۱۰۷۳۶۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دورخیز کشتی برای سهمیه‌های باقیمانده المپیک

کشتی ایران برای تکمیل کاروان اعزامی خود به بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیاز به کسب ۶ سهمیه باقی‌مانده دارد که باید در میادین پیش رو به دست آورد.

خبرگزاری مهر: کشتی ایران برای تکمیل کاروان اعزامی خود به بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیاز به کسب ۶ سهمیه باقی‌مانده دارد که باید در میادین پیش رو به دست آورد.

اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و مسابقات گزینشی المپیک در حالی از اوایل ماه جاری آغاز شد که کشتی ایران همچنان باید به دنبال کسب سه سهمیه کشتی فرنگی و سه سهمیه در کشتی آزاد باشد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد و حالا باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم تلاش کند.

در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی توانستند سهمیه‌های المپیک را در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی قزاقستان به دست آورند. با این حساب نمایندگان کشورمان باید در رقابتهای پیش رو برای کسب سهمیه‌های اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم به میدان بروند.

در همین راستا غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر این موضوع که کار سختی برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک پیش رو دارد، گفت: «اردوی تیم ملی بعد از پایان لیگ برتر از اوایل دی ماه آغاز و رسماً کار تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به صورت رسمی در کنار هم شروع شد. البته زمان کمی در اختیار داریم چون به زودی باید در پیکارهای قهرمانی آسیا و رقابت‌های گزینشی المپیک به میدان برویم.»

وی کسب سهمیه در دو وزن را به مراتب سخت‌تر خواند و گفت: «در مجموع کار روند برنامه‌های کسب سهمیه، سختی‌های خودش را دارد. به ویژه در اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم که با توجه به محدودیت زمان، کارمان دشوارتر شده است. طبیعتاً به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوها و مسابقات، نیاز به زمان بیشتری داشتیم که این فرصت تا حد زیادی از دست رفته است.»

از سوی دیگر حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی هم با توجه به این شرایط که بارها باعث تغییر در برنامه‌های مدون شده گفت: «وضعیت موجود و محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر باعث تغییرات فراوانی شد و طبیعتاً تصمیمات کادر فنی و متولیان کشتی را هم بارها تغییر داد. به عنوان مثال همین رقابتهای لیگ کشتی که قرار بود بعد از مسابقات جهانی برگزار شود، اما لغو این مسابقات باعث شد تا لیگ هم دوباره به جریان بیفتد و پرونده این دوره از رقابتها هم به تازگی بسته شد.»

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان ادامه داد: طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی بزودی نیز باید در مسابقات آسیا شرکت کنیم و سپس بعد از یک مقطع زمانی کوتاه به فکر حضور در مسابقات گزینشی المپیک و کسب سه سهمیه باقی مانده باشیم.

کشتی ایران در سال جاری یکی از متفاوت‌ترین دوران خود طی دهه‌های اخیر را تجربه کرد. روزهایی که ویروس کرونا بر ورزش ایران و جهان سایه انداخته و تقریباً تمامی رویدادها را دستخوش لغو و تعطیلی کرد. با این وجود، هنوز بسیاری از اهداف و برنامه‌های مهم پیش رو باقی مانده که متولیان فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی باید بتوانند از پس انجام آن برآیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج