیست و اگر او در بازی‌های آتی هم به موفقیت نرسد همین مدیرانی که در ظاهر اعلام می‌کنند پشتش را خالی نمی‌کنند و تحت هر شرایطی تا نیم فصل فرصت می‌دهند بعد از تکرار ناکامی‌ها در دو بازی پیش رو بدون شک عذرش را خواهند خواست. منصوریان حساسیت اوضاع را خوب درک کرد و پیش خود نیز به این نتیجه رسید که در صورت تکرار اشتبا‌هات عمرش در استقلال بسیار کوتاه خواهد شد.

این اوصاف سرمربی استقلال را به سوی مبارزه‌ای جدی ترغیب کرده است و او می‌کوشد تا قبل از شهرآورد تیمش را از لحاظ سازماندهی تاکتیکی به وضعیت مطلوبی برساند. منصوریان در واقع به دنبال ساختن ترکیبی است که در شهرآورد آبروداری کند. او بر پایه همین تفکر به دنبال ساختن ترکیبی در بازی فرداست تا در شهرآورد هم از آن بهره بگیرد. اصرار منصوریان به استفاده از پادوانی ازهمین نقطه نشات می‌گیرد.

گرچه انتقادهای بسیاری به بهره گرفتن از بازیکن برزیلی است اما منصوریان می‌داند که شاید در این برهه بهتر از پادوانی هم نداشته به همین دلیل با وجود دوری چند ماهه این مدافع از شرایط بازی می‌خواهد در بازی با ماشین‌سازی این بازیکن را وارد ترکیب اصلی کند. تغییر دیگر استقلال انتقال مگویان به دفاع چپ است. هرایر همواره در استقلال به ‌عنوان دفاع میانی به میدان رفته است اما منصوریان برای اینکه سازمان دفاعی تیمش را محکم کند تصمیم گرفته این مدافع ارمنی را در دفاع چپ بازی دهد تا شاید خط دفاع استقلال دیگرآن اشتباه‌های کشنده و مهلک را تکرار نکند. این تغییر آغازگر اجرای تاکتیکی است که پیش‌ترها از منصوریان در نفت تهران دیده بودیم. روشی که توفیق نسبی را هم نصیب سرمربی سابق نفت کرده بود. منصوریان حتی با آن روش که روش دفاع- ضدحمله خوانده می‌شد، توفیق کسب پیروزی مقابل پرسپولیس را هم داشت و حالا در پی تکرار همان روش‌ها در دو بازی آتی است تا شاید دوباره بتواند همچون روزگاری که در نفت مربیگری می‌کرد با استقلال نیز به دستاوردهایی برسد.

انتخاب منصوریان البته در این برهه نمی‌تواند جای هیچ انتقادی را باز بگذارد چون همه متفق‌القول بر این باورند که استقلال او در وضعیت بسیار اسفباری قرار دارد و چنانچه همین شرایط تداوم یابد و شکست‌ها و تساوی‌ها تکرار شود، نتایج ضعیف مانند سیل همه را با خود خواهد برد. البته استقلالی که در اختیار منصوریان قرار گرفته از لحاظ نیروی کاری چیزی از رقبا کم ندارد. استقلال به زعم غالب پیشکسوت‌های باشگاه تیم پرمهره‌ای است و منصوریان باید هنر استفاده و بهره‌برداری از این بازیکنان را داشته باشد.

مدیرعامل استقلال هم در مصاحبه‌ای که چند روز پیش دیدیم اعلام کرد تمام آن بازیکنانی را که منصوریان می‌خواست برایش گرفته‌ایم. منظور افتخاری حتما جذب پادوانی و حقدوست بوده بازیکنان نیم‌بندی و نه چندان مطرح و آماده‌ای که حالا باید تحت فرمان منصوریان بهترین نمایش ممکن را ارائه کرده و استقلال را از چالش پیش رو خارج کنند. حال باید انتظار کشید و دید تغییرات احتمالی منصوریان و این توقعاتی که از او وجود دارد آیا در نهایت منجر به کسب امتیازهای بیشتری خواهد شد یا تمام این اقدام‌ها اثری در رویه استقلال نخواهد داشت و منصوریان با کوهی از مشکلات مواجه و در چالشی بزرگ گرفتارخواهد شد؟ این سوالی است که به زودی پاسخش را در دو مرحله خواهیم دانست. ابتدا یکشنبه‌ای که از راه خواهد رسید و بعد جمعه مهمی که با شهرآورد در راه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... ما برد میخوایم

    • بدون نام

      هههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج