شرکتهای بزرگ میلیونها دلار هزینه میکنند تا فضای کوچکی در سر ما به دست آورند که کمک کند لوگوهای تجاری آنها را فورا بشناسیم. اما فکر میکنید این هزینه چقدر خوب کار میکند؟
برترین ها: شرکتهای بزرگ میلیونها دلار هزینه میکنند تا فضای کوچکی در سر ما به دست آورند که کمک کند لوگوهای تجاری آنها را فورا بشناسیم. اما فکر میکنید این هزینه چقدر خوب کار میکند؟ برای فهمیدن این موضوع به تازگی تحقیق جالبی انجام شده که از ۱۵۶ آمریکایی بین ۲۰ تا ۷۰ سال خواستند ۱۰ لوگوی مشهور را با حداکثر دقتی که میتوانند نقاشی کنند. تنها ترفند این بود که آنها مجبور بودند این کار را بدون هیچ راهنمایی بصری انجام و تنها با استفاده از حافظه خود انجام دهند. تصاویر زیر نتایج این بررسی بود. اینکه چطور این لوگوها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند شگفت انگیز است. به رغم این تفاوت ها، بیشتر شرکت کنندگان موفق شدند پالت رنگی درستی انتخاب کنند که اهمیت انتخاب رنگ مناسب را در یک لوگوی به یادماندنی نشان میدهد. افراد ابتدا ارتباط احساسی با رنگ برقرار میکنند. سپس شکل لوگو را میبینند و کلمات را میخوانند.
سیر تحول لوگوی اپل
مردم اپل را چطور به یاد میآورند؟
سیر تحول لوگوی آدیداس
مردم آدیداس را چطور به یاد میآورند؟
سیر تحول لوگوی برگر کینگ
مردم برگرکینگ را چطور به یاد میآورند؟
سیر تحول لوگوی استارباکس
مردم استارباکس را چطور به یاد میآورند؟
مردم فوت لاکر را چطور به یاد میآورند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
نظر کاربران
خیلی باحال بود