۱۱۱۴۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تغذیه سرخ آبی: چه رنگ هایی را تحريم كرده‌ايد؟!

قرار نيست فقط در كمد لباس‌ها طيف وسيعي از انواع و اقسام رنگ‌ها را ببينيم. بشقاب غذاي خود را با رنگين كماني از غذاها پركنيد تا روح و ذهن و جسم‌تان در اوج باشد. تقريبا همه مي‌دانند كه بايد در طول روز تا جايي كه مي‌توانند از ميوه، سبزي و محصولات طبيعي استفاده كنند.

تغذیه سرخ آبی: چه رنگ هایی را تحريم كرده‌ايد؟!

تغذیه سرخ آبی: چه رنگ هایی را تحريم كرده‌ايد؟!

تقريبا همه مي‌دانند كه بايد در طول روز تا جايي كه مي‌توانند از ميوه، سبزي و محصولات طبيعي استفاده كنند؛ دست كم ۵ بار در روز اما در عين حال به‌نظر مي‌رسد بشقاب سبزي و سالاد ما مي‌تواند به اندازه برنامه‌ريزي براي يك سفر، جالب و هيجان انگيز باشد. بنابر نتايج تحقيقي كه اخيرا در كشور آمريكا انجام شده مردم اين كشور آنطور كه لازم است در طول روز از رنگ‌هاي مختلف ميوه و سبزي استفاده نمي‌كنند. ۶۹ درصد مردم اين كشور به حد كافي رنگ سبز نمي‌خورند، ۷۸ درصد قرمز، ۸۶ درصد سفيد، ۸۸ درصد آبي / ارغواني و ۷۹ درصد زرد / نارنجي. در واقع نبايد فقط يك رنگ خاص ميوه يا سبزي را به‌طور مداوم خورد.

نتايج اين قبيل تحقيقات نشان داده، مردم با رعايت نكردن اصل خوردن ميوه‌هايي از رنگ‌هاي متفاوت فقط خود را از خوردن مزه‌هاي متفاوت محروم نمي‌كنند بلكه خود را از مواد شيميايي منحصر‌به‌فردي كه فقط در يك رنگ خاص ميوه يا سبزي يافت مي‌شوند هم محروم مي‌كنند. اين تركيبات مختلف و متفاوت در بهبود سلامت ما تاثيرات خاص خود را دارند.مثلا اگر شما فقط فلفل دلمه‌اي قرمز بخوريد بهره‌مندي شما از مواد مغذي محدود مي‌شود چرا كه رنگ‌هاي ديگر را به بدن نمي‌رسانيد.


تغذیه سرخ آبی: چه رنگ هایی را تحريم كرده‌ايد؟!

رمزشكني رنگ‌ها

خواص هر رنگ ميوه را بشناسيد

وقتي صحبت از ارزش غذايي رنگ‌ها مي‌شود بايد گفت هيچ رنگي بر رنگ‌هاي ديگر برتري ندارد؛ براي اين كار به طيف كاملي از رنگ‌ها احتياج داريم تا ببينيم هر رنگ چه فوايدي دارد.

سبز: غذاهاي سبز رنگ حاوي مواد شيميايي ضد‌سرطان هستند مثل انواع ايزوتيوسيانيت‌ها. در عين حال آن‌ها حاوي لوتئين و زيزانتين هستند. اين ۲ آنتي‌اكسيدان خطر از بين رفتن شبكيه كه يكي از علل اصلي نابينايي است را كاهش مي‌دهند.

زرد: غذاهاي زرد مملو از ويتامين C هستند و در عين حال برخي از صدمات ناشي از راديكال‌هاي آزاد روي پوست را كاهش مي‌دهند.

نارنجي: اين ميوه‌ها حاوي بتا كاروتن هستند كه باعث تقويت سيستم ايمني شده و از آسيب‌هاي ناشي از راديكال‌هاي آزاد كه باعث پيري زودرس مي‌شوند پيشگيري مي‌كنند. مواد مغذي ميوه‌هاي خانواده سيتروس (مركبات) باعث بهبود سلامت دهان مي‌شوند.

قرمز: مواد‌غذايي قرمز رنگ ليكوپن دارند. اين ماده يك ضد‌سرطان شناخته شده است. در ضمن اسيد الاجيك موجود در اين محصولات هم خطر آسيب‌ديدن DNA را كاهش مي‌دهد. فلاوينوئيدها كه عمدتا در گيلاس، آلبالو و خانواده توت (تمشك و شاتوت و بلوبري) يافت مي‌شوند قدرت تدافعي آنتي‌اكسيدآن‌ها را افزايش داده و از سلول‌ها در برابر صدمات ناشي از راديكال‌هاي آزاد محافظت مي‌كنند. در عين حال به حفظ عملكرد قواي استدلال و منطق در مغز كمك كرده و جلوي پيري را مي‌گيرند.

آبي / ارغواني: انگور و كلم بنفش حاوي آنتوسيانين هستند كه از سلول‌ها در برابر آسيب‌هاي اكسيداسيون محافظت مي‌كنند. در نتيجه علائم پيري به تاخير مي‌افتند. اين مواد مغذي كه مسئول رنگ تيره ميوه‌ها هستند به فرآيند درك و استدلال كمك كرده و ساير آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در آن‌ها نيز ضد‌سرطان هستند.

سفيد: پياز، سير، پيازچه و موسير حاوي آليسين و كوئرستين هستند كه هر دوي آن‌ها خطر حمله قلبي را كاهش داده و عملكرد سيستم ايمني را بهبود مي‌بخشند. گل كلم هم حاوي سولفورافان است كه يك ماده ضد‌سرطان محسوب مي‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تغذیه سرخ آبی: چه رنگ هایی را تحريم كرده‌ايد؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رزا

      خيلي خيلي عالي بود براووووووووووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج