هواپیمای مشهور به موزه رفت
آخرین پروازِ اولین بوئینگ ۷۲۷ +عکس
موزۀ هوانوردی سیاتل توانست در روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته، با موفقیت آخرین سفر اولین بویینگ ۷۲۷ ای که ساخته شده است را به انجام برساند.

یونایتد ایرلاینز اولین مشتری هواپیمای بویینگ ۷۲۷ بود
به گزارش سیانان، این هواپیمای مشهور، از پین فیلد در اورتِ واشنگتن پرواز کرد و با نزدیک به 50 کیلومتر پرواز به سمت جنوب برای نمایش به موزۀ سیاتل انتقال داده شد. طی 25 سال گذشته، کارگران به همین امید، در پین فیلد به تدریج این هواپیما را بازسازی و تعمیر کرده بودند.

بویینگ ۷۲۷ چنان محبوب بود که به اولین هواپیما مسافربریای رسید که به تیراژ هزار فروند رسید
این 727 در ساعت 10:30 صبح از پارکینگ بیرون آورده شد و پس از روشن شدن موتور، آنطور که رسم است، با پاشیدن آب مورد استقبال نمادین قرار گرفت.
هواپیما با صدای کر کنندۀ موتورش و در میان شادی جمعیت حاضر، طول باند 16R را پیمود.
اگرچه امروزه بوئینگ 727 یک هواپیمای قدیمی محسوب میشود، اما تکنولوژیای که برای تبلیغ این رویداد مورد استفاده قرار گرفت، کاملاً مدرن هستند. شبکههای اجتماعی در تبلیغ این رویداد نقشی فعال داشتند.
در توییتر پرواز این هواپیما با #727FinalFlight داغ شد. کاربران قادر بودند تا به صورت زنده با استفاده از سایتهای گوناگون، شاهد تیک آف و فرود هواپیما باشند.

در تمام طول پرواز، چرخهای هواپیما بسته نشد.
به منظور رعایت احتیاط، بوئینگ ۷۲۷ توسط تو هواپیما اسکورت شد.
هواپیمای آزمایشی سابق
مسیری که این هواپیما پیمود برایش ناآشنا نبود و پیشتر بارها در زمان تست این مسیر را پیموده بوده است.
این هواپیما زمانی هواپیمای آزمایشی بویینگ بود و اولین پرواز خود را در سال ۱۹۶۳ انجام داد.

صندلیهای هواپیما به سبک هواپیماهای مسافربری آن دوران بازگردانده شدهاند
این هواپیمای در طول دوران خدمت خود، 3 میلیون مسافر را جابهجا کرد و تخمین زده میشود که برای یونایتد ایرلاینز 300 میلیون دلار درآمد تولید کرده باشد.
در سال 1991، یونایتد ایرلاینز این هواپیما را بازنشست و آن را به موزۀ هوانوردی اهدا کرد.

این ته سیگارها جهت تزیین در زیرسیگاری قرار داده شدهاند. از سال ۲۰۰۰ به بعد،
سیگار کشیدن در هواپیما در پروازهای میان ایالات متحده و کشورهای دیگر منع قانونی پیدا کرده است
زحمات داوطلبان
فراهم کردن مقدمات این پرواز آخر ۲۵ سال زمان برد. داوطلبان صدها ساعت زحمت کشیدند و عرق ریختند تا اولین بویینگ ۷۲۷ را دوباره سرپا کنند.
تعمیر این هواپیما با اهدای قطعات ۷۲۷های بازنشست شده توسط فِداکس و ایرلاینهای گوناگون از سراسر جهان ممکن شد.

قطعات مورد نیاز برای بازسازی این بویینگ، از بویینگهای بازنشسته برداشته شدهاند و ۵۰۰ هزار دلار اعانه برای این پروژه جذب شد.

ارزش کارهای داوطلبانۀ انجام شده برای سرپا کردن این هواپیما، میلیونها دلار بوده است


این هواپیما ۶۴۴۹۵ ساعت پرواز داشته است
ارسال نظر