۱۰۰۸۶۶
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند.

زیست نیوز: با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند.
استادیوم های سبز جهان!

زمان زیادی تا آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل باقی نمانده است. جدا از عملکرد تیم های حاضر در مسابقات فوتبال و کیفیت بازی ها، استادیوم هایی مجهز به فناوری های جدید مانند پنل های خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و توربین های بادی نیز توجه مردم را به سوی خود جلب می کنند. با افزایش آگاهی عمومی درباره حفاظت از محیط زیست و پیشرفت صنعت فتوولتائیک طی سال های اخیر، بسیاری از استادیوم ها در سراسر جهان در قالب "استادیوم سبز" ساخته شده و اداره می شوند. در ادامه این مطلب هشت استادیوم دوستدار محیط زیست را معرفی می کنیم.

استادیوم ورلد گیمز، کائوسیونگ، تایوان

استادیوم ورلد گیمز و یا استادیوم ملی کائوسیونگ توسط "تویو ایتو"، طراح ژاپنی، طراحی شده است. سقف این استادیوم با 8 هزار و 844 پنل خورشیدی پوشیده شده است. ورلد گیمز که از طراحی شبیه به اژدها سود می برد نخستین استادیوم جهان که نیروی خود را با استفاده از فناوری انرژی خورشیدی تامین کرده، محسوب می شود. پنل های خورشیدی بخش اعظم نیروی مورد نیاز این استادیوم را فراهم می کنند.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استادیوم مینیرو، برزیل

مینیرو دومین استادیوم فوتبال بزرگ برزیل پس از ماراکانا محسوب می شود و یکی از استادیوم های میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ است. مینیرو به سیستم خورشیدی ۱.۴ مگاوات پیک مجهز شده که کل پروژه هزینه ای ۱۶.۱ میلیون دلاری را در بر داشته است.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استادیوم استادو سوئیس، برن، سوئیس

استادو سوئیس با ظرفیت ۳۲ هزار نفر دومین استادیوم بزرگ سوئیس محسوب می شود. در حال حاضر این استادیوم به ۷ هزار و ۹۳۰ ماژول خورشیدی تولیدی شرکت ژاپنی کیوسرا مجهز است که خروجی ۱۳۴۶.۷۷۴ کیلووات پیک را فراهم می کنند. فعالیت این مجموعه موجب کاهش انتشار ۶۳۰ تن دی اکسید کربن در سال می شود.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استادیوم ای تی اند تی، آرلینگتون، آمریکا

استادیوم ای تی اند تی که به نام جری ورلد نیز شناخته می شود دارای سقفی متحرک است. این استادیوم ۶۵۰ میلیون دلاری کاهش ۲۵ درصدی زباله جامد، مصرف ۲۰ درصدی انرژی و مصرف آب به میزان یک میلیون گالن در سال را هدف گذاری کرده است.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استادیوم اسپاردا بانک هسن، آلمان

این استادیوم از سال ۲۰۱۲ خانه جدید باشگاه فوتبال کیکرز آفن باخ محسوب می شود. اسپاردا بانک هسن تنها طی یک سال و با هزینه ای ۲۷ میلیون یوروئی تاسیس شده است. در سقف این استادیوم ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع پنل های فتوولتائیک به کار گرفته شده اند.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

ای اف جی آرنا، سنت گالن، سوئیس

بازی های باشگاه اف سی سنت گالن سوئیس در این استادیوم برگزار می شود. در سقف این استادیوم پنل های فتوولتائیک با توانایی تولید ۲۰۲.۴ کیلووات پیک نیرو به کار گرفته شده اند. تولید نیروی سالانه این تاسیسات برابر با ۱۹۰ هزار و ۲۵۰ کیلووات ساعت است که کاهش ۹۵ تنی انتشار دی اکسید کربن را به همراه دارد.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استیپلز سنتر، لس آنجلس، آمریکا

استیپلز سنتر بزرگترین مجموعه ورزشی چند منظوره در لس آنجلس محسوب می شود. در این استادیوم ۱۷۲۸ ماژول خورشیدی ناحیه ای به مساحت ۶۰ هزار فوت مربع را پوشش می دهند.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس

استادیوم دوحه پورت، دوحه، قطر

استادیوم دوحه پورت برای مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ساخته خواهد شد. نیروی کل این استادیوم با استفاده از پرتوهای خورشیدی تامین خواهد شد تا محیطی خنک برای ورزشکاران و تماشاچیان فراهم شود.

سبزترین استادیوم های جهان +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج