رقابت کامیون ۱۰ تنی رالی داکار با خودروی WRC ردبول ریسینگ
وقتی همه شرکتکنندگان رقابتهای رالی قهرمانی جهان (WRC) از خودروهای چابک و با ابعاد کوچک هاچبک استفاده میکنند، حتماً دلیلی برای این کار وجود دارد؛ پیچها بسیار تند هستند، افق دید رانندگان محدود است و کمترین اشتباه میتواند منجر به پرت شدن یک خودرو به درون یک دریاچه شود. امّا این موضوع باعث نشده که «ردبول ریسینگ» از کنار هم قرار دادن یک کامیون مسابقه ۱۰ تُنی «کاماز داکار» با قدرت ۹۰۰ اسببخار و فولکسواگن پولو WRC هاچبکاش در رقابتی تبلیغاتی در جنگلهای فنلاند منصرف شود.
در آخرین ویدیوی جالبی که ردبول منتشر کرده، راننده فنلاندی WRC، جاری-ماتی لاتوالا (Jari-Matti Latvala) را میبینیم که در پشت فرمان یک پولو R نشسته است و راننده روسی، آیرات ماردیف (Ayrat Mardeev) با یک کاماز ۴۳۲۶ در تعقیب اوست. «ماردیف» کسی است که با این کامیون در رالی داکار در سال ۲۰۱۵ قهرمان شده است و حتی در «فستیوال سرعت» برگزار شده در اوایل سال جاری میلادی، با این غول دیزلی در «گودوود هیلکلایم» رانندگی کرده است.
در حالی که «کاماز» نزدیک به ۳ برابر پولو، قدرت دارد و گشتاورش نیز نسبت به این هاچبک کوچک، ۶ برابر بیشتر است، ولی بدیهی است که «ماردیف» کار سختی در برابر «لاتوالا» در بخش مشهور «اونینپوهیا» از مسیر رالی فنلاند دارد. ابعاد مناسب هاچبک، سیستم تعلیقی که مخصوص این رقابتها توسعه پیدا کرده و یک راننده با تجربه، مواردی هستند که حتماً در نتیجه نهایی رقابت تأثیر میگذارند.
در دنیای واقعی، شاید هیچگاه این دو خودرو را در حال رقابت در برابر یکدیگر مشاهده نکنید، ولی در این ویدیو، ردبول شرایط را برای محکزدن قابلیتهای این دو در مقابل یکدیگر و نمایش پرشهای متوالی فراهم کرده است.
ارسال نظر