۱۰۸۸۷۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابهامات تازه درباره برگزاری المپیک توکیو

در شرایطی که مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک از برگزاری قطعی رقابت‌های المپیک توکیو خبر داده‌اند، روز گذشته مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام کردند که حاضر نیستند رقابت‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند!

روزنامه کیهان: در شرایطی که مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک از برگزاری قطعی رقابت‌های المپیک توکیو خبر داده‌اند، روز گذشته مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام کردند که حاضر نیستند رقابت‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند!

برگزاری یا عدم برگزاری المپیک مهم‌ترین پرسش اهالی ورزش جهان است. همین چند روز قبل بود که یک روزنامه انگلیسی از برگزار نشدن بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو و تلاش مسئولان ژاپنی برای کسب مجوز برگزاری این رویداد در سال ۲۰۳۲ خبر داد. روزنامه تایمز در گزارش خود اعلام کرد: دولت ژاپن از عدم برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باخبر است و فقط به دنبال آن است که از میزبانی این رویداد در سال ۲۰۳۲ مطمئن شود.

بر اساس ادعای این روزنامه یکی از اعضای ارشد دولت ژاپن نیز در این باره گفته «هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین فردی باشد که چنین حرفی را می‌زند، اما اتفاق نظر در این باره خیلی دشوار است. من شخصاً فکر نمی‌کنم که المپیک برگزار شود.»

البته انتشار این گزارش واکنش دولت ژاپن را به دنبال داشت تا جایی که معاون دبیر هیئت وزیران ژاپن گفت: این گزارش واقعیت ندارد و آن را تکذیب می‌کنیم. البته که باید شرایط خارج از ژاپن را در نظر بگیریم و براساس آن تصمیم‌گیری کنیم اما تا آن زمان دولت ژاپن کارهایی که باید انجام شود را انجام می‌دهد.

تاکید ژاپن بر حضور تماشاگران

حالا دو هفته پس از انتشار خبر لغو مسابقات المپیک این بار مسئولان برگزاری مسابقات المپیک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرده‌اند حاضر نیستند رقابت‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند. مسئولان برگزاری مسابقات المپیک یادآور شدند: « توکیو ۲۰۲۰ ضمن تلاش برای جلوگیری از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش می‌کند تا حد امکان میزبان تماشاگران باشد. حاضر نیستیم بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را بدون تماشاگر ببینیم. همان‌طور که در گزارش موقت پس از جلسه هماهنگی برای اقدامات مقابله‌ای با بیماری کووید-۱۹ در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ نشان داده شده، مطابق با محدودیت‌های اعمال شده در ژاپن در آن زمان، بر اساس تعداد مبتلایان داخلی و بین‌المللی و البته نتایج آزمایشات فعلی، تعداد تماشاگران در این رویداد می‌تواند افزایش یابد. تصمیم نهایی در این خصوص تا فصل بهار گرفته خواهد شد. بار دیگر تأکید می‌کنیم که هم IOC و هم کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ کاملاً بر میزبانی بازی‌ها در تابستان پیشرو متمرکز شده‌اند و تمام تلاش خود را برای آمادگی به منظور برگزاری بازی‌های امن و ایمن ادامه خواهیم داد.»

آنها در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ژاپن یا کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ برنامهای برای واکسیناسیون ورزشکاران دارند نیز عنوان داشتند: « سال گذشته دولت ژاپن، شهرداری توکیو و مسئولان برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ یکسری جلسات را برای بررسی اقدامات مقابله‌ای با بیماری کووید-۱۹ برگزار و در مورد چگونگی اجرای ایمن و امن بازی‌ها حتی بدون انجام واکسیناسیون بحث کردند. در ماه دسامبر، خلاصه‌ای از این گزارش موقت را ارائه دادیم. کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ همچنان به جمع‌آوری اطلاعات و در نظر گرفتن آنها با توجه به شرایط حاکم ادامه خواهد داد. در حالی که در حال آماده‌سازی برای میزبانی بازی‌ها هستیم، به همکاری تنگاتنگ خود باIOC‌، IPC، دولت ژاپن، شهرداری توکیو و سازمانهای مربوط ادامه خواهیم داد. واکسن زدن، شرط لازم برای حضور ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ نیست، بنابراین تأثیری در آمادگی ما جهت میزبانی از این بازی‌ها ندارد.»

باخ: شاید مسابقات بدون حضور تماشاگران باشد

اظهار نظر تازه مسئولان برگزاری المپیک در شرایطی است که پیش از این توماس باخ رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک گفته بود مصمم هستیم تا المپیکی ایمن و موفق را در توکیو برگزار کنیم. امنیت و سلامتی شرکت‌کنندگان المپیک اولویت نخست کمیته برگزاری این رقابت‌هاست. هرچند با توجه به موضوع ویروس کرونا احتمال محدودیت حضور تماشاگران و حتی برگزاری المپیک توکیو بدون حضور آنها وجود دارد. هیچ تابویی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین سرپرست کاروان ورزشی ایران در توکیو نیز درباره برگزاری مسابقات گفته بود: شرکت کنندگان دو هفته قبل از بازی‌ها باید در توکیو باشند تا قرنطینه شوند. البته باز هم بستگی به شرایط کرونا در آن زمان دارد. از شهریور ماه کار گروهی با حضور نمایندگان ioc، کمیته برگزاری بازی‌ها و سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده است و بررسی راهکارهای لازم را انجام می‌دهند تا شیوع ویروس کرونا در زمان بازی‌ها کمتر شود. رعایت نکات بهداشتی با سختگیری بالا انجام می‌شود و به صورت تصادفی از همه شرکت کنندگان دارای آی‌دی‌کارت تست کرونا می‌گیرند.

سجادی در صحبت‌هایش به این نکته نیز اشاره داشت که کشور میزبان و کمیته بین‌المللی المپیک دنبال این هستند ۱۰۰ درصد بازی‌ها را برگزار کنند. تماشاگران هم یک پنجم تا یک دهم ظرفیت سالن‌ها پذیرش می‌شوند.
سرنوشت المپیک چه می‌شود؟

با تمام این تفاصیل باید دید سرنوشت برگزاری مسابقات المپیک چه می‌شود، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، اگر تابستان سال آینده شرایط بر همین منوال باشد، خیلی سخت است که مسابقات را با حضور تماشاگران برگزار کرد. بر همین اساس نیز باخ و همکارانش در صحبت‌هایشان همواره بر این نکته تاکید دارند که مسابقات احتمالا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده مسابقات انتخابی برخی از رشته‌ها لغو شود که تازه‌ترین آنها تکواندو بود که با تصمیم فدراسیون جهانی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج