۷۲۸۲
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

در اثر کم کاری سازمان صدا و سیما

«جشن رمضان» شبکه های عربی با فیلم های ایرانی

شبکه عربی «ام بی سی پرشیا» که با دوبله و زیرنویس فارسی اقدام به پخش فیلم و سریال برای فارسی زبان های دنیا می کند، ماه رمضان را با نمایش فیلم های ایرانی جشن می گیرد.

شبکه عربی «ام بی سی پرشیا» که با دوبله و زیرنویس فارسی اقدام به پخش فیلم و سریال برای فارسی زبان های دنیا می کند، ماه رمضان را با نمایش فیلم های ایرانی جشن می گیرد.

این شبکه از ابتدای ماه رمضان با شعار «بهترین فیلم های سینمای ایران، مخاطبان خود را تماشای فیلم های سینمایی دعوت می کند. «کافه ترانزیت»،«توفیق اجباری»،«لیلا»،«دایره زنگی»،«پسر مریم» و... برخی از فیلم هایی است که در این ایام هر شب از این شبکه پخش می شود.

«جشن رمضان» شبکه های عربی با فیلم های ایرانی

نکته جالب توجه این است که فیلم های مذکور از سوی تهیه کنندگان و پخش کنندگان بین المللی ایرانی به این شبکه و به شکلی کاملا قانونی فروخته شده است. رایت پرداختی از سوی این شبکه به فیلم های ایرانی نیز طبق اطلاعات خبرنگار ما بین ۲ تا ۴ هزار دلار است که بسته به مدت زمان پخش، کیفیت اثر، تعداد دفعه های پخش و... متفاوت است. البته پیش از این سازمان صدا و سیما دو سریال «میوه ممنوعه» و «اغماء» را به یکی از شبکه های «ام بی سی» که صرفا به زبان عربی برنامه پخش می کند فروخته بود اما نمایش فیلم های ایرانی از شبکه ای فارسی زبان امری کم سابقه محسوب می شود.

شبکه «من و تو» هم که مدتی است فیلم های ایرانی همچون: رقص در غبار، مجموعه آثار تهمینه میلانی، مجموعه آثار رخشان بنی اعتماد و... را پخش می کند، این آثار را دو سال پیش و با تاسیس دفتری در تهران به قیمت حدود ۳۰۰۰ پوند برای هر فیلم ( یعنی تقریبا فیلمی ۶۰ میلیون تومان) خریداری کرد. پیش از این نیز شبکه «بی بی سی فارسی» فارسی برای برنامه «آپارات» که به پخش فیلم های کوتاه و مستند ایرانی اختصاص دارد، هر فیلم را به قیمت هزار تا دو هزار پوند خریداری می کند که در مقیاس فیلم سازی ایران،می توان با این پول دو فیلم مستند و کوتاه ساخت!

«جشن رمضان» شبکه های عربی با فیلم های ایرانی

تمامی این اتفاق ها در شرایطی رخ می دهد که در اثر کم کاری سازمان صدا و سیما در خرید و نمایش فیلم های ایرانی، مخاطبان از تماشای بسیاری از آثار خوب و جذاب سینمای ایران از شبکه های صدا و سیما محروم شده اند و در عوض شبکه های خارجی با بهره برداری از این امکان، مخاطبان خود را روز به روز افزایش می دهند.

سازمان صدا و سیما در سال های اخیر قواعد سخت و پیچیده ای را در زمینه خرید فیلم های ایرانی در پیش گرفته است. در برخی موارد این سازمان از پرداخت رقم های پایین برای خرید فیلم های ایرانی خودداری کرده و در برخی موارد رقم های ۶۰ ، ۷۰ و گاه ۱۰۰ میلیون تومانی را برای خرید فیلم های برخی کارگردان های خاص پرداخته است. البته برخی فیلم ها نیز با وجود دریافت مجوز از معاونت سینمایی، طبق قواعد سخت و پیچیده سازمان صدا و سیما به هیچ وجه قابل پخش نیست که این فیلم ها عمدتا همان فیلم هایی است که شبکه های ماهواری از نوع ام بی سی پرشیا از پخش آن استتقبال می کنند و مخاطبان نیز به آنها علاقه نشان می دهند.

در چنین شرایطی صدا و سیما نیز برای تامین فیلم ایرانی خود به سراغ بازار فیلم های ضعیف ایرانی می رود و ترجیح می دهد آثاری همچون:«ول کن دستمو»، «لیمو ترش»،«داماد خوش قدم» و... را که از نظر کیفی سطح بسیار پایینی دارد را پخش کند که همواره با انتقاد رسانه ها همراه بوده است.

منبع: سینما پرس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«جشن رمضان» شبکه های عربی با فیلم های ایرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج