آوینا_استیکی 2
adexo3
۳۴۸۱۸۱
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

دشمن مشترک: عادل!

جام ملت های اروپا، این فرصتی بود تا جنگی ترکیبی برای تلویزیون ملی ساخته شود. طبق معمول، دو گزینه، بیشتر پیش روی مدیران تلویزیون نبود...

هفته نامه تماشاگران امروز - آریا صالحی: جام ملت های اروپا، این فرصتی بود تا جنگی ترکیبی برای تلویزیون ملی ساخته شود. طبق معمول، دو گزینه، بیشتر پیش روی مدیران تلویزیون نبود. یا باید از تیم برنامه ساز عادل فردوسی پور استفاده می کردند که تجربه موفق برنامه 2014 را برای جام جهانی اشت یا همان تیم برنامه سازی لیگ قهرمانان اروپای حسین ذکایی. در حالی که یک ماه قبل از این بازی ها و در دل تغییرات در مدیریت سیما، هیچ برنامه ای برای یورو نداشتند، در نهایت این برنامه همان طور که پیش بینی می شد، به گروه ذکایی رسید. ذکایی و تیمش که چهار سال قبل هم برنامه جام چهاردهم را داشتند و شگفتی ای خلق نکردند.

با شروع این برنامه، اولین پرسش از حسین ذکایی، تهیه کننده جام پانزدهم این بود که چرا برنامه اش در مقایسه با 2014 برنامه گرمی نیست؟ برنامه ای که سعی کرده بودند عوامل و دکورش خیلی نزدیک باشد به آنچه در کارهای عادل دیده می شد. رضا جاودانی سعی می کرد روی آنتن خیلی صریح انتقادهای اجتماعی داشته باشد. شوخی های عادل از دیگر نکاتی بود که استفاده می کردند. در متن هایی که برای معرفی کشورها نوشته بودند، خیلی سعی داشتند به نکاتی اجتماعی اشاره کنند که در کارهای عادل هم استفاده می شد. متن هایی اجتماعی که از اصغر فرهادی تا ناصرالدین شاه قاجار در آنها استفاده شده باشد. متن هایی که با همه تلاشی که در نگارش شان شده بود، باز هم یک ایراد اساسی داشتند؛ خیلی ویکی پدیایی بودند و در دم دستی ترین سرچ انتخاب شده بودند.

ذکایی اما این مسائل را بر نمی تابید و تا با انتقادی رو به رو می شد، می گفت: «متاسفانه شما خیلی ذوب در رفاقت تان هستید. واقعا اگر جذابیت مجری مورد علاقه تان را در برنامه های قبلی بگذارید کنار، این برنامه چه تفاوتی با برنامه ای دارد که اسم می برید؟ من نمی خواهم مقایسه کنم، اما تلاش زیادی کردیم که یک برنامه استاندارد و جذاب بسازیم و اگر بی طرف باشید، کارمان خیلی هم خوب است».

او البته در مصاحبه ای با خبر آنلاین بعد از شلوغی ها بر سر ماجرای امیر دولاب هم گفت: «نمی گذاریم با این فشارها، ناچارمان کنند به سراغ گزارشگرانی خاص برویم و برای کسی امتیاز ویژه ای درنظر بگیریم».

گفته هایی که خیلی ساده می شد پی برد مخاطبش چه کسی است. اساسا ماجرای «امیر دولاب» که بر سر گزارش سوییس و لهستان ایجاد شد و علیرضا علیفر به خاطر استفاده از منبع ویکی پدیای فارسی گاف بزرگی داد، خط کشی همه علیه یکی را بیش از قبل ترسیم کرد. علیفر که ابتدا خیلی متین گفته بود از برخورد امیر دولاب ناراحت نشده است، در کمتر از چند ساعت، هر لحظه ناراحت و ناراحت تر می شد. متنی از سوی او به عنوان بیانیه منتشر شد که خیلی لحن تندی داشت و تعدادی از همکارانش را به نامردان فرصت طلب تشبیه کرد.

این متن را ابتدا تعدادی از رسانه ها به نقل از جواد خیابانی در حمایت از علیفر منتشر کردند و بعد گفته شد این متن را جواد برای چند نفر از خبرنگاران فرستاده و متن خودش نبوده است. جواد اما خیلی سریع مصاحبه ای در حمایت از علیفر انجام داد و گلایه کرد از خودی ها! او البته در گفت و گو با دوستان خبرنگارش که اعتقاد داشتند استفاده از منبع غیرمستندی مثل ویکی پدیا اشتباه است هم مثل ذکایی اعتقاد داشت این هجمه به گزارشگران دیگر به دلیل علاقه ای است که گروهی به گزارشگری خاص دارند و ذوب در او هستند!

بعد از جواد دیگرانی چون جاودانی و محمدرضا احمدی هم حمایت هایی از علیفر داشتند. همه تقریبا صف کشی خاصی داشتند علیه یک نفر خاص. نفری که همین حالا هم اگر بپرسی عادل است، می گویند نه! از سوی مقابل هم عادل ابایی نداشت از اینکه نشان دهد از اینها نیست. او که بخشی از تیمش برنامه فصل داغ فوتبالی را روی آنتن شبکه ورزش داشتند، به آن برنامه روی خوش نشان داده بود. در استودیویش حاضر شد و در حالی که جواد خیابانی به استودیوی برنامه ذکایی رفت، عادل چنین کاری نکرد.

دعوا و سردی دو گروه در بازی های جمعه شب گذشته بیشتر هم به چشم آمد وقتی فردوسی پور برای گزارش بازی به شبکه 3 رفته بود، بی آنکه بداند این مسابقه بعد از یک نیمه قطع می شود و قرار است والیبال پخش کنند. تهیه کننده برنامه چیزی در این باره به عادل نگفته بود و جالب این بود که بعدا فردوسی پور به دوستانش گفته بود، نیمه که تمام شده، تازه فهمیده می خواهند والیبال پخش کنند و او باید برای نیمه دوم برگردد خانه!

رفتار و روابط سرد دو گروه هر روز بیشتر و بیشتر می شود. فردوسی پور که هنوز هم در نظرسنجی ها بالاترین مخاطب را بین هواداران فوتبال دارد، چند سالی است که تیمی از بچه های جوان عشق فوتبال را دور خود جمع کرده و جماعت گزارشگران سنتی هم کلونی خودشان را دارند و این جنگ سرد را ادامه می دهند. همچنان دو طرف در دو سوی اصغر پورمحمدی صف کشیده اند و او عاملی است که جنگ دو طیف در لایه ای از احترام بماند و بیش از این نمایان نشود. حال هم که پورمحمدی مدیریت شبکه 3 را بر عهده دارد پس فعلا همه چیز در همین حد می ماند و دو طرف سعی می کنند از طریق طعنه های روی آنتن به هم پیش بروند تا شاید وقتی دیگر!

نخستین تجربه فردوسی پور در فضای مجازی چیست؟

هت تریک در سرزمین عجایب

یکی از اولین ویژه برنامه های تلویزیون اینترنتی ایران در حوزه فوتبال، به شیوه نام های انتخابی تهیه کننده اش، یکی از اصطلاحات فوتبالی است؛ هت تریک، یا همان ترکیب تیم برنده(!) فوتبال 120 و حضور صدای حمید محمدی و تصویر و اجرای محمدحسین میثاقی. آن هم با این شعار جذاب و طعنه آمیز: «آنچه در دیگر برنامه ها نخواهید دید».

نکته جالب اینکه در روزهای اول شروع جام ملت های اروپا، زمزمه تهیه این برنامه در فضای مجازی پیچید ولی اثری از عادل در تیزرهای برنامه دیده نمی شد. ولی در ادامه بازی ها، صدای او هم روی یکی دو آیتم شنیده شد تا همه چیز تایید شود. سکوتی که بی دلیل نبود! آن طور که از شنیده های ما به دست آمده، قیمت تهیه این برنامه اینترنتی تفاوت چندانی با تولید همین برنامه در شبکه ورزش ندارد و جزو گران قیمت ها دسته بندی نمی شود، البته با کمی خط قرمز کمتر و جذابیت بیشتر!

«هت تریک» چه آیتم هایی دارد؟

معرفی: همان اول برنامه و به جای تیتراژ معمول، حمید محمدی (گوینده اخبار ورزشی و نریشن های 90 و فوتبال 120) آیتم های هر قسمت برنامه را معرفی می کند.

معرفی و تحلیل اجتماعی تیم ها و بازی ها: در این آیتم با صدای عادل فردوسی پور تیم های حاضر در تورنمنت یا حاشیه های مرتبط با آنها تحلیل می شود.

حاشیه و متن بازی های روز گذشته: هر روز خلاصه ای خیلی کوتاه از صحنه های مهم و گل های بازی های روز قبل به اضافه تصاویر حاشیه ای از بازی را با تدوین جذابی می توانید در این آیتم تماشا کنید. صدای روی تصاویر بازی صدای گزارشگران خارجی است که معرفی می شوند و می توانید سطح گزارش آنها را با جواد خیابانی، سرهنگ علیفر و خود عادل فردوسی پور مقایسه کنید!

تحلیل بازی: این قسمت هیچ تح

لیلگر ایرانی ای ندارد. این آیتم درواقع گلچینی از ویژه برنامه های فوتبالی تلویزیون های دنیا درباره بازی های یورو 2016 است که از شبکه هایی مثل BBC پخش می شود. در این آیتم می توانید تحلیل مفسرهایی مثل تیری آنری، لوتار ماتیوس، گری لینه کر و... را با زیرنویس تماشا کنید.

فان: به سبک برنامه «فوتبال 120» محمدحسین میثاقی روی صحنه های بامزه ای که از حاشیه های مسابقات جمع آوری شده، جمله های طنز می گوید.

آیتم های ویژه: در هر قسمت می توانید چند دقیقه ای یک آیتم ویژه ببینید. مثلا اگر خبر خداحافظی زلاتان ابراهیموویچ منتشر می شود، می توانید قسمت هایی از یک مستند را درباره او ببینید یا اگر امکان مصاحبه با یک ستاره خارجی جور شده است، آن را با اجرای میثاقی می بینیم.

خبرهای یورو: آخرین آیتم هر برنامه مروری بر ابخار بازی های یورو 2016 است که حمید محمدی آنها را می خواند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید ایرانی

      عادل پشتتیم در هر شرایطی.

    • عدالت

      عادل دوستت داریم ما

    • فقط عادل

      واقعا حسادت تا کجا ؟آقایان نمی خواهند باور کنن دوره ی گزارشهای نا زیبا و سنتی فوتبال تمام شده و شیوه های مدرن گزارشگری جای آنها رو گرفته آقای خیابانی همان گزارشی رو که برای بازی ایران استرالیا انجام داد بعد از بیست سال همون رو تکرار میکنه بدون کوچکترین تغییری و یا حتی جذابیتی آقایون بزارید جوانان جدید با ایده های جدید کارشون رو انجام بدن

    • بدون نام

      عادل و کی روش ضد پرسپولیسن. 11شهریور روز موعود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج