۱۴۵۸۲۱
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

عکس: محمدعلی کلی در اوج شهرت

آخرین اخبار از وضعیت سلامت محمد علی کلی گویای آن است که بیماری این اسطوره ورزشی در حال پیش روی است و او دیگر از سخن گفتن هم عاجز است.

فرارو: آخرین اخبار از وضعیت سلامت محمد علی کلی گویای آن است که بیماری این اسطوره ورزشی در حال پیش روی است و او دیگر از سخن گفتن هم عاجز است.

رحمان بردار محمد علی کلی که قبلا گفته بود بوکسو معروف نخواهد توانست تا پایان سال جاری دوام بیاورد در تازه ترین خبر از وضعیت جسمی بردارش گفته که بیماری محمد علی کلی در حال پیشروی سریع است و او دیگر نمی تواند حرف بزند.

مریم دختر محمد علی کلی نیز اعلام کرد پدرش در اولین نمایش فیلمی که با اتحاف به وی تهیه شده، شرکت نکرده است؛ او گرچه اکنون در خانه و در بستر بیماری با مرگ دست و پنجه نرم می کند اما ۴۸ سال پیش در چنین روزهایی در اوج قدرت و شهرت قرار داشت.

کاسیوس مارسلیوس کلی که در ژانویه سال ۱۹۴۲ در لوئیس ویل امریکا به دنیا آمد یکی از اسطوره های ورزش و قهرمان بوکس سنگین وزن جهان بود که در سال ۱۹۶۱ به دين اسلام گرويد و نام خود را به محمدعلي تغيير داد.

سلسله افتخارات او با قهرمانی در المپیک رم در سال ۱۹۶۰ آغاز شد و ۴ سال بعد و در سال ۱۹۶۴ با قهرمان سنگین وزن بوکس جهان ادامه یافت؛ پس از این تاریخ بود که نام کلی بر سر زبان ها افتاد از یک سو به دلیل طرز مشت زدنش و از سوی دیگر به خاطر حرف های جنجالی اش. او همواره با سخنانش نگاه ها را به سوی خود جلب می کرد.

گفته می شود زمانی که در فینال قهرمانی جهان بر "لیستون" حریف نام آور خود پیروز شد، گفت: من یک هیولای بزرگ و بد طینت را شکست دادم که همه را شکست داده و کسی حریفش نبود. تا این که ناشناخته ای به نام کاسیوس کلی از کنتاکی آمد و او را متوقف کرد.

شهرت کلی که آن سال ها دیگر به اسلام گرویده و نامش به علی تغییر یافته بود با سرپیچی از حضور در جنگ بیشتر شد. او هنگامی که در سال ۱۹۶۷ برای جنگ در ویتنام به خدمت فرا خوانده شد با بیان اینکه اسلام با جنگ مخالف است حاضر به اعزام نشد و در پی آن به ۵سال حبس محکوم شد. او با پرداخت پول، از زندان جان به در برد اما عنوان قهرمانی جهان و مدرک بوکس از او گرفته شد.

"توامس هوپکر" عکاس آلمانی در اوج شهرت او در سال ۱۹۶۶ یعنی اندکی پیش از آنکه کلی به خدمت فراخوانده شود چند وقتی را با قهرمان سنگین وزن بوکس گذراند تا زندگی او را به تصویر بکشد؛ همراه با او در خانه و خیابان در تمرین و استراحت حضور داشت و عکاسی می کرد. آنچه می بینید گزیده ای از کتابی است که بعدها هوپکر از محمد علی کلی منتشر کرد و بیشتر بر زندگی شخصی او و ارتباطش با مردم در شیکاگو تمرکز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج