۱۴۸۷۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عزيزي: راه‌حل مشکلات فوتبال آتش است

ستاره فوتبال ايران در دهه ۷۰ با يک نظريه جديد وارد صحنه مي شود ...

ورزش سه: خداداد عزیزی یکی از اسطوره های فوتبال ایران و یکی از فوتبالیست هایی که چه در زمان بازی کردن و چه در زمانی که مربی بود همیشه به واکنش های تندش مشهوربود اگرچه هنوز هم نزد مردم محبوب است مرد ناآرام و صادق فوتبال ایران چاره درست شدن این فوتبال را آتش می داند!

مصاحبه جذاب، جنجالی و خواندنی امید رحیمی خبرنگار ورزش سه با خداداد عزیزی را بخوانید.

تویکی از اولین آدمهایی بوده که لقب یاغی به پیشانی ات چسبید .

در فوتبال ما هرکسی که شکایت کند،به ظلمی که به او می شود اعتراض کند یاغی است.در زمان قاجار یا نادر شاه هم اگر رییس قبیله یا یک طایفه یا یک شخصی به حقشان اعتراض می کردند شورشی محسوب می شدند.مثلاً ستارخان یا باقرخان وقتی می آیند به حقشان اعتراض کنند و حرف حق را می زنند می گویند یاغی هستند الانم هرکسی برای گرفتن حقش بجنگد و حرف بزند یاغی است.

مثل آقای مایلی کهن؟

خب ایشان سالم است اگر هم گاهاً حرف می زند به خاطر نا سالمی های فوتبال است.

البته ایشان بیشتر از گاهاً حرف می زند؟

خب من همه حرفهای ایشان را قبول ندارم اما کلاً آدم سالمی است.

اما ادمهای زیادی هم داریم که به ارامش شان مشهورند .

خب حسین فرکی آدم آرامی است و البته خوب و سالم کریم باقری هم همینطور است مهدوی کیا هم جز افراد آرام خوب فوتبال است البته شاید کسانی دیگر هم باشند که من آشنایی ندارم البته این اصلاً ربطی به فرهنگ ندارد.

خداداد قبول داری اعصاب خراب هستی؟

من در زندگی شخصی ام تنها چیزی که نیستم اعصاب خراب است اما در فوتبال بله هستم.آقای عسگری مصاحبه کرده بود خداداد توهین هایش به داور عادت شده است اما من باید بگویم که من توهین نکردم بلکه حقی ضایع شده و من حق را طلب کردم و زمانی هم که حق با من است از حقم نمی گذرم.

کلاً اخلاق از نظر تو چیست؟

اخلاق یعنی حرف حق را نباید بزنی.. باید مطیع باشی و اگر داور ۱۰ مرتبه اشتباه کرد بگویی درست است آفرین..اما من می گویم که وقتی داور اشتباه کرد باید اعتراض کنی در دادگاه هم زمانی که قاضی اشتباه می کند شما اعتراض می کنی .فقط در دادگاه روی کاغذ اعتراضت را می نویسی و در فوتبال چون همه چیز جلوی چشم شما رخ می دهد همانجا شکایت می کنی و سر و صدا می کنی..

فرهنگ در فوتبال ما یعنی هرچیزیکه بگویند بگویی چشم و درست است و هیچوقت اعتراض نکنی و ساکت باشی.

دعوای تو با آن خبرنگار خیلی سر و صدا کرد آن اتفاق را چطور توجیه می کنی؟

من هنوز هم می گویم او را نزدم در آن زمان یک سری افراد بودند که همگی باهم تلفن هایشان زنگ خورد و هدفشان این بود که خداداد را کنار بزنند اما من حرف حق را می زدم و خدا هم در نهایت با من بود.

در گیری شما با لیدرهای فولاد در اهواز به همراه تیم پیام مشهد؟

من با تیم پیام صعود کردم و بعد از پیروزی ما لیدر فولاد آمد و داشت بازیکن ما را کتک می زد من هم او را زدم البته عادل گفت تو اسطوره ای و نباید می زدی پس با این اوصاف باید کتک می خوردم و بازیکنانم هم لت و پار می شدند اما من می خواهم بگویم آن بازیکنی که داشت زیر مشت و لگد لیدر اهوازی کتک می خورد یک خارجی بود اگر همان بازیکن با صورت داغان و کتک خورده بعد از آن ماجرا به کشورش باز می گشت و از او می پرسیدند چه شده واقعاً چه جوابی داشت؟ باید می گفت چیزی نشده ما به همراه تیممان در کشوری که هفت هزار سال تاریخ و قدمت دارد به لیگ برتر صعود کردیم و پیروز شدیم اما چون برنده بودیم من را به قصد کشت کتک زدند،من فقط از بازیکنمان حمایت کردم الان هم اگر این اتفاق بیفتد بازهم همان کار را می کنم به نظر شما باید می ایستادم کتک خوردن و داغان شدن بازیکنمان را تماشا می کردم.

در آمریکا هم در لیگ این کشور به همراه سن خوزه در یکی از بازی ها یک درگیری جالب داشتی ماجرایش چه بود؟

ما همان سال آمریکا را در جام جهانی برده بودیم و گلر آن تیم دروزه بان ذخیره آمریکا در جام جهانی بود.در یک صحنه من ۳.۴ نفر را دریبل کردم و وقتی توپ را چند متر جلو انداختم تا شوت بزنم گلر آن تیم توپ را گرفت و من هم از روی توپ پریدم اما او می گفت تو به من ضربه زدی و به همراه چند بازیکنشان من را هل دادند و من هم آنها را هل دادم که داور هم به من کارت داد این صحنه ها در فوتبال زیاد است زیدان هم در فینال جام جهانی با سر به سینه ماتراتزی ضربه زد یعنی زیدان اعصاب خراب است؟

در فوتبا ما بعضاً یک نتیجه بد باعث شکسته شدن صندلی های ورزشگاه است این درست است؟

نه این درست نیست و به نظر من هم کار اشتباهی است اما در فوتبال ما چه چیزی درست است.

خب چه کار کنیم که درست شود؟

درست نمی شود بلکه روز به روز بدتر هم می شود هیچ چیز درست نمی شود فوتبال ما از پایه خراب است .ما هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ فرهنگی روز به روز بدتر می شویم فحش ها بیشتر شده اعتراض ها بیشتر...ما در یک بازی در خانه حریف ۳-۳ شدیم داور هم خیلی خوب بود و در بیشتر صحنه ها به نفع تیم حریف سوت زد اما دقیقه ۸۳ بود که چندتا از تماشاگران آنها به سمت زمین آمدند و به داور گفتند سرت را می بریم و تو را زنده نمی گذاریم داور بدبخت هم از ترس ۹دقیقه وقت اضافه گرفت تا آنها گل بزنند.

یعنی برای پاک شدن این فرهنگ و فوتبال راهی نیست؟

فوتبال ما روز به روز ناپاک تر می شود و دله دزدی ها بیشتر ...اما اگر راهی باشد آن این است که ۲،۳تا هواپیمای بوئینگ بخریم وهمه اهالی فوتبال را در زمین آزادی جمع کنیم خود من هم در دایره وسط زمین می نشینم آنوقت آن هواپیما ها روی همه بنزین بریزند و همه را آتش بزنند.تا همه را آتش نزنند چیزی درست نمی شود!

یعنی چاره و راه حل آتش است؟

به نظر شما باید چه کار کرد کجای این فوتبال درست است،حق خوری ها،لیست تیم ملی،ریاست بعضی از آقایان،برگزاری لیگ؟بی پولی تیمهای مردمی و زیادی پول بعضی از تیمهای صنعتی، اتفاقاتی که در زیر پوست فوتبال می گذرد کدام درست است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج