خودرویی با ایر بگ برای عابران پیاده! /عکس
ولوو V۴۰ نهتنها اولین خودروی جهان با کیسه هوا برای عابران پیاده است، بلکه از سیستم ایمنی شهری پیشرویی بهره میبرد که جنبههای متعدد ایمنی سرنشینان، عابران پیاده و خودروهای مجاور را در برگرفته است.
در طراحي شاسي خودرو تلاش شده بدنهاي چابك و قدرتمند طراحي شود كه با نقطه ثقل پايين و استحكامي كه دارد در حالي كه آرامش راننده را هنگام حركت در جادهها به هم نميزند به سرعت بتواند در شرايط گوناگون عكسالعمل نشان بدهد. اين خودرو شاسي اسپرت و دايناميك دارد كه ارتفاع شاسي اسپرت آن نسبت به شاسي دايناميك 10 ميليمتر كوتاهتر است.
طرح آينه عقب V۴۰ كه فاقد فريم است از طراحي تلفنهاي هوشمند جديد اقتباس شده است.
اولين چيزي كه در طراحي فضاي داخلي V۴۰ خودنمايي ميكند، سقف پانوراماي خودرو است كه از شيشه جلو آغاز شده و تا فضاي پشت صندليهاي عقب ادامه دارد. در روشنايي داخلي خودرو از تكنيكهاي نورپردازي صحنه الهام گرفته شده است.
سيستم هوشمند كمكي پارك خودرو كه همزمان بر حركت خودروهاي اطراف نظارت ميكند نيز براي V۴۰ در نظر گرفته شده است.
اين خودرو به فناوري خودكار دريافت اطلاعات تابلوهاي جادهاي براي حداكثر سرعت يا موارد مشابه نيز تجهيز شده است.
اين خودرو كه از فناوري بهروز شده ايمني شهري يا City Safety بهره ميبرد به فناوري كمكي براي حفظ حركت بين خطوط مجهز است.
يكي ديگر از اين سيستمهاي ايمني كه با فناوري تشخيص عابران پياده يكپارچه شده ميتواند عابري را كه در فاصله نزديك از عرض خيابان عبور ميكند، تشخيص دهد و در صورتي كه راننده قادر به كنترل خودرو و ترمز بهموقع نباشد، به شكل خودكار ترمزهاي خودرو را به كار بيندازد.
در طراحي خودروي تازه ولوو كه V۴۰ نام دارد و براي اولينبار در نمايشگاه خودروي ژنو به نمايش در آمده، فناوريهاي پيشرو متعددي به كار گرفته شدهاند كه از ميان آنها ميتوان به اولين كيسه هواي جهان براي حفظ جان عابران پياده اشاره كرد.
حسگرهاي عابر پياده اين خودرو كه روي سپر آن قرار دارند ميتوانند تماس فيزيكي ميان عابر و خودرو را دريافت كرده و بلافاصله به سيستمهاي حفاظتي آن ارسال كنند تا كيسه هوايي كه ميتواند تقريبا يكسوم شيشه جلو و بخشهاي عمودي فريم نگهدارنده آن را بپوشاند، باز شود و آسيبهاي وارده به فرد را به حداقل برساند.
این هاچ بک شاید زیباترین خودرویی باشد که تاکنون از کارخانه ولوو با آن ماشینهای قوطی کبریتی شکل، خارج می شود. طراحی داخلی و خارجی ولوو V۴۰ را باید ساده، تمیز، کلاسیک و با ارزش دانست.
تجربه نشانداده که هاچبکهای لوکس در بازار ایالاتمتحده با استقبال خوبی از طرف مشتریان روبرو نمیشوند؛ ولوو نیز به همین دلیل مدلهای V۴۰ خود را هیچگاه راهی بازار امریکا نخواهد کرد.
برای هاچبک نسبتا لوکس ولوو شش پیشرانه مختلف درنظر گرفته شده؛ سه مدل دیزلی و سه مدل بنزینی. در این طیف پیشرانهها، ضعیفترین مدل یک موتور ۱.۶ لیتری است که در نوع بنزینی ۱۵۰ اسببخار قدرت و ۳۲۵ نیوتنمتر گشتاور داشته و در نوع دیزلی نیز ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۲۸۴ نیوتنمتر گشتاور دارد.
نظر کاربران
ما هم هر روز انواع مختلف پرایدو تولید می کنیم با شماره های سریالی
کشته مرده ی تکنولوژیشم