۳۸۲۵۵۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

طنز؛ از جام جَم تا جام جِم!

حسن برخی اتفاقات در این است که ثابت می کند تاریخ واقعا دو بار تکرار می شود.

ماهنامه خط خطی - شهرام شهیدی: حسن برخی اتفاقات در این است که ثابت می کند تاریخ واقعا دو بار تکرار می شود. یک بار تراژدی و بار دوم کمدی. البته، قانون بقای انرژی را هم داریم که در آن اثبات شده است انرژی در جهان از بین نمی رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل می یابد. شما همین اسفندیار رویین تن را در شاهنامه یادتان بیاید. این شق تراژیک ماجرا. بعد، ببینید نزدیک تر از نامیرایی نشریه یالثارات به این موضوع داریم؟ این هم کمدی اش!

یعنی بار اول این اسفندیار بود که رویین تن شد (حالا گیریم آشیل ضجه مویه بزند که من اول بودم. اگر هم راست بگوید، این همه حق ما را در وزنه برداری و کشتی می خورند یک بار هم ما حقشان را بخوریم.) بار دوم هم یالثارات که هیچ لغو مجوزی به اش اثر نمی کند و نامیرایی پیشه کرده است!

پی نوشت: وزیر ارشاد فرموده اند ادامه انتشار یالثارات غیرقانونی است. الهی... آخی!

***
معتقدم اگر حقوق علی جنتی را خودمان بدهیم (در حد فیش های متعارف، نه فیش های حقوقی مشکوک) تا ایشان بماند خانه و نرود پشت میز وزارتخانه اش بنشیند، اوضاع فرهنگ و ارشاد در این کشور احتمالا بهتر خواهدشد. نمونه اش هم همین مورد اخیر، ایشان در جواب این که چرا اقدامی برای بازگشت استاد بهرام بیضایی به ایران نمی کنند، جواب داده اند که اصلا نمی دانیم ایشان در این سن و سال می تواند فیلم بسازد یا نه. یعنی ایشان به واسطه آزمون های عملی، در مورد سن و سال و توانایی های بشر در هر سن، به دانش تجربی ای نائل شده است که می تواند، با چشم بسته، یک نفر را ببیند و بگوید چند مرده حلاج است.

***
و البته وزیر ارشاد ما خیلی وزیر ماه و نقدپذیری است. یک دانه است. تازگی ها گفته است: «سوال من از رسانه ها این است که چرا درباره کتاب و سینما صحبت نمی کنند و نباید تنها بر روی موضوع موسیقی مانور دهند.» آفرین. خیلی درست می فرمایید. خب چرا وضع ممیزی کتاب و ندادن مجوز اکران برای برخی فیلم ها حل نمی شود؟ همه اش که نمی شود غُرِ لغو کنسرت بزنیم!

***

خلاصه یکی از مهم ترین دستاوردهای سیاست های اخیر وزارت ارشاد افزایش سفر است. شما برای تماشای یک کنسرت باید از مشهد سفر کنی تهران، برای بازی در سریال از تهران و جام جَم باید سفر کنی آنتالیا و جام جِم! برای تماشای یک فیلم سینمایی باید از کَنِ تهران سفر کنی به کَن فرانسه و...

***
و البته وزیر جان ارشاد در پی اعتراض کسانی که به برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد فرموده اند: «از برگزاری کنسرت در مشهد صرف نظر کردیم.» این یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین راه حل های تاریخ بشر برای هر موضوعی است. پاک کردن صورت مسئله، وقتی جواب مسئله را نمی دانید. اما تاکنون کسی در عالم سیاست های فرهنگی این فرمول را پیاده نکرده بود. خب ما از ایشان درخواست می کنیم یک نقشه گیتاشناسی چاپ کنند و روی آن معلوم کنند در هر شهر یا کشور کدام فعالیت هنری ممنوع است!

***
احمدی نژاد به باراک اوباما نامه نوشت. به نظرم رییس دولت قبل، که به ملاحظه مالی شهرت دارد، بهتر نبود هزینه پست و پیک را- بین ارسال مرسوله به آمریکا و داخل شهر تهران- یک مقایسه ای با هم می کرد، ببیند به صرفه تر نبود برای رحیمی و زنجانی نامه می نوشت؟ از آن جاییکه امروز به وزارت ارشاد پیله کرده ام، شما آخر این خبر، هر جا خودتان راحت تر بودید، واژه وزیر ارشاد را بچپانید. ممنونم. جای دوری نمی رود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج