مشتری شما چه تیپی است؟
وقتی بتوانید تیپ مشتری خود را شناسایی کنید، میتوانید مکالمه و جلسه خود را به نتیجه دلخواه بکشانید.
وقتی بتوانید تیپ مشتری خود را شناسایی کنید، میتوانید مکالمه و جلسه خود را به نتیجه دلخواه بکشانید.
ممکن است هر یک از انواع مشتریان مشکلاتی به وجود آورند؛ اما موضوع مورد بحث این مطلب، تبدیل تماس یا جلسه به یک تجربه خوشایند برای مشتریان است.
انواع مشتری
مشتری مهربان
این شخص بسیار اجتماعی است و به تعامل و شناخته شدن نیاز دارد.
بهترین خدمات به آنها ارائه میشود و به ارائه خدمات با لحن مناسب و دوستانه بسیار علاقه دارند.
آنها ابراز اشتیاق و تماس شخصی شما را بسیار دوست دارند.
با وجود این که تعامل با آنها بسیار خوشایند است، مشتریان مهربان اغلب بحث را عوض میکنند و به موضوعاتی میپردازند که اصلاً نیازی به بحث ندارند. در نتیجه در صحبت با آنها باید از لحن سریعتری استفاده کنید تا توجه و علاقه آنها را جلب کرده و جریان مکالمه را به موضوع اصلی برگردانید. هم چنین نباید چنین فردی را با بیان جزئیات زیاد خسته کنید.
مشتری مطیع
این شخص دوست دارد کارها درست مطابق برنامه اجرا شود. آنها قوانین و توجه را ترجیح میدهند و انتظار دارند خدماتی دقیق و مناسب ارائه کنید. این مشتریان تحلیلگر، ایدهآلگرا و شکاک هستند. مشتریان مطیع اطلاعاتی را که به آنها ارائه میدهید، تحلیل میکنند تا همه مطالب گفته شما توسط شما را برای خود اثبات کنند.
بنابراین وقتی با این مشتریان ارتباط برقرار میکنید، باید صریح، سنجیده، واقعی و بسیار دقیق سخن بگویید؛ هم چنین در طول مکالمه از تن صدای کنترلشدهای استفاده کنید چرا که آنها از کمالگرایی شما و بیان جزئیات دقیق خشنود خواهند بود.
مشتری متفکر
مشتری متفکراین شخص بسیار صبور، موافق و منطقی است و در صورت رضایت کاملاً وفادار. آنها آرامش را دوست دارند و درباره نحوه عملکرد اشیاء کنجکاو هستند.
در ارتباط با این مشتریان، لحن صدای آرامی داشته باشید و اطلاعات را به ترتیب و گام به گام به آنها ارائه کنید.
مشتریان متفکر، اکثر جمعیت مشتریان را تشکیل میدهند.
مشتری مدعی
این فرد نتیجه محور است و نیازهای خود را علناً اعلام میکند.
آنها به جزئیات اهمیت نمیدهند و تنها نتیجه برایشان مهم است.
اگر نیازهایشان برآورده شود، حتماً به شما خواهند گفت و خدا نکند که نیازهایشان برآورده نشود؛ چون مدعی و دعوایی هستند!
به افکار این مشتریان توجه کنید و از لحن صدای قوی، سریع و مناسب استفاده نمایید تا آنها را متقاعد کنید.
وقتی این گونه عمل نمایید، آنها احساس میکنند برای حل مشکلاتشان تلاش میکنید.
خب. امیدوارم از این مطلب خوشتان آمده باشد. فکر میکنید خودتان در کدام دسته قرار میگیرید؟
شناخت تیپ خودتان به شما کمک میکند تا روش طبیعی پاسخگویی به نیاز مشتری را پیدا کرده و روش برخورد بهتر با موارد غیرطبیعی را بیابید.
نظر کاربران
تقاضا دارم منبع اصلی رو درج بفرمایید سایت محترم برتررین ها
http://madisehco.blogfa.com/post/382