رفتارهای درست و غلط در «مترو» از نگاه ژاپنی ها
همه این ها باعث شده تا مترو ژاپن به فرهنگ سازی در این زمینه بپردازد. یک نمونه از آن طراحی پوسترهایی است که از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد. یک طراح ژاپنی به نام بونپی یوریفوجیز این پوسترها را طراحی کرد.
اين شلوغی و ازدحام و به دنبال آن استرس، کمبود وقت و خستگی گاهی باعث بروز رفتارهای نامناسبی در مترو می شود؛ برای مثال، افرادی که هنگام خروج از خانه وقت کافی برای نگاه کردن به آینه نداشته اند، در مترو به آرایش صورت می پردازند و یا مسافری که از فرط خستگی روی شانه مسافر دیگر می خوابد و یا مسافری که فرصت را غنیمت شمرده و به گرفتن ناخن در مترو مبادرت می کند.
همه این ها باعث شده تا مترو ژاپن به فرهنگ سازی در این زمینه بپردازد. یک نمونه از آن طراحی پوسترهایی است که از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد. یک طراح ژاپنی به نام بونپی یوریفوجیز این پوسترها را طراحی کرد.
او می گوید: من در طراحی پوسترها نمی خواستم فقط به نکات منفی نگاه کنم. به همین دلیل، پوسترهای من دو نوع است، کارهایی که نباید انجام داد و کارهایی که دوباره باید انجام داد.
او می گوید: کاراکتر مردی که عینک دارد، نماد شهروندانی است که رفتارهای نامناسب را می بینند و واکنشی نشان نمی دهند، ولی همه ما می دانیم که چه در سرشان می گذرد.
در این گزارش، مجموعه ای از پوسترهایی را که در مترو توکیو استفاده شده بود، خواهید دید.
نظر کاربران
کاش اینجا هم ازش یه نمونه مشابه طاحی بشه برای فرهنگ سازی ایرانی
قابل توجه روابط عمومی مترو
بجای تولید تابلو های بی محتوا که فقط پول حروم کردن لااقل از اینا کپی کنین. خلاقیت پیشکیش