۲۵۵۱۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پورحیدری: کی‌روش ارباب فوتبال ما است!

کدام مربی عاقلی تیم را ۱۰ روز می‌برد در گرمای دبی تمرین می‌دهد؟

ایران ورزشی: صدای سرفه‌های منصور پورحیدری را از همان ابتدا که مصاحبه را شروع می‌کنی به وضوح می‌شنوی. هر چه می‌گویی منصورخان چه شده که اینقدر صدای‌تان خس و خس می‌کند، می‌گوید چیزی نیست. می‌خواهد به هر شکلی شده حواست را پرت کند تا بروی سراغ سوال‌ها. حال منصورخان، ابرمرد باشگاه استقلال که پرعنوان‌ترین مربی تاریخ این باشگاه نیز محسوب می‌شود، چندان روبه‌راه نیست اما ما هم همانطور که اسطوره می‌خواهد، پیگیر این سرفه‌های گوش آزار و غم‌انگیز نمی‌شویم و می‌رویم سراغ گفت‌وگو... این یکی از به یادماندنی‌ترین مصاحبه‌های مرد به یادماندنی باشگاه استقلال است...

سلام منصورخان چه خبر؟

خبری نیست. استقلال تمریناتش را انجام داده و فردا (منظورش امروز است) می‌رود مشهد تا مقابل پدیده بازی کند.

حال و هوای تیم‌تان چطور است؟

۲۰ روز فقط تمرین بدنسازی کردیم. بازیکنان که همگی در کنار هم نبودند تا مربیان کارهای تاکتیکی انجام دهند. مدام تمرین بدنسازی انجام دادیم تا ببینیم چه اتفاقی در بازی با پدیده رخ می‌دهد.

نگران شرایط هماهنگی تیم هستید؟

نگرانی هم دارد. ما بازی ساده‌ای نداریم. تیم پدیده، تیم خوبی است و وقتی می‌بینم که بازیکنان کلیدی فرصت کمی برای هماهنگی در کنار هم داشته‌اند نگران می‌شوم. آخر من نمی‌دانم این چه سیستمی است که ۲۰ روز لیگ تعطیل می‌شود. واقعا این انصاف است؟

انگار هر چه انتقاد کنید فرقی برای مربیان تیم ملی و برخی مسوولان فدراسیون فوتبال ندارد.

دقیقا همینطور است. هر چه انتقاد کنیم تعطیلی لیگ را بیشتر می‌کنند غافل از اینکه تعطیلی‌های پی‌درپی جز اینکه به تیم ملی لطمه بزند فایده دیگری ندارد. هیچ جای دنیا اینطور برنامه‌ریزی نمی‌کنند. البته قبلا هم از این خبرها نبود که لیگ را به خاطر بازی با عمان ۲۰ روز تعطیل کنند. مانده‌ام که چرا با درخواست‌های غلط این آقا موافقت می‌شود.

زمانی که سرمربی تیم ملی بودید سابقه نداشته که لیگ را ۲۰ روز تعطیل کنید؟

بروید پرونده کاری من در تیم ملی را مرور کنید ببینید که وقتی سرمربی تیم ملی بودم چطور تیم را برای بازی تدارکاتی و رسمی اعزام می‌کردم. بازی با دانمارک را برای‌تان مثال بزنم. شما باور می‌کنید که ما تا پنج‌شنبه لیگ را برگزار کردیم و یکشنبه هفته بعد یعنی به فاصله کمتر از ۳ روز در کپنهاگ دانمارک آن بازی زیبا را مقابل دانمارک انجام دادیم؟ اصلا نمی‌دانم معنی این برنامه‌ریزی‌ها چیست؟ بازی با آمریکا را هم در کشور آمریکا در حالی برگزار کردیم که کمتر از یک هفته اردو برگزار شد. آخر من نمی‌دانم آن بازی‌ها مهم‌تر بود که نتیجه بهتری هم ما گرفتیم یا بازی با عمان و ژاپن؟

در این باره با رییس فدراسیون فوتبال مشورت کنید. شاید علی کفاشیان بتواند کاری انجام دهد. چرا اعتراض‌تان را به ایشان نمی‌گویید؟

کی‌روش الان ارباب فوتبال ایران است و هر حرفی بزند آقایان تمکین می‌کنند. دیگر این گفتن‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. اصلا مگر تعاملی میان تیم ملی و باشگاه‌ها هست که ما بخواهیم اعتراض‌مان را به گوش مسوولان فدراسیون فوتبال برسانیم. ‌این آقا (منظورش کی‌روش است)‌ برای مربیان لیگ هیچ احترام و ارزشی قایل نیست. انگار در قراردادش نوشته که مربیان باشگاهی نباید کاری به کار من داشته باشند و این یکی از شروط قراردادش بوده که اینطور برخورد می‌کند.

فکر می‌کنید چه زمان شرایط عادی شود؟

تا وقتی کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد همین وضعیت ادامه خواهد داشت. اگر کی‌روش برود شرایط عادی می‌شود. خودتان را بگذارید جای ما. الان بازیکنان استقلال را چطور باید کنار هم هماهنگ کنیم در حالی که یک روز به بازی با پدیده باقی مانده است؟ خود کی‌روش سرمربی تیم‌های باشگاهی ایران بود این وضعیت را تحمل می‌کرد؟

آقای پورحیدری سال‌ها سرمربی تیم ملی و استقلال بودید. به لحاظ فنی آیا توجیه‌پذیر است که یک تیم به بهانه اینکه با یک تیم در شرایط جوی گرم بازی دارد چندین روز قبل در یک کشورگرم اردو برگزارکند؟

من نمی‌دانم این آقا که دم از حرفه‌ای‌گری و اروپا می‌زند چرا متوجه نیست که وقتی قبل از بازی با عمان تیم را به دبی می‌برد و در شرایط جوی گرم بازیکنان را تمرین می‌دهد، هیچ نا و توانی برای بازیکنان باقی نمی‌ماند؟ ایشان تیم را به دبی برد و بدن‌های بازیکنان را تخلیه کرد و بعد با همان وضعیت تیم را مقابل عمان قرار داد. همان می‌شود که فقط یک موقعیت گل به دست می‌آوریم و عمان چندین موقعیت گل به دست می‌آورد.

سبک بازی تیم ملی هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده است، موافقید؟

همیشه همینطور بازی می‌کند. یک جور و با یک سبک. تیمش هیچ فرق تاکتیکی ندارد. دفاع می‌کند و بعد ضد حمله. تیم ملی اصلا طراوت ندارد و این وضعیت خطرناک است.

با این وضعیت احتمال صعود به جام جهانی وجود دارد؟

امیدوارم که تیم ملی به جام جهانی برود. از صمیم قلب این آرزو را دارم. من ایرانی‌ام و قلبم برای این تیم می‌تپد. هیچ‌وقت آرزوی باخت تیم ملی را ندارم. اگر انتقاد می‌کنم برای این است که شریط بهتر شود. برای این است که کی‌روش از این حالت اربابی خارج شود و با مربیان باشگاهی تعامل داشته باشد اما کو گوش شنوا؟ شما فکر می‌کنید حرف‌های من پورحیدری تاثیری در رویه این آقا دارد؟ فکر می‌کنید که فردا دوباره لیگ را تعطیل نمی‌کنند؟ این آقا که از اروپا آمده چطور نمی‌داند نباید تیمش را مدت‌ها در هوای گرم و سالن تمرین بدهد؟ این همه اشتباه برای چیست؟ چرا با آینده فوتبال ایران بازی می‌شود؟

بازی با ژاپن هم بسیار بی‌کیفیت بود و تیم ملی نمایش ضعیفی داشت.

فقط از این منظر که تعدادی جوان برای تیم ملی بازی کردند خوب بود وگرنه شکل بازی که هیچ تغییری نکرد و تیم ملی مانند گذشته دفاع کرد و گاهی با ضدحملات می‌کوشید دروازه حریف را باز کند. این شده تاکتیک تیم ملی ما که روزگاری با بازی‌های هجومی همه را به وجد می‌آورد. امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود هر چند که می‌دانم تا وقتی این آقا اینجا است هیچ تغییری را نخواهیم دید و رویه همین است که هست...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج