۳۷۷۸۲۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تیم ملی و آدیداس بعد از ۴۰ سال به هم رسیدند

تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با پیراهن های آدیداس در رقابت ها حاضر خواهد شد، این اتفاق در حالی می افتد تیم ملی ایران و این برند بعد از چهل سال باز هم به یکدیگر رسیدند.

ورزش سه: پس از آنکه ملی پوشان ایران در بازی مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کمپانی آل اشپورت را به عنوان اسپانسر خود می دیدند و پیراهن های این برند را بر تن می کردند، در بازی های مرحله دوم مقدماتی و با توجه به قرارداد تیم ملی با کمپانی جیووا، قرار بر این شد تا اسپانسر تیم ملی تغییر کند. اما در نهایت اعلام شد به دلایل مختلفی که پیش از این بارها به آن پرداخته شد، از این پس و در بازی های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ پیراهن هایی منقش به آرم کمپانی آدیداس بر تن ملی پوشان خواهد نشست تا وضعیت البسه ایرانی ها در این دیدارها به طور کلی تغییر کند. لباس هایی که توسط مسئولان خریداری می شود و فعلا قرارداد اسپانسری بین طرفین بسته نشده است.

با بررسی پیراهن های مختلف تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی جام های جهانی مختلف همراه "ورزش سه"، باشید:

۲۰۱۴ - آل اشپورت، یوز ایرانی و جام جهانی

مسئولان تیم ملی ایران بعد از اتمام همکاری با کمپانی لگیا و نارضایتی های پیش آمده تصمیم به تعویض اسپانسر لباس های تیم ملی گرفتند و در میان نام های مطرح شده انتخاب عجیبی داشتند، کمپانی آل اشپورت که که تا آن زمان در تولید البسه دروازه بان ها بسیار فعال بود در راه جام جهانی اقدام به تولید لباس های تیم ملی کرد، دوره سه ساله همکاری تیم ملی با این برند، حواشی بسیاری در پی داشت و در نهایت آل اشپورت در جام جهانی نیز با لباس هایی منقش به تصویر یوز ایرانی تامین کننده البسه ملی پوشان بود.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۲۰۱۰ - دایی، مجید و دیگران

پس از پایان قرارداد تیم ملی با کمپانی پوما، دایی اسپانسر پیراهن های تیم ملی شد، در این دوره که خود علی دایی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد کمپانی تحت مدیریت او نیز وظیفه تامین البسه این تیم را برعهده گرفت، پس از جدایی دایی از این تیم نیز قرارداد کمپانی دایی با تیم ملی نیز ملغی شد تا ملی پوشان در بازی های باقیمانده با پیراهن های تولیدی مجید حاضر شود. هر دو کمپانی یکی دو طرح ثابت داشتند که در بازی های مختلف از آن استفاده می کردند، نکته جالب دیگر خطوطی به رنگ پرچم ایران در طرح هر دو کمپانی بود.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند
تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

2006 - دایی به امپراطوری پایان داد

بعد از سال ها همکاری تیم ملی با تولیدی شکاری، دایی اسپانسر تیم ملی شد و به نوعی به امپراطوری این تولیدی پایان داد، دایی که تقریبا از ابتدای حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم به عنوان اسپانسر تیم ملی معرفی شد در بازی های جام ملت های آسیا 2003 و مقدماتی جام جهانی پیراهن ملی پوشان را تامین کرد. هرچند پس از صعود به جام جهانی، کمپانی پوما به عنوان اسپانسر رسمی تیم ملی به تولید البسه برای این تیم پرداخت. دایی در دوره اولین حضور خود(پیش از مربیگری دایی در تیم ملی) از یک طرح ساده و سفید، بدون حک نام خود استفاده می کرد چرا که نام اسپانسر دیگر تیم ملی روی سینه ملی پوشان حک می شد.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۲۰۰۲ - شکاری ادامه می دهد

پس از بازی های تیم ملی در بانکوک و اتمام قرارداد به جا مانده از جام جهانی ۹۸ با کمپانی پوما، بازهم شکاری توانست عرصه را به دست بگیرد و به تولید لباس های تیم ملی بپردازد، در این دوره که بلاژوویچ روی نیمکت تیم ملی می نشست ملی پوشان در نهایت نتوانستند به جام جهانی برسند و آخرین همکاری با این برند برای طرفین ناکامی دربر داشت. شکاری در این دوره طرح های قبلی خود را نیز نداشت و پیراهنهای یقه هفت کاملا ساده با تک رنگ سفید و یا قرمز را برای ملی پوشان تولید می کرد.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۱۹۹۸ - شکاری همچنان می تازد

پیش از برگزاری جام جهانی و قبل از قرارداد تیم ملی با کمپانی پوما، شکاری به تولید لباس های تیم ملی می پرداخت و به نوعی یکه تاز عرصه لباس ورزشی در ایران محسوب می شد، این تولیدی که در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی ۹۴ به تولید لباس های تیم ملی می پرداخت پیراهن های یقه هفت که پرچم ایران را به صورت اریب روی سینه داشت و در دو رنگ سفید و قرمز خاطره های تلخ و شیرین فراوانی را برای فوتبال دوستان ایرانی به وجود آورد.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۱۹۹۴ - شکاری آغاز کرد

اوایل دهه هفتاد را می توان آغاز همکاری تولیدی شکاری با تیم ملی دانست، این تولیدی که پس از تولیدی امینی به عنوان رسید پیراهن هایی تک رنگ به صورت سفید و یا قرمز تولید می کرد که در دوران تحت مربیگری علی پروین برتن ملی پوشان می شد، این لباس ها در مرحله اول مقدماتی پرچم ایران را به صورت روی سینه ملی پوشان داشت و در مرحله دوم نیز کاملا ساده و بدون پرچم تولید می شد. البته این البسه در نهایت به همراه تیم ملی به جام جهانی راه نیافت اما همکاری اش با تیم ملی به صورت ادامه دار بود.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۱۹۹۰ - امینی در دوران فترت

در ادامه اغلب لباس های تیم ملی در دهه ۶۰، تولید کننده البسه تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی ۹۰ ایتالیا نیز تولیدی امینی بود. در این دوره البسه اصلی تیم ملی سبز رنگ، پیراهن های یقه هفت سبز رنگ که در سال های فترت حضور برندهای مختلف به تن ملی پوشان می نشست. بازی های مقدماتی جام جهانی ۹۰ نیز برای بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی خاطره انگیز بود.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۱۹۷۸ - گمنامی پیش از حضور آدیداس

در سال هایی که تنها یکی دو برند مطرح در فوتبال دنیا وجود داشت تیم ملی ایران نیز با لباس های یک تولید کننده گمنام در رقابت های خود حاضر می شد، تیم ملی در این پیراهن های سفیدرنگ یقه گرد به تن می کرد، نام ایران به صورت لاتین و سبزرنگ روی سینه بازیکنان حک می شد و یقه پیراهن ها نیز به سه رنگ پرچم ایران بود. پس از حضور تیم ملی در جام جهانی آدیداس به عنوان اسپانسر تیم ملی انتخاب شد.

تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند

۱۹۷۴ - تولیدکننده نامشخص

در ادامه بازی های ۱۹۷۲ برای مقدماتی جام جهانی ۷۴ نیز تیم ملی لباس هایی ساده به تن می کرد، پیراهن هایی که به ۲ صورت سبز و سفید رنگ بود و تنها نام ایران به صورت لاتین روی سینه حک می شد.
تیم ملی و آدیداس بعد از 40 سال به هم رسیدند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج