یادداشتی از کیتی لاندین
تصاویر استوک؛ آری یا خیر؟
برند! برند شما مانند اثر انگشت شماست. چیزی کاملا منحصر به فرد و مرتبط به خود شما یا کسب و کارتان. هر چیزی که به برندتان ارتباط دارد، از اسم آن گرفته تا طراحی لوگو و وب سایتتان باید بر این منحصر بودن هویت برندتان تاکید کند. پس واقعا چرا برخی از افراد از تصاویر استوک برای نمایش دادن برندشان استفاده می کنند؟!
۱. تصاویر استوک هویت برند را از بین می برند.
برند چیزی است که باید تا حد ممکن منحصر به فرد و مشخص باشد. بالاخره هیچ کسب و کار دیگری وجود ندارد که دقیقا مانند کسب و کار شما باشد. از شرایط و نگرش منحصر به فرد شما فقط یک مورد وجود دارد که آن هم خود شما هستید. برندتان باید بازتابی از این موضوع باشد. ماموریت مشخص و متداومی که با هویت خاص برند شما همراه شده است، نیازمند زبان تصویری منحصر به فردی نیز هست. از طرف دیگر تصاویر استوک در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار گرفته است و هرچه کاربران بیشتری از آنها استفاده کنند، سود بیشتری نصیب عکاس و وب سایت فروشنده آنها می شود.
2. تصاویر استوک اصالت برند را زیر سوال می برند.
برند اصل برندی است که خود را با صداقت و شفافیت تمام در معرض دید مشتریان قرار می دهد. همین ویژگی ها هستند که برند را قابل اعتماد و حرفه ای نشان می دهند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، ۸۳ درصد مصرف کنندگان گفتند کهن اگر به برندی اعتماد کنند، میزان وفاداری شان نیز افزایش خواهدیافت. استفاده از تصاویر استوک در وب سایتتان به جای استفاده از تصاویر اصلی محصولاتتان شاید آسان باشد، اما به هیچ وجه اصیل نیست. پس به جای استفاده از تصاویر استوک، محتوای تصویری ای به کار ببرید که بتواند رابطه ای عمیق با مشتریان و مصرف کنندگان برقرار کند. اگر از کارمندانتان حین انجام کارهای واقعی شان عکسی حرفه ای بگیرید، می توانید ارتباط خیلی بهتری با مشتریان برقرار کرده و اعتمادشان را جلب کنید.
۳. لوگوهایی که در آنها از تصاویر استوک استفاده شده است، قابلیت ثبت تجاری ندارند.
از آنجا که لوگوی شما درواقع هویت تصویری کسب و کارتان است، بهتر است مطمئن شوید که هیچ کسب و کار دیگری از لوگوی شما استفاده نمی کند. این موضوع را نشان تجاری می نامند. اما اگر از تصاویر استوک استفاده کنید، به سختی می توانید آن را به عنوان هویت خود برای مشتریان جا بیندازید. همان تصویر استوک برای هر شخص یا برند دیگری نیز موجود است. دومین مسئله مرتبط این است که نشان تجاری به مالک برند اجازه می دهد که از استفاده غرمجاز نشان تجاری اش جلوگیری کند.
4. تصاویر استوک باعث می شوند که برند شما و برندهای دیگر با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.
اگر هم شما و هم رقیبتان از یک تصویر خاص استوک خوشتان بیاید و بخواهید آن را در لوگوهایتان استفاده کنید، چه اتفاقی می افتد؟ دیگر برندی منحصر به فرد نخواهید داشت و ممکن است مشتریان به راحتی شما را با سایر رقبا اشتباه بگیرند و این مسئله اصلا برای شما خوب نخواهدبود. مشتریانی که به دنبال کسب و کار شما هستند، ممکن است برند رقیب را با شما اشتباه بگیرند و به جای شما از آنها خرید کنند. ممکن است مصرف کنندگان اسم برندتان را به خاطر نداشته باشند و فقط این یادشان باشد که تصویر خاصی در لوگوی شما به کار رفته باشد.
از دست دادن مشتریان خبر بدی برایتان خواهدبود (حتی اگر پیامدهای مالی آن را در نظر نگیرید)؛
ارسال نظر