۱۳۷۴۶۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

«علی دایی» وارد کتاب گینس شد

نام ˈعلی داییˈ اسطوره فوتبال ایران به دلیل بیشترین گل زده در مسابقات ملی در آخرین نسخه کتاب رکوردهای جهان (گینس) چاپ سال ۲۰۱۵ ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا: نام ˈعلی داییˈ اسطوره فوتبال ایران به دلیل بیشترین گل زده در مسابقات ملی در آخرین نسخه کتاب رکوردهای جهان (گینس) چاپ سال ۲۰۱۵ ثبت شد.

روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی به ۱۳ رکورد ورزشی پرداخته که در این نسخه وارد کتاب گینس شده است.

در این گزارش نام علی دایی در رتبه دوم و بعد از رکورد کریستیانو رونالدو به عنوان پرطرفدارترین ورزشکار در فضای مجازی، آمده است.

فهرست ۱۳ ورزشکاری که نام آنها در کتاب گینس سال ۲۰۱۵ آمده، به شرح زیر است:

۱) رونالدو که بعد از گلزنی برای رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ اروپا نامش به عنوان پرطرفدار ترین ورزشکار در شبکه اجتماعی توئیتر وارد گینس شد.

۲) علی دایی دارنده رکورد بیشترین گل زده در مسابقات ملی است. وی در ۱۴۹ بازی ملی از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶، ۱۰۹ گل به ثمر رساند و از این نظر بالاتر از بازیکنان بزرگی چون په له قرار دارد.

۳) تیم فوتبال بالتیک استیت لتونی که دارنده بیشترین عنوان قهرمانی های متوالی در لیگ برتر یک کشور است. این تیم ۱۴ بار از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۴ قهرمان لیگ برتر لتونی شده است. از طرفی رکورد بیشترین باخت متوالی در مسابقات ملی نیز با ۵۷ شکست از سپتامبر سال ۲۰۰۴ تا اکتبر سال ۲۰۱۳ متعلق به تیم سن مارینو است. در نوامبر سال ۱۹۹۳ حتی یان رایت هم توانست در جریان برد ۷ بر ۱ انگلیس در مقابل این تیم چهار گل بزند.

۴) رکورد طولانی ترین گل فوتبال در یک مسابقه رسمی در اختیار آسمیر بگوویچ دروازه بان بوسنیایی تیم استوک قرار دارد که فصل گذشته از فاصله ۹۱.۹ متری در مقابل ساوتهمپتون به ثمر رسید. این گل همچنین ۱۳ ثانیه بعد از شروع بازی زده شد.

۵) بیشترین کارت قرمز در یک مسابقه در لیگ آرژانتین داده شد. در این بازی که در فوریه سال ۲۰۱۱ بین دو تیم دسته چهارمی اتلتیکو کلایپول و ویتوریانو برگزار شد، داور ۳۶ بازیکن اجمله بازیکنان ذخیره را اخراج کرد.

۶) طولانی ترین مسیر مسابقات دورچرخه سواری توردوفرانس در تاریخ. در سال ۱۹۲۶ یک دوچرخه سوار بلژیکی به نام لوسین بویس در پنج مرحله از این رقابت ها به پیروزی رسید تا با با طی مسافت ۵ هزار و ۷۴۵ کیلومتر طولانی ترین مسیر توردوفرانس را رکاب بزند. برای مقایسه این رکورد می توان به مسیر ۳ هزار و ۶۶۳ کیلومتری طی شده توسط ویچنزو نیبالی قهرمان ایتالیایی توردوفرانس ۲۰۱۴ اشاره کرد.

۷) سردترین دوی ماراتن جهان. این مسابقه در سال ۲۰۰۱ و در دمای ۳۹- درجه منطقه سیبری روسیه برگزار شد.

۸) سریع ترین تلاش در یک مسابقه لیگ راگبی که در ژانویه سال جاری میلادی در اختیار تیم اسپیرز از تیم فیدراستون روورز است که با زمان ۷.۷۵ ثانیه در بازی مقابل ویکفیلد ترینیتی وایدکتس ثبت شد.

۹) سریع ترین سرویس در تنیس به ساموئل گروت از استرالیا تعلق دارد. وی در ماه مه سال ۲۰۱۲ در مسابقه ای در بوسان کره جنوبی سرویسی به سرعت ۲۶۳ کیلومتر در ساعت ارسال کرد.

۱۰) بالاترین مسابقه کریکت دنیا را یک گروه انگلیسی به نام 'آزمایش ۲۰۰۹ اورست ' در سال ۲۰۰۹ در ارتفاع ۵ هزار و ۱۶۴ متری کوه نپال بازی کرد.

۱۱) پردرآمد ترین مسابقه جهان مبارزه بوکس بین 'فلوید می ودر' با 'سائول آلوارز' در سپتامبر سال گذشته بود که از راه فروش بلیت ۱۵۰ میلیون دلار جمع کرد.

۱۲) سریع ترین قهرمانی جهان در یک مسابقه بوکس در اختیار 'هارالد جی یر' از اتریش است که در سپتامبر سال ۱۹۹۴ بعد از ۱۷ ثانیه حریف خود 'دانیل خمینز' از پورتوریکو را برد.

۱۳) 'کوری تاندر لاو' از تیم فونیکس در نوامبر گذشته طولانی ترین پرتاب سه امتیازی در بسکتبال را از فاصله ۳۳.۴۵ متری وارد تور حریف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که داره اشک میریزه.دایی چی میکشه...

    • nina

      آقای علی دایی مرد بزرگی هستند و براشون آرزو میکنم همیشه سلامت و پیروز و برقرار باشند .

    • nina

      آقای علی دایی مرد بزرگی هستند و براشون آرزو میکنم همیشه سلامت و پیروز و برقرار باشند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج