۳۸۲۷۵۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

شباهت کی‌روش با برانکو

نمایش تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در اولین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی موافقان و مخالفانی دارد. برخی اعتقاد دارند گرفتن سه امتیاز کافی است و برخی هم خواهان فوتبال زیبا هستند.

خبرگزاری مهر: عملکرد ضعیف تیم ملی فوتبال ایران در طول ۹۰ دقیقه دیدار برابر قطر و پیروزی در وقت های اضافه به لطف اشتباه دروازه بان قطر انتقادات بسیاری را متوجه کارلوس کی روش کرد.

برخی اعتقاد دارند که تیم ملی فوتبال ضعیفی را ارائه کرده و باید برای دیدارهای آینده بهتر بازی کند. این عده بردن قطر را نتیجه اشتباه دروازه بان این تیم می دانند و خیلی به این برد ارزشمند اهمیت نمی دهند.

اما گروهی دیگر اعتقاد دارند که مهم این است که تیم ملی توانسته در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سه امتیاز حساس و ارزشمند بگیرد و اهمیتی ندارد که زیبا بازی نکرده و نتوانسته تماشاگران را از حیث دیدن یک فوتبال تاکتیکی راضی کند.

به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش لای منگنه فوتبال ایران گیر کرده است، او امروز با جامعه‌ای مواجه شده که اگر تیمش مثل بازی با عراق ده نفره زیبا بازی کند و سه گل بزند و در پنالتی ها شکست بخورد، با انتقاد مواجه می‌شود.

اگر هم مقل بازی با قطر زیبا بازی نکند اما دو بر صفر بازی اول مقدماتی جام جهانی را ببرد باز هم با برخی انتقادها مواجه می‌شود. در واقع در هر صورت برخی وجود دارند که از کی‌روش انتقاد می‌کنند، فرقی هم نمی کند که کدام مسیر را برود و کدام نتایج یا عملکرد فنی را داشته باشد.

دیدارهای مقدماتی جام جهانی زیبا نیست

با این وجود باید نوشت: دیدارهای مقدماتی جام جهانی همین است که هست، بازی هایی به شدت نتیجه گرایانه برای همه تیم های جهان. اینجا باید برد، کیفیت برد مهم نیست، مهم بردن است و صعود کردن. در جام ملت ها اندکی این ماجرا متفاوت است، در این جام برخی تیم ها جوانگرایی را شروع می کنند و بازی ها را برای آبدیده کردن بازیکنانشان انتخاب می کنند. به همین دلیل شما در جام ملت ها همیشه کره جنوبی ضعیف تری را می بینید، یا ژاپنی به هم ریخته تر و هیجان زده تر و همینطور استرالیا.

اما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی اصلا اینگونه نیست و تیم‌ها برای سه امتیاز جان می دهند و همه کار می‌کنند. کی‌روش اما به نظر می‌رسد با وجود این انتقادها مسیر خودش را در ایران پیدا کرده، او تیم را نه برای بازی زیبا که برای پیروزی کوچ می‌کند و هر آنچه در توان دارد و هر چه بلد است از جنگ روانی و دعوا و مشت کردن دستهایش گرفته تا دعوا با منتقدین همه کار می‌کند تا صعود کند، او انگار اگر شکست بخورد در مرز سکته کردن قرار می‌گیرد.

چه کرده ایم و از کی‌روش چه می‌خواهیم؟

پرسش اصلی اما اینجاست که ما برای بردن و زیبا بازی کردن کلا چه کرده ایم که به تناسب آن توقع بیشتری داشته باشیم؟ آیا بازیکنان بهتری از اینکه امروز کی‌روش دارد، داریم و کی‌روش از آنها دعوت نمی‌کند؟ آیا برای این مربی اردوهای درخواستی اش را ردیف کرده ایم یا اینکه اردوهای تیم ملی را لغو کردیم تا باشگاه‌هایمان به اردو بروند و برای لیگ برتر ایران آماده تر باشند؟ پاسخ به این پرسش ها می‌تواند نگاهی منصفانه به پینگ پنگ انتقادی ما و کی‌روش نشان بدهد. چه داده ایم و چه گرفته ایم؟

انتقادهایی که منصفانه است

البته این به معنی تایید همه کارهای کی‌روش نیست، به عنوان مثال بازی دادن به رضائیان و طارمی و حتی حاج صفی که مدت ها بدون تیم بوده اند و به طور کلی از آمادگی بدنی دور هستند و در شرایط مسابقه قرار نداشتند جای ابهام و پرسش را باز نگه می دارد اما تابلوی نتیجه تیمی که تنها یک اردو داشته و کلا در طول سال مثل تیم های بزرگ دنیا بازی های تدارکاتی خوبی هم انجام نمی دهد و کلا نیروی انسانی اش هم همین است که می‌بینیم، جای بحث زیادی باقی نمی‌گذارد و تنها یک سوال دیگر باقی می ماند و آن اینکه اگر کی روش بازی را باخته بود تکلیف چه می‌شد؟ یعنی قطری که برای میزبانی جام جهانی می‌کوشد و دلار نفتی خرج می‌کند ممکن نبود که ایران را ببرد؟

تیم برانکو هم در جام جهانی زیبا بازی نمی‌کرد

و پرسش آخر این که آیا همین انتقادها را از برانکو در راه جام جهانی ۲۰۰۶ نداشتیم؟ آن روزها هم به برانکو می‌گفتیم تیمش خوب فوتبال بازی نمی کند! حتی از جدایی او از تیم ملی جشن هم گرفتیم اما چند ماه بعد وی را به عنوان برترین مربی تاریخ فوتبالمان طی سی سال اخیر برگزیدیم. برانکو هم در راه جام جهانی زیبا بازی نمی کرد. او به شدت برنامه ریزی داشت و تنها یکی دو بازی مثل کره جنوبی با توانایی های ویژه علی کریمی بود که زیبا بازی کردیم و آن بازی هم اتفاقا در جام ملت‌های آسیا بود و نه در راه جام جهانی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیروش اگه مربی خوبی بود تواروپا مربی گری میکردنمیومد توایران لج کنه

    • بدون نام

      مربی تیم ملی باید اخلاق داشته باشه نه بداخلاق باشه

    • مهران

      خواهشا برانكورو با كيروش مقايسه نكنيد، مثل مقايسه بنز و پرايد ميشه.
      لطفا با چند نفر مشورت كنين تو گذاشتن اخبار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد تا برانکو شاگرد کیروش هم نمی شوند

    • بدون نام

      کیروش غارنشین روبا
      برانکوی باشخصیت
      مقایسه نکنید!!!!

    • بدون نام

      کیروش مایه شرم ملی

    • بدون نام

      کیروش نفرت انگیز
      بااخلاق غارنشینها
      مایه شرم فوتبال

    • کیروش و برانکو

      دقیقا درسته...نتایج و نحوه ی امروز پرسپولیس برانکو بخاطر بیشتر کنار هم بودن و همینطور بازی با تیم های مشابه خودشه...البته قصد زیر سوال بردن توانایی برانکوی دوس داشتنی رو ندارم
      ولی کیروش باید با تیم های قدر تر بازی کنه...تیمش رو اونجور که مثل باشگاهی هست در اختیار نداره...و همینطور مشکلات عدیده ای هم داره که تا حدودی بتازگی حل شده مثل پیرهن تیم ملی مثل پرواز چارتر و...تیم ملی ببره زیبا بازی کردن پیشکش...توی تاریخ همیشه این پیروزی هست که میمونه نه بازی زیبا ...نتایج حرف اول رو میزنه
      دقیقا زمان آقای برانکو هم خوب بازی نمیکردیم ولی نتایج خیلی خوب بود

    • بدون نام

      از برانکو تصویر بهتری تو ذهن همه ماست
      کیروش چندتا اشتباه کرد که از چشم افتاد
      بی احترامی به مجیدصالح و علی کریمی
      توهین به لیگ برتر ایران و مربیان وطنی
      به جای تمرکز برا کار تیم ملی درگیری با برانکو و قلعه نوعی و مایلی کهن و...
      و کلی کار دیگه

      پس برانکو بزرگ رو با کیروش مقایسه نکنید

    • بدون نام

      هیچکس به برد انتقاد ندارد اما این روش بازی اون هم در خود ایران جای انتقاد دارد چون ما نه در دفاع خوب بودیم نه در ایجاد موقعیت روی درواره حریف پاسهای بسیار پر اشتباه که همه رو برای ادامه راه نگران میکنه در ضمن برانکو مربی بسیار با اخلاق و فنی هست وتیم ملی با او روزهای بسیار خوبی رو داشته به امید فقط موفقیت تیم ملی ایران توجه کنید ایران

    • بدون نام

      این را مهران درست می گوید کیروش بنزه وبرانکو پراید چون اگر پراید نبود الان مربی یکی از تیم های ملی بود نه مربی پرسپولیس بچه های تیم ملی کیروش را قبول دارند ولی اعتقادی به برانکو ندارند.

    • وحید

      بعضیها فقط برای مطرح کردن خودشون شدن منتقد و هر طور تیم ملی بازی کند ایراد میگیرن مثل اقای جلالی ذوالفقارنسب قلعه نوعی درخشان مایلی کهن و... مربی تیم میلی ایران حداقل این سابقه را در کارنامه خود دارد که سه تیم را از سه قاره به جام جهانی برده ودر بهترین استادیومهای فوتبال مربی گری کرده جایی که همین اقایون منقد حتی عکس یادگاری هم ندارند ...مهم تیم ملی ایران و فوتبال ایرانه که متاسفانه اقایون بیشتر حامی افکار خودشون هستن تا تیم ملی

    • وحید

      بعضیها فقط برای مطرح کردن خودشون شدن منتقد و هر طور تیم ملی بازی کند ایراد میگیرن مثل اقای جلالی ذوالفقارنسب قلعه نوعی درخشان مایلی کهن و... مربی تیم میلی ایران حداقل این سابقه را در کارنامه خود دارد که سه تیم را از سه قاره به جام جهانی برده ودر بهترین استادیومهای فوتبال مربی گری کرده جایی که همین اقایون منقد حتی عکس یادگاری هم ندارند ...مهم تیم ملی ایران و فوتبال ایرانه که متاسفانه اقایون بیشتر حامی افکار خودشون هستن تا تیم ملی

    • روهام

      برانکو دیگه کیه حداقل اسم کسی رو برا مقایسه با کیروش میگذاشتید که همه بشناسندش . نه افراد گمنامی مثل برانکو

    • بدون نام

      علیمنصورگواردیولا
      خوبه؟

    • بدون نام

      روهام:
      علیمنصورفرگوسن
      خوبه

    • علی

      تیم ملی افتضاح بود دیگه حمایت بیخودی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج