در اینجا فیلم هایی از جشنواره معرفی کردهایم که ارزش تماشا کردن دارند.
برترینها : یکشنبه ۱۲ بهمنماه سیونهمین جشنواره فیلم فجر آغاز میشود. در اینجا فیلم هایی از جشنواره معرفی کردهایم که ارزش تماشا کردن دارند.
تی تی
فیلمهای آیدا پناهنده اصولا از یک سطح کیفی قابل قبول برخوردار است، او در فضاسازی و توجه به رنگ و لعاب فیلمهایش توجه خاصی دارد، «تی تی» احتمالا به همین دلیل دیدنی خواهد بود. داستان فیلم دربارهی استادی است که قصد دارد پایان نامهای در مورد پایان جهان به اثبات برساند، با مادری عجیب و غریب که میخواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد ملاقات میکند.
فیلم «ابلق» ساخته جدید آبیار درامی خانوادگی است که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه آن را در کنار «پریسا کرزیان» بر عهده داشته، از مهمترین فیلمهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است. کیوان کثیریان در نقد «ابلق» نوشت: فیلمی متمرکز بر روابط پیچیده انسانی، با ظرایف قابل توجه، شخصیتهای جذاب و قصهای پرکشش. بهترین فیلم نرگس آبیار تا اینجا.
تازهترین ساخته قرایی پس از فیلم «سد معبر» از جمله تولیدات پر بازیگر و پر لوکیشن امسال سینمای ایران است. خسرو نقیبی در نقد«بی همه چیز» نوشت: گمان نمیکردم بر بستر تاریخ معاصرمان بشود از نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات اثری بومی در سینما احیا کرد. اما آنچه محسن قرایی در «بیهمهچیز» انجام داده، ساخت یک فیلم ایرانیِ کامل منطبق با روح زمانه است؛ انتخاب درست در زمان درست. داستان مردمی ناسپاس و طلبکار، که برای نفع جمعی حاضرند دست به هر کاری بزنند. چه داستانی بهروزتر و دقیقتر از این، برای روایت «ما»ی امروز؟ هیولاهایی که به آن بدل شدهایم؟ و قرایی البته در اقتباس پا را از این فراتر میگذارد.
روحالله حجازی، پس از ۳ سال، با فیلمی در جشنواره فجر حاضر است. فیلمی که برخلاف دیگر ساختههای کارگردان، از ترکیب جالبی در گروه بازیگران بهره میبرد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: روشن، مرد ميانسالِ عشق بازيگری نمى تواند خانه ثبت نامی اش را بگيرد و در آستانه فروپاشى همه چيز، تصميم مى گيرد نقشش را بازى كند.
بازیگران : رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مهدی حسینینیا، مسعود میرطاهری و محمد، ولی زادگان
زالاوا
دوستداران سینمای وحشت، از هماکنون خود را برای تماشای یک فیلم در این حوزه آماده کنند. «زالاوا» اولین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است. این سینماگر پیش از این به عنوان فیلمنامهنویس و تدوینگر در فیلمهای «ناهید»، «تیتی» و «پاییزنیکایدوها» همکاری داشته و کارگردانی مستندهایی، چون «زمین ناآرام» و «اتاق امن» و در مقام فیلمنامهنویس آثاری همچون «ویلاییها»، «اسرافیل» و «گیجگاه» را در کارنامه دارد.
تجربه جدید محمدحسین مهدویان که در حوزه کمدی اجتماعی رقم خورده، از همین الان یکی از وسوسهانگیزترین فیلمهای جشنواره است. امیر مهدی ژوله درباره این فیلم نوشت: این فیلم عشق من است. عاشقانه نوشتمش. از آن جنس کمدیهای مورد علاقه من است. حتی همینقدر از فیلم هم که باقی مانده عاشقانه دوست دارم. از آن جنس کمدیهایی که... که باید ببینیدش. شاید قد من دوستش داشتید.
بازیگران: رضا عطاران، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، مهلقا باقری، وحید رهبانی، عباس جمشیدیفر و جمشید هاشمپور
گیج گاه
نخستین ساخته سینمایی عادل تبریزی به فیلم خوشساخت و البته مخاطبپسندی تبدیل شده است. داستان «گیجگاه» در دهه ۷۰ روایت میشود و در خلاصه داستان آن آمده است: حسن خشنود مربی کاراته کتاب تطبیق شاهنامه فردوسی با فنون رزمی را که تالیف کرده به یکی از هنرجویانش هدیه میدهد اما..
هالیوودم فیلم و سریال میسازه ما ام این چرندیات میسازیم.فیلم سازی ما در حد چرندیات ترکیه ای هم نیست حتی
پاسخ ها
بدون نام
هالیوود رو هم ما دیدیم، مفت نمی ارزه
بدون نام
تو برو بساز بسم الله
بدون نام
۰۱۲۴
کار من که فیلم سازی نیست برادر.هیچ ادعاییم ندارم.هنوزم میگم اینا چرندیاته
بدون نام 00:48
دقیقا تو کدوم فیلم های هالیوودی رو دیدی که فک کردی این
چرندیات بهترن
اگه تو این فیلم هارو با فیلم هایی مثل interstaller یا Inception مقایسه میکنی من دیگه حرفی ندارم.
بدون نام
میدونی مشکل امثال تو چیه
خود تخریب کنی، از اون دست ادمای همیشه منتقد و طلبکار
بدون نام
آیدا پناهنده واقعا فیلمهای مسخره ای می سازه یه کارگردان زن که شخصیتهای قوی و چند لایه زنانه بیافرینه وجود نداره
بدون نام
جالبه فقط تو ایران هنوز فیلمی رو ندیده نقد میکنند
بدون نام
مشکل ما میدونید چیه اینه که غریب پرستیم! چقدر خودمون میکشیم برای سریال های مضخرف ترکی و کره ای بعد میایم اینجا کارگردان ها رو تخریب شخصیتی میکنیم، متاسفم.
پاسخ ها
بدون نام
با نظرت موافقم
حامد
دقیقا. به نظرم فیلم ها که معرفی شده خوب هستن با اینکه محدودیت و سانسور سایه انداخته رو سینمای ما چیزی که تو دنیا کمتردیده میشه یا اصلا نیست. سریال های ترکی با اون همه رنگ و لعاب بازهم همشون در یک سطح هستن
بدون نام
عزیزم فیلم نامه های فیلما و سریالای ایران به شدت ضعیفه.تخریب چیه با یه نگاه ساده میشه متوجه شد
رضا
سریال ایرانی به پای سریال های کره از نمیرسن چه برسه به سریال هایی مثل دارک و بریکینگ بد و گیم اف ترونز یا متنی هایست
کیانا
فیلم های خانم آبیار قطعا خوب درمیاد معلومه خیلی روشون کار میکنه
نظر کاربران
شیشیلیک و کنجکاو شدم
خوب شد گفتی
اینارو نبینم
پاسخ ها
واقعا همینه
جهندم
همشون از دم چرت و پرت
هالیوودم فیلم و سریال میسازه ما ام این چرندیات میسازیم.فیلم سازی ما در حد چرندیات ترکیه ای هم نیست حتی
پاسخ ها
هالیوود رو هم ما دیدیم، مفت نمی ارزه
تو برو بساز بسم الله
۰۱۲۴
کار من که فیلم سازی نیست برادر.هیچ ادعاییم ندارم.هنوزم میگم اینا چرندیاته
دقیقا تو کدوم فیلم های هالیوودی رو دیدی که فک کردی این
چرندیات بهترن
اگه تو این فیلم هارو با فیلم هایی مثل interstaller یا Inception مقایسه میکنی من دیگه حرفی ندارم.
میدونی مشکل امثال تو چیه
خود تخریب کنی، از اون دست ادمای همیشه منتقد و طلبکار
آیدا پناهنده واقعا فیلمهای مسخره ای می سازه یه کارگردان زن که شخصیتهای قوی و چند لایه زنانه بیافرینه وجود نداره
جالبه فقط تو ایران هنوز فیلمی رو ندیده نقد میکنند
مشکل ما میدونید چیه اینه که غریب پرستیم! چقدر خودمون میکشیم برای سریال های مضخرف ترکی و کره ای بعد میایم اینجا کارگردان ها رو تخریب شخصیتی میکنیم، متاسفم.
پاسخ ها
با نظرت موافقم
دقیقا. به نظرم فیلم ها که معرفی شده خوب هستن با اینکه محدودیت و سانسور سایه انداخته رو سینمای ما چیزی که تو دنیا کمتردیده میشه یا اصلا نیست. سریال های ترکی با اون همه رنگ و لعاب بازهم همشون در یک سطح هستن
عزیزم فیلم نامه های فیلما و سریالای ایران به شدت ضعیفه.تخریب چیه با یه نگاه ساده میشه متوجه شد
سریال ایرانی به پای سریال های کره از نمیرسن چه برسه به سریال هایی مثل دارک و بریکینگ بد و گیم اف ترونز یا متنی هایست
فیلم های خانم آبیار قطعا خوب درمیاد معلومه خیلی روشون کار میکنه