۱۱۹۴۷۸۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

عزل موقت در انتظار عزیزی‌خادم

دیروز اخباری منتشر شد مبنی‌بر اینکه افرادی منتسب به عزیزی‌خادم تلاش دارند با رایزنی‌های مختلف مانع از برگزاری جلسه شوند. با این حال ساعاتی بعد حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ به ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در‌حالی برگزار می‌شود.

فرهیختگان: صبح امروز قرار است اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در یک جلسه مهم و تاثیرگذار در محل آکادمی ملی فوتبال در‌باره عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم تصمیم‌گیری کنند. هیات‌رئیسه ۱۱ عضو دارد که طبق قانون باید دو‌سوم آنها رای به عزل بدهند تا رئیس فدراسیون موقتا خانه‌نشین و یک‌نفر از اعضا به‌عنوان سرپرست شود. البته گروه مخالف می‌گویند که دو عضو مجمع یعنی نواب‌رئیس عزیزی‌خادم حق رای ندارند؛ چراکه حضورشان غیرقانونی است و به تایید نرسیده است.

آنها تاکید دارند حمیدرضا مهرعلی که نتوانست به‌‌عنوان نایب‌رئیس از مجمع عمومی فدراسیون رای بگیرد، به ‌یکباره برای این سمت به‌صورت سرپرست معرفی شد و حیدر بهاروند نیز که در معرض رای مجمع قرار نگرفت، با چنین تدبیری به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی دوم منصوب شد و طبق قانون نمی‌توانند در جلسه امروز رای بدهند و حتی اجازه حضور در جلسه را هم ندارند، اما عزیزی‌خادم و حامیانش می‌گویند که همه‌چیز قانونی بوده و این دو عضو اجازه رای دادن دارند که همین باعث می‌شود احتمالا جلسه امروز به چالش کشیده شود.

نکته جالب اینکه در فاصله چند روز تا برگزاری جلسه، کمیته اخلاق در اقدامی عجیب مهرداد سراجی که به‌نوعی لیدر جریان برکناری عزیزی‌خادم به‌شمار می‌رود را به مدت ۶ ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد و در اقدامی عجیب‌تر سریع‌ترین رای کمیته استیناف صادر و محرومیت سراجی لغو شد تا مشکل او برای شرکت در جلسه امروز و رای دادن برای عزل رئیس فدراسیون حل شود!

تکذیب لغو جلسه

دیروز اخباری منتشر شد مبنی‌بر اینکه افرادی منتسب به عزیزی‌خادم تلاش دارند با رایزنی‌های مختلف مانع از برگزاری جلسه شوند. با این حال ساعاتی بعد حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از ساعت ۹ به ریاست شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در‌حالی برگزار می‌شود که دعوتنامه و دستور جلسه برای اعضای هیات‌رئیسه ارسال شده است و به این ترتیب به شایعات درباره لغو احتمالی جلسه پایان داد.

پای AFC هم به ماجرا باز شد

گروه منتقد عزیزی‌خادم که برای برگزاری جلسه ۵ امضا جمع کردند و گفته می‌شود مشکلی برای امضای ششم هم ندارند برای محکم‌کاری و راحت‌شدن خیال‌شان از اقدامات احتمالی مسئولان فعلی به‌دنبال حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا بودند، اما تا دیروز خبری درخصوص اینکه توفیقی هم داشتند یا نه منتشر نشد و به‌نظر نمی‌رسد ناظر خارجی در این جلسه شرکت کند. احسان اصولی، یکی از اعضای هیات‌رئیسه در نامه‌ای به حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال خواستار حضور نماینده AFC در جلسه پیش‌روی هیات‌رئیسه شده بود و سراجی هم در نامه‌ای خطاب به شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار رسیدگی به موضوع محرومیتش از سوی کمیته اخلاق شده بود که البته محرومیتش هم لغو شد. کامرانی‌فر تاکید کرده که در این جلسه بند به بند اساسنامه پیش خواهند رفت و تمام موارد جلسه را به اطلاع فیفا و AFC می‌رسانند.

اختلاف در ائتلاف!

نکته جالب اینکه نفرات منتقد فقط در بحث عزل موقت عزیزی‌خادم اتفاق‌نظر دارند و ائتلاف تشکیل داده‌اند و ظاهرا برای انتخاب سرپرست موقت به جمع‌بندی نرسیده و دچار اختلاف شده‌اند. جالب اینکه برخی از همین نفرات در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال با عزیزی‌خادم هم ائتلاف تشکیل دادند، اما در ادامه دچار اختلاف شدند و کار به ائتلافی دیگر، این‌بار برای عزل او کشید! جالب اینکه برخی از مخالفان از جمله سراجی، خودشان عملکرد ناامیدکننده‌ای در سمت‌های خود داشته‌اند (سایپا تحت مدیرعاملی سراجی ابتدا با سقوط تیم فوتبالش از لیگ برتر به لیگ آزادگان روبه‌رو شد و در ادامه نوبت به سقوط تیم والیبال این باشگاه از لیگ برتر رسید). با این حال عملکرد عزیزی‌خادم در این مدت هم باعث‌شده منتقدان زیادی داشته باشد، به‌طوری که بسیاری از اهالی فوتبال از برکناری او ابراز خرسندی کرده‌اند!

امید عزیزی‌خادم به مجمع

در‌صورت عزل موقت عزیزی‌خادم، وی تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال اجازه حضور در فدراسیون را نخواهد داشت. با این حال او امیدوار است همانند دوره قبلی با کمک هیات‌ها بتواند رای‌اعتماد بگیرد و به محل کار برگردد، هر‌چند خوب می‌داند برخی از افراد مجمع که در دوره قبل به او رای دادند این‌بار ممکن است رای‌شان تغییر کند. با این حال گفته می‌شود رایزنی‌ها از حالا انجام ‌شده تا ریاست عزیزی‌خادم نهایتا چند ماه از دست برود و مجددا به رأس کار برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیم ملی را نا بود نکنید برای پست ومقام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج