قالیشویی بانو _استیکی
۳۰۵۹۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیاه و سپیدهای تیم برانکو

پرسپولیس از پس تراکتورسازی برنیامد و با پیروزی استقلال، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن در این هفته حالا ۶ امتیاز از صدر جدول دور افتاده تا رویای قهرمانی تیم برانکو در فاصله هشت هفته مانده به پایان فصل برفکی شود.

ایران ورزشی: پرسپولیس از پس تراکتورسازی برنیامد و با پیروزی استقلال، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن در این هفته حالا ۶ امتیاز از صدر جدول دور افتاده تا رویای قهرمانی تیم برانکو در فاصله هشت هفته مانده به پایان فصل برفکی شود. جدا از این، تصویری که طی هفته‌های گذشته از پرسپولیس برانکو در رسانه‌ها ایجاد شده بود تا حدودی مخدوش به نظر می‌رسد و ظاهرا فواره‌ای که با قدرت بلند شده بود در حال فرود است. پرسپولیس که از انتهای جدول کشان کشان خود را به رده سوم جدول و دو امتیازی صدر رسانده بود حالا با تساوی‌های اخیر به اندازه دو برد خودش و دو باخت سه تیم بالای سرش برای رسیدن به آرزوهای خود فاصله دارد. برخی معتقدند تیم برانکو می‌تواند این فاصله را جبران کند و برخی دیگر از همین حالا نسبت به قهرمانی سرخ‌ها در لیگ پانزدهم ناامید شده‌اند.

کدام فوتبال زیبا؟

برای چند هفته دوستداران برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس ارائه فوتبال زیبا و تماشاگر پسند را مهم‌ترین فاکتور تیم خودشان در مقایسه با مهمترین رقیب خود استقلال و سایر مدعیان قهرمانی عنوان می‌کردند که به نظر می‌رسد دو سه هفته‌ای است از این فوتبال زیبا به حد قابل توجهی کاسته شده و نقاط ضعف و کاستی‌ها بیشتر از اندک صحنه‌های زیبا به چشم می‌آید. در واقع برای تیمی که با مشکلات بزرگی در گلزنی روبه‌روست - با اینکه هر بازی گل زده - و در خط دفاع راحت‌تر از حد تصور گل می‌خورد یا در خط میانی‌اش با غیبت یک بازیکن کاملا به هم می‌ریزد ارائه فوتبال زیبا نمی‌تواند ملاک قابل توجهی برای تحقق یک هدف مهم به نام قهرمانی باشد. درست است که ارائه فوتبال جذاب و مهیج می‌تواند هواداران را به ورزشگاه بکشاند و همین تیم برانکو را دوست‌داشتنی‌تر از تیم‌های چند فصل اخیر کرده اما تداوم مشکلات فنی و نقص‌هایی که بعد از ۲۲ هفته حل نشده چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

برانکو جدا از بدشانسی‌ها، تقویت و قدرت حریفان و اتفاقات مسابقاتی که نتیجه نگرفته جوانی تیمش را یکی از عوامل از دست رفتن امتیازها می‌داند در حالی که خودش تیم را بسته و به همان اندازه که از جوانی تیم ضربه خورده سود هم برده است. پرسپولیس در پیک دشوار ۷ هفته ابتدایی نسبت به نیم‌فصل دوم ۴ امتیاز بیشتر گرفته اما مشکلاتی که از ابتدای فصل وجود داشت کماکان در این تیم دیده می‌شود و در بازی‌های اخیر دقایق خوب بودن این تیم نسبت به هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل دوم کاهش یافته است به طوری که مقابل سایپا و سپاهان یک نیمه بد داشته و مقابل فولاد و تراکتورسازی دقایقی قابل توجه بازی را به حریف داده است. با این حساب اگر نیمه خالی لیوان را در همین بازی‌های اخیر در نظر بگیریم می‌توان به این نتیجه رسید که تیمی که راحت گل می‌خورد، سخت گل می‌زند و راحت امتیاز از دست می‌دهد شانس زیادی برای قهرمانی ندارد و شاید باید روی کسب سهمیه آسیایی زوم کند و قهرمانی را بگذارد برای فصل بعد.

قهرمانی؟ چرا که نه!

بسیاری از طرفداران برانکو و آنهایی که به توانایی‌هایش ایمان دارند، معتقدند تیمی که فصل قبل هشتم شده و در فاز حمله بازیکن بالای ۲۵ سال ندارد عنوان سومی هم کمتر از قهرمانی نیست. از طرفی همه می‌بینیم که پرسپولیس افت کرده و این را برانکو و اطرافیانش هم قبول دارند. این تیم کیفیت فنی فوق‌العاده‌ای از خود ارائه نمی‌دهد و البته در نتیجه‌گیری هم متزلزل نشان داده تا جایی که خیلی از آنهایی که به قهرمانی این مجموعه امیدوار شده بودند حالا کمی عقب رفته‌اند. با این حال باید در نظر داشت که پرسپولیس همچنان در حال طی کردن پیک دشواری است که با انجام بازی مقابل صبا تمام خواهد شد. جدا از فولاد و پدیده تمام تیم‌هایی که در نیم‌فصل دوم و طی این چند هفته اخیر مقابل سرخ‌ها قرار گرفته‌اند تیم‌های بالای جدول بوده‌اند.

در واقع همانقدر که از این به بعد بازی‌های استقلال دشوار خواهد شد پرسپولیس با حریفان راحت‌تری مصاف می‌دهد و جمع‌آوری امتیاز مقابل این حریفان راحت‌تر خواهد بود. بعد از صبا به ترتیب سیاه‌جامگان، ملوان، استقلال، استقلال اهواز، نفت، گسترش فولاد و راه‌آهن حریفان بعدی سرخ‌ها خواهند بود که شاید در زمان رویارویی با این تیم‌ها تکلیف برخی از این حریفان روشن شده و در نهایت بازی دشواری در انتظار تیم برانکو نباشد.

از طرفی باید این مساله را در نظر گرفت که همزمان با پرسپولیس دیگر مدعیان قهرمانی هم به لحاظ کیفی افت کرده‌اند و دو سه هفته‌ای است از ذوب‌آهن و استقلال هم نمایش‌های ضعیف می‌بینیم که البته با کمی خوش اقبالی همراه با نتیجه بوده است. به همین خاطر برای برانکو و اطرافیانش حساسیت و نگرانی‌های عمده‌ای که نسبت به مسیر آینده پرسپولیس به وجود آمده بی‌دلیل است چرا که بقیه مدعیان هم خوب فوتبال بازی نمی‌کنند و دوره افت را پشت سر می‌گذارند که با تداوم این دوره قطعا امتیاز از دست خواهند داد.

هر چند بسیاری بازی با استقلال را در پیک راحت مقطع باقیمانده از لیگ در سال ۹۵ نقطه مهمی برای پاسخ راحت‌تر به سوال درباره شانس قهرمانی پرسپولیس می‌دانند اما با توجه به نزدیکی تیم‌ها و پتانسیل فنی برانکو و شاگردانش قهرمانی هنوز هم در دسترس به نظر می‌رسد و نباید از این تیم ناامید شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج