۳۸۴۰۳۹
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

وقتی نه خوب گل می‌زنیم و نه گل می‌خوریم

تیم ملی کشورمان شرایط ویژه‌ای را برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ پیش‌روی خود می‌بیند.

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی کشورمان در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ تاکنون دو بازی انجام داده که از لحاظ فنی، نمی‌توان نمره کاملی به عملکرد شاگردان کارلوس کی‌روش و تاکتیکی که او در نظر گرفته بود، داد.

این تیم از حیث امتیازگیری فعلا شرایط خوبی دارد و اگر این طور در نظر بگیریم که تیم‌ها در این مرحله با میانگین کسب ۲ امتیاز، راهی جام جهانی می‌شوند، فعلا تیم ملی از این نظر روند قابل قبولی داشته اما مدل اتفاقاتی که در این گروه رخ می‌دهد،‌ برای اهالی فوتبال جالب است.

توقف کره‌جنوبی به عنوان یکی از مهم‌ترین مدعیان صعود به جام جهانی مقابل سوریه آن هم در مالزی که کشوری در آسیای شرق است از یک سو و همچنین کسب پیروزی ازبکستان مقابل قطر از طرف دیگر، معادلات را برهم زد و نشان می‌دهد برخلاف انتظاراتی که داشتیم، گروه ایران آن‌قدرها هم آسان نیست.

با این حال تیم ملی روند جالبی دارد. این تیم نه به اندازه کافی گل می‌زند و نه گل می‌خورد. در این دو بازی، اگر اشتباهات مکرر لکومته دروازه‌بان فرانسوی تیم ملی قطر آن هم در آخرین دقایق دیدار با ایران را کنار بگذاریم، تیم ملی در ۱۸۰ دقیقه و روی تاکتیک‌های خود، در گلزنی آمار خوبی نداشته است.

در بازی برابر چین نیز ما تنها در دو صحنه موفق به خلق موقعیت شدیم و غیر از آن، حتی نزدیک شدن به دروازه تیم جوان‌شده چین هم برای‌مان مشکل به نظر می‌رسید. با این حال در هر دو بازی موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌مان شدیم که از این نظر، آمار به سود تیم ملی است.

جالب اینکه در دوره قبلی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ ایران با ۴ تیم همگروه بود؛ ازبکستان، قطر، لبنان و کره‌جنوبی. از آن گروه با کسب ۱۶ امتیاز از ۸ بازی، ۵ برد، یک تساوی و ۲ شکست، همچنین ۸ گل‌زده (میانگین یک گل در هر بازی) و ۲ گل خورده(هر ۴ بازی، یک گل خورده) به جام جهانی رسیدیم.

در این دوره که برای کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۸ می‌جنگیم، با ازبکستان، قطر، کره‌جنوبی، چین و سوریه در گروهی ۶ تیمی، همگروه هستیم. درست مانند دوره قبلی، کارمان را با کسب یک پیروزی و یک تساوی آغاز کرده‌ایم، به میانگین ۲ امتیاز برای هر بازی رسیده‌ایم و برای هر بازی به صورت میانگین فقط یک گل‌زده داریم و دو کلین‌شیت یا بازی بدون گل خورده را به ثبت رسانده‌ایم.

موضوع کلین‌شیت‌ها برای کارلوس کی‌روش اهمیت ویژه‌ای دارد. او که علاقه خاص خود به تاکتیک‌های تدافعی را بارها به اثبات رسانده، در دوره قبلی از مجموع ۸ بازی، تیمش را در ۶ دیدار، بدون گل خورده به رختکن برگرداند. حالا نیز در دو بازی گذشته و با ارائه سیستمی کاملا متمرکز بر اصول تدافعی، فعلا توپی از خط دروازه‌مان عبور نکرده است.

با این حساب، چنین انتقادی به تیم ملی وارد است که هنوز نتوانسته هیچ توازنی بین اصول تهاجمی و تدافعی ایجاد کند و با وجود نمره خوبی که برای گل‌نخوردن باید به تیم ملی بدهیم، به همان میزان می‌توانیم بابت عدم گلزنی از تیم ملی انتقاد کنیم. تیم ملی معمولاً ۸۰ تا ۸۵ دقیقه بازی بدون حمله و تقریبا تدافعی را انجام می‌دهد (چه در تهران و چه در بیرون از ایران) و در دقایق پایانی با کمی فشار و تحت فشار گذاشتن حریف، سعی در گل زدن دارد همان اتفاقی که در بازی با قطر و البته چین رخ داد. باید دید این تاکتیک تا چه زمانی به تیم ملی ایران کمک می‌کند و آیا می‌توانیم اینگونه به جام جهانی ۲۰۱۸ برویم یا باید تغییر روش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا به فرض که با این شیوه به جام جهانی بریم. توی جام جهانی این شیوه جواب میده؟ یا مثل دوره قبل تو گروهمون چهارم میشیم؟
      با وجود همین بازیکنان ملی پوش، آیا مربیان دیگه، از جمله از نوع داخلی، نتایج متفاوتی بدست میاوردن؟؟ واقعا اگر اشتباه وحشتناک فاحش دروازه بان قطر در بازی گذشته نبود، ما برنده میدان میشدیم؟
      چرا پول بیت المال باید صرف هیییچ بشه؟ درحالیکه برای صعود به جام جهانی و چهارم شدن در گروه با صفر امتیاز، یک مربی ارزان قیمت ایرانی هم پاسخگو خواهد بود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روزي 17 ميليون خرج مربيمون ميشه كه ميره برامون يه تساوي از چين ميگيره و ما بايد خوشحال باشيم
        مسخرس واقعا

    • فرخ خان

      با سلام متاسفانه تیم ملی فوتبال آن تیمی نیست که انتظارش را داشتیم و با این بی برنامه گی جناب سرمربی منتخب کفاشیان و بازیکنان کند وبی انگیزه مسلما بجایی نخواهد رسید..... آقای سرمربی با انتخاب مربی جنگجو واضافه کردنش به کادر آتش را زیاد کرد خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را داشتن اما به جناب سرمربی باج ندادند و خط خوردن شریفی و کامیابی نیا خیلی بهتر از بازیکنانی بودند که الان همراه سرمربی هستند وداریم دهها بازیکن تراز اول دیگر که چون غیرت وطنی دارند و در داخل بازی میکنند در انتخاب سرمربی جای ندارند ازهمین حالا باید با این سرمربی و بازیکنان با جام جهانی خداحافظی کرد............. متاسفم که میلیارد ها سرمایه ملت خرج چنین تیمی شده و میشود که هیچ دستاوردی نخواهد داشت

    • ساناز

      باید بگم که تیم ملی فوتبالمون اصلا زیبا بازی نمیکنه و فقط باید چشم به اشتباهات فردی تیم حریف دوخت... و این اصلا در شان تیم ملی ما نیست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج