۳۸۳۹۴۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

طنز؛ ترجمه یک نامه به زبان ساده

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

ریاست محترم سازمان نظام پزشکی (ما با رئیس می‌توانیم صحبت کنیم نه با ریاست. این خطا البته در همه نامه‌های رسمی فراگیر شده که طرف دارد انگار با جای یکی دیگر صحبت می‌کند به جای اینکه با خود طرف حرف بزند.) جناب آقای دکتر زالی، سلام علیکم

- اینجانبان جمعی از پزشکان و دندان‌پزشکان، از جنابعالی تقاضا داریم جهت برخورد اصولی و هدفمند با کلیه توهین‌کنندگان حقیقی، حقوقی و رسانه‌های مجازی و غیرمجازی؛

(یعنی اگر کسی فامیل و عزیزش برود بیمارستان و بمیرد یا ناقص شود، طرف بیاید توی اینترنت بنویسد، فرداش باید برود آب‌خنک بخورد. درکل ایده اصلی بعضی از پزشکان گویا این است که آنها کارشان درست است منتها بیمار کارش را خوب انجام نمی‌دهد و می‌میرد)؛

- درخصوص اظهارات جناب آقای داریوش مهرجویی در مراسم ختم مرحوم عباس کیارستمی خطاب به جامعه پزشکی؛ به جرم توهین، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب؛

(طرف می‌رود کلی اطلاعات می‌فروشد و بعد می‌رود توی ماهواره به همه فحش می‌دهد و بعد برمی‌گردد داخل، فوق‌فوقش به اتهام تبلیغ دستگیر می‌شود. خدا را شاکر هستیم این پزشکان و دندان‌پزشکان ضابط قضائی نیستند).

- (بعد هم بعضی دکترها عادت کرده‌اند بدون معاینه نسخه طرف را بپیچند. تشخیص جرم کار دادگاه است و اینها اتهام می‌تواند باشد. مگر اینکه پزشکان ما نسخه مهرجویی را هم پیچیده باشند).

- برای اقدام قضائی مناسب و عادلانه نسبت به اظهارات هتاکانه و به‌دور از اخلاق جناب داریوش مهرجویی،

- (این مسئله اخلاق را گویا معلم اخلاق جامعه پزشکی به مهرجویی گوشزد کرده؛ همان که با پلاکارد جلو بیمارستان، بیتی را که قرن‌هاست همه اخلاقی‌ها دارند سعی می‌کنند از ادبیات پاکش کنند، با خط درشت نوشت و... «هر معرفتی که مرد بنگی گوید...» مصرع دومش بماند).

- من‌بعد بهانه‌هایی چون داغداربودن که صدالبته قابل‌درک است، دستاویزی جهت احدی برای افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی برعلیه خدمت‌گزاران زحمتکش نظام سلامت نشود... .

(این احدی که این‌طوری توی نامه تهدیدش کردند من و شمای معمولی هستیم. محتوای نامه در یک خط این است: ببین داداش، اون که کیارستمی بود اون‌طوری شد، این هم که مهرجوی‌یه این‌طوری).
- بدیهی است در صورت عدم اقدامی مناسب؛ یکایک امضاکنندگان این نامه... با طرح شکایت نسبت به جناب مهرجویی از حیثیت حرفه‌ای و حقوق حقه و قانونی خود دفاع کنند.
(این سطر هم یعنی شما شکایت کردی، دکتره حق دارد فرداش ازت شکایت کند چون آبروش را بردی)؛

وصیت: سوفیا می‌دانی چرا این نامه را، هم پزشکان امضا کردند، هم دندان‌پزشکان؟ چون دندان‌پزشکان کارشان بررسی دهان بیماران و سرویس آن است.

پوزش و عذرخواهی: ما پیشاپیش از انتشار این نامه که ممکن است امضاکنندگان نامه را برنجاند، اما خودشان آن را منتشر کرده‌اند، پوزش می‌طلبیم. نمی‌دانیم چطوری است که ما منتشر می‌کنیم، می‌رنجند، خودشان منتشر کنند، نمی‌رنجند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود!

    • بدون نام

      دمت گرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج