۲۰۱۴۷۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (۲)

در جوامع امروزی به موازات پیشرفت‌ها، معضلات و مشکلات نیز دامن‌گیر بشر شده است. مشکلاتی که اغلب از اعمال خود ما نشأت می‌گیرند.

zoomit.ir - مریم اصلانی: در جوامع امروزی به موازات پیشرفت‌ها، معضلات و مشکلات نیز دامن‌گیر بشر شده است. مشکلاتی که اغلب از اعمال خود ما نشأت می‌گیرند. رسانه‌ها نقش مهمی در بازتاب این مسائل دارند. در بخش قبلی این مطلب به شماری از آثار قدرتمند حوزه‌‌ی رسانه در باب معضلات جوامع امروز پرداختیم، اینک همراه شما این مطلب را پی می‌گیریم.

بشر امروز به اشکال مختلف به موجودیت خود ضربه زده و خواسته یا ناخواسته، فرصت‌های خود را برای یک زندگی آرام، محدود و محدودتر می‌کند. اینجا است که رسانه وارد عمل شده و با نشان دادن نتایج عملکردهای بشر، سعی در بیدار کردن وجدان افراد و نشان دادن راه درست دارد. آگهی‌هایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت با چنین نگاهی طراحی و اجرا شده‌اند.
آلودگی محیط زیست و پیامدهای آن

محیط زیست و سلامت آن رابطه‌ی تنگاتنگی با حیات ما روی این کره دارد. در عین حال پیامد رفتارها و شیوه‌ی زندگی ما نیز تأثیری متقابل بر دنیای اطراف ما می‌گذارند. نمی‌توان به تخریب و آلوده کردن محیط زیست پرداخت، بدون آن‌که لطمه‌ای متوجه زندگی بشر شود. جنگل زدایی و تخریب منابع طبیعی در نهایت از زمین ویرانه‌ای را برجای خواهد گذاشت که دیگر توان حفظ گونه‌های متعدد گیاهی و جانوری از جمله انسان را نخواهد داشت. جایی که دیگر حتی برای تأمین خوراک مردم نیز زمین قابل کشتی باقی نخواهد ماند. از سوی دیگر آلودگی آب نیز معضل دیگری است که بخشی از آن به صورت غیر مستقیم از آلودگی هوا سرچشمه می‌گیرد. هر چند زباله‌های تولید بشر و نحوه از بین بردن آن نیز، خود به مشکلی لاینحل تبدیل شده است. اگرچه امروزه با روش‌های متعددی می‌توان بخش قابل توجهی از زباله‌ها را به چرخه مصرف بازگرداند، اما پلاستیک بلایی است که به این راحتی دست از انسان و محیط زیست بر نخواهد داشت.

- قبل از آنکه خیلی دیر شود.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- تأثیر متقابل

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- کمپین حمایت از حیات آبی: ۷۰% پلاستیک مصرفی ما سر از اقیانوس‌ها در می‌آورد، اما هرگز تجزیه و نابود نمی‌شود.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

-دریاها روزی از ما انتقام خواهند گرفت یا شاید هم اکنون این اتفاق رخ داده است. آن چه بر اقیانوس‌ها می‌رود گواهی بر این ادعا است.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- آلودگی، سالانه میلیون‌ها لیتر آب را آلوده و غیر قابل مصرف می‌کند. هنوز خیلی دیر نشده، می‌توان تغییری ایجاد کرد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- آنچه می‌کاریم، روزی درو خواهیم کرد. به حفظ پاکیزگی دریاها کمک کنیم.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

_ اقیانوس‌ها تنها چیزهایی نیستند که در معرض خطر قرار گرفته‌اند، نتایج و پیامدهای عملکرد انسان، روزی به خودش برخواهد گشت. عمل و عکس‌العمل قانونی طبیعی است.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- دنیای خود را حفظ کنید. طبیعت ضجه زنان از بشر کمک می‌خواهد، اما ما همچنان کور و کر به آسیب زدن ادامه می‌دهیم.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- با مصرف بهینه‌ی کاغذ، به حیات این سیاره کمک کنیم.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- جهان ما تشنه است. آن را دریابیم.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- چیزی که برای آیندگان به ارث می‌گذاریم، فسیلی زشت از عصر بی‌خردی بشر

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- هر دقیقه بسیاری از آنها ناپدید می‌شوند، در هر دقیقه ۱۵ کیلومتر مربع از جنگل‌های بارانی از بین می‌رود. نفس‌های طبیعت به شماره افتاده است، کافی است گوش بسپارید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- پدیده‌ی گرم شدن زمین و عوارضی که در پی خواهد داشت.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

-بدترین شکارچی جهان که نه از اقیانوس، بلکه از خشکی می‌آید. این چهره‌ی ترس و وحشتی است که ساکنان دریا دیر زمانی است که گرفتار آنند.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

-آلودگی هوا سالانه جان ۶۰ هزار نفر را می‌گیرد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

فقر

فقر، پدیده‌ای است زشت که زندگی‌ بسیاری را تحت الشعاع خود قرار داده و آرزوهای بسیاری را نابوده کرده است. فقر که می‌آید، زندگی سخت‌ و سخت‌تر می‌شود. آرزوی خیلی چیزها بر دل می‌ماند، نداری همچون دستی سرد و بی‌رحم گلو را می‌فشارد. دیگر هیچ چیز عیب و عار نیست، حتی جستجوی سطل‌های زباله به دنبال نانی نیم خورده. صحنه‌هایی از این دست را شاید شما هم دیده باشید. هیولای زشت فقر که انسان را از شأن واقعی خود دور می‌دارد. اما چه خوب می‌شد اگر هر کس در حد توانش دست فقیری را گرفته و به آنها کمک می‌کرد، حتی با لقمه نان یا لبخندی بر لب. آنها بیش از هر چیز به امید نیازمندند، امید زندگی را همچنان در دل‌های آن‌ها شعله‌ور نگه داریم. فراموش نکنید حتی کمکی اندک، زندگی را کمی برای‌شان آسان‌تر می‌کند.

- گرسنگی سالانه ۲.۵ میلیون کودک را به کام مرگ می‌کشد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- هر چه بیشتر آواره‌ی خیابان‌ها باشید، شرایط زندگی سخت‌تر می‌شود. باتلاقی که به این راحتی فرد را رها نخواهد کرد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

برای فقرای ساکن خیابان‌ها، گذران هر روز یک مبارزه‌ی طاقت فرساست.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

مصرف دخانیات

کشیدن سیگار، قبول مرگی تدریجی است. با هر پک مرگبار، ضربه‌ای بسیار کوچک به سلامت خود وارد می‌کنید. ضرباتی که به تدریج و از درون شما را می‌خورند. صدماتی که رفته رفته به جسم‌تان وارد می‌کنید. آیا ارزشش را دارد که برای اندکی آرامش، عمر خود را بسوزانید؟ به علاوه کودکان و افراد غیر سیگاری، بسیار بیشتر از خود فرد در معرض آسیب قرار دارند. اگر برای سلامت و جان عزیزان‌تان اندکی احترام قائلید، از همین امروز اولین گام را برای ترک سیگار و دیگر دخانیات بردارید.

- کشیدن سیگار باعث تسریع روند پیرشدن بدن می‌شود.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- با کشیدن سیگار، قطر کتاب زندگی خود را کاهش ندهیم. براساس آمارها، مصرف دخانیات به طور میانگین ۱۵% از طول عمر انسان می‌کاهد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- بدن شما، خانه‌ی شما است، با خود چنین نکنید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- سرطان پیامد کاری است که با ریه‌ی خود می‌کنید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- چرا باید ته سیگار بقیه را بخورید. اشاره به تأثیرات سوء دود سیگار روی افراد غیر سیگاری..

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

بیماری، کم توانی یا ناتوانی جسمی

افراد ناتوان یا کم توان را صبورانه همراهی کنید. افرادی که مبتلا به نقص‌های جسمانی هستند، در مقایسه با افراد سالم، در زندگی تنگناهای بیشتری را پیش رو دارند. گاهی تنها کافی است خود را به جای آنها گذاشته و با درک احساس‌شان، به کمک‌شان شتافته یا دست کم استرس بیشتری به آنها وارد نکنیم.

با افراد مبتلا به لکنت زبان، بردبار باشید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- بالا رفتن از این پله برای بعضی‌ها همچون صعود قلّه اورست است.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- به معلولان هم توجه کنید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- شیزوفرنی ممکن است به شرایطی خطرناک بینجامد. تا دیر نشده کمک بخواهید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

اهدای عضو، اهدای زندگی

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- با آموزش و یادگیری کمک‌های اولیه، پیش از آنکه زمان از دست برود، به یاری افراد آسیب دیده بشتابید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- گاهی لایک کردن، کمکی نمی‌کند. آستین همت بالا بزنید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- کارگران ابزار نیستند، حقوق آنان را به رسمیت بشناسید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- سونامی ۱۰۰ برابر حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر قربانی گرفت.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- گاهی سانسور داستانی را اشتباه بازگو می‌کند.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

در فضای مجازی، هیچ چیز آن گونه که هست به نظر نمی‌رسد.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

- چرنوبیل و قربانیانش را دریابید.

تبلیغات موثر درباره معضلات جوامع انسانی (2)

و این پایان راه ماست. راهی در همراهی با قدرتمندترین آگهی‌های اجتماعی دنیای رسانه، اما این تصاویر تا چه حد شما را متحول کردند؟ آیا آنها را آن گونه که باید و شاید تأثیرگذار دیدید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج