۳۵۷۳۸۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

سیدجلال و بیرانوند علیه ناهماهنگی‌ها

برانکو البته در این تغییرات بزرگ با حضور سیدجلال و بیرانوند به یک ستون محکم در کانال میانی دست یافته؛ یادمان نرود همین سیدجلال و بیرانوند فصل قبل دومین خط دفاع قدرتمند لیگ را رقم زدند.

ایران ورزشی: برانکو البته در این تغییرات بزرگ با حضور سیدجلال و بیرانوند به یک ستون محکم در کانال میانی دست یافته؛ یادمان نرود همین سیدجلال و بیرانوند فصل قبل دومین خط دفاع قدرتمند لیگ را رقم زدند. جایی که پرسپولیس در آن به شدت احساس ضعف می‌کرد و قهرمانی را به خاطر گل‌های مفت خورده‌اش از دست داد. اصلا همین سیدجلال بود که در لیگ سیزدهم با پشتوانه‌ای به نام نیلسون بهترین خط دفاع لیگ را به نام پرسپولیس کرد و حالا زوج سابقا نفتی می‌تواند مهم‌ترین دلگرمی و پشتوانه برانکو در فاز دفاع باشد.

چرا برانکو به گولچ اعتماد ندارد؟

اما مشکل بزرگ، زوج سیدجلال در میانه خط دفاعی است. برانکو از اردوی اوکراین محمد انصاری را از چپ به میانه خط دفاع آورد و انصاری هم بد کار نکرد اما مطمئنا او نمی‌تواند مثل یک مدافع مرکزی ایده‌آل و کلاسیک دل پروفسور را از بابت بازیخوانی، هوش بالا، قدرت تدافعی، سرعت در کورس‌ها و البته جاگیری‌های درست قرص کند.

با این حال به نظر می‌رسد جای انصاری در میانه خط دفاع قطعی باشد چرا که برانکو فعلا به دیگر بازیکنان این پست اعتماد ندارد. سرمربی پرسپولیس بازیکنان زیادی را در این پست امتحان کرد و حتی ربیع‌خواه و آقایی جوان هم در اوکراین دقایقی قابل توجه به‌ عنوان مدافع میانی به میدان رفتند. با این حال پرسپولیس در این پست یک خرید قابل توجه داشت؛ آنتونی گولچ بلندقامت که به نظر می‌رسد خوب بازیسازی می‌کند اما کند است و ظاهرا جایی در تفکرات برانکو ندارد. با اینکه گولچ همزبان برانکو است و او خودش این بازیکن را تایید کرده اما عجیب است که یک مدافع چپ را به او ترجیح می‌دهد. اتفاقا گولچ از نظر بدنی و هماهنگی از بقیه عقب نیست و در اردوی اوکراین هم حاضر بوده اما اینکه برانکو با وجود مطمئن نبودن از انصاری باز هم به گولچ بازی نمی‌دهد کمی عجیب به نظر می‌رسد.

البته او در این پست پلی یانسکی اوکراینی را هم در اختیار دارد که ظاهرا چند هفته‌ای باید جداگانه تمرین کند تا اولا کیلوهای اضافی‌اش آب شود و بعد با مدافعان و گلر و کل تیم هماهنگ شود که احتمالا تا هفته چهارم به او بازی نخواهد رسید و بعد از آن هم که لیگ یک ماه تعطیل می‌شود.

ماهینی در ترکیب اصلی بازی با سایپا

در دفاع راست هم داستان کمی پیچیده است. حسین ماهینی که برانکو او را قبول دارد و از روز اول نسبت به بازگرداندنش از ملوان تاکید داشت به خاطر مشکلات خروجی اردوی اوکراین را از دست داد و مدتی طولانی در تمرین‌ها نبود. در واقع ماهینی دو هفته مانده به شروع لیگ به پرسپولیس اضافه شده و هنوز از نظر بدنی کم و کاستی قابل توجهی دارد. ماهینی خودش می‌گوید تا زمان بازی با سایپا در هفته اول لیگ کاملا آماده نیست اما شاید برانکو مجبور باشد به خاطر تجربه‌اش به او در دفاع راست بازی دهد.

صادق محرمی جوان برعکس ماهینی از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی دارد اما شاید برای او بازی کردن در ترکیب پرسپولیس آن هم از هفته اول سخت باشد. جدا از ظرفیت‌های این بازیکن برانکو خیلی خوب می‌داند محرمی هم یک وینگر و هافبک راست بوده و در فاز دفاع مشکل دارد کما اینکه در بازی خونه به خونه پرسپولیس از ناحیه او گل خورد.

در دفاع چپ اما با رفتن انصاری به وسط به نظر نمی‌رسد بازیکنی بتواند موقعیت آرام‌طبع را به خطر بیندازد و ربیع خواه با او فاصله دارد. بدین ترتیب پرسپولیس با گلر و خط دفاع کاملا نو وارد فصل تازه می‌شود که در بخش‌هایی امیدوار کننده و در بخش‌هایی با تردید همراه است. امیدواری‌ها بیرانوند و سیدجلال هستند که خیلی سخت ترک می‌خورند. صلابت ماهینی و تجربه او از بازی در پرسپولیس و تیم ملی هم می‌تواند بخشی از این امیدها باشد اما ناآمادگی و ناهماهنگی ماهینی، تغییر پست انصاری، نخستین فصل آرام‌طبع در پرسپولیس و کم بازی کردن این نفرات کنار هم تردیدهایی را به دل راه می‌دهد که باید دید برآیند این امیدواری‌ها و تردیدها پاشنه آشیل پرسپولیس در فصل گذشته را ترمیم خواهد کرد یا نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • نيك سيرت

      بنظر من تركيب بايد 3،5،2باشه،بيرانوند،حسيني،ماهيني،انصاري،كاميابي نيا،مسلمان،عاليشاه،احمدزاده،اميري،طارمي،عليبور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج