ترفندهای بصری، برای طراحی نمای بیرونی ساختمان تجاری
هر کسی آرزو دارد صاحب ملکی تجاری با طراحی فوق العاده نمای بیرونی باشد، شکلی از طراحی که بتواند منعکس کننده شخصیت درونی مشتریان شما و انتظارات کلی آن ها باشد. به عبارت دیگر، ساختمان اداری یا ملک تجاری شما باید بتواند تصویری منحصر به فرد از شما به نمایش بگذارد.
درست است که طراحی بیرونی هر ساختمانی نشان دهنده افکار و شخصیت صاحب ملک است، با این حال باید تا حدی شخصیت مشتریانی که به آن ساختمان مراجعه می کنند را نیز نشان دهد. شما باید به این موضوع توجه کنید که وقتی مشتریان وارد ملک تجاری شما می شوند چه چیزی را مشاهده می کنند. برای اینکه بتوانید پیام مناسب کسب و کار خود را برسانید، ساختمان اداری شما باید طراحی مناسبی داشته باشد که پیش از شما با مشتریانتان سخن بگوید.
به علاوه، نمای بیرونی ساختمان تجاری باید تکمیل کننده دو موضوع باشد. اول از همه، باید با تم و مضمون معمار ساختمان هم راستا باشد. دوم، طراحی نمای بیرونی باید بتواند بیان کننده ایده ها و تفکرات شما باشد تا تصویر درستی از شما و شخصیتی که دارید را به نمایش بگذارد. طراحی نمای بیرونی ساختمان تجاری، موضوعی پیچیده است که راهکارهای فنی و خلاقانه با هم ترکیب می شوند تا محیط تجاری سفارشی شده ای را به وجود آورد.
ترفند های بصری برای طراحی نمای بیرونی ساختمان تجاری
۱. بهترین پنجره ها را انتخاب کنید (دوام، تهویه مناسب، و سادگی نظافت)
مهم تر از همه، پنجره هایی که برای نصب در ساختمان تجاری خود انتخاب می کنید باید با دوام باشند. ساختمان های اداری مدرن که دارای پنجره های بزرگ از سقف تا کف هستند بسیار عالی به نظر می رسند. از طرف دیگر، اگر می خواهید سبکی سنتی تر را حفظ کنید، پنجره های مستطیلی که به صورت قرینه نصب می شوند می توانند ایده آل تر باشند. همیشه تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید تا پنجره هایی با دوام و جذاب از نقطه نظر زیبایی نصب کنید.
۲. اهمیت نور را درک کنید
نور به طور معمول نیرومندی یک ناحیه را تحت تأثیر قرار می دهد. از نور سفید ملایم استفاده کنید تا دکور را بهبود دهید و همچنین به زیبایی ساختمان خود اضافه کنید. دیزاین های روشنایی مختلف از ناحیه های مختلف را با هم مقایسه کنید تا فضایی خاص به وجود آورید.
۳. مصالح و بافت ساختمان
با وجود گزینه های بسیار زیادی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، تصمیم گیری به منظور انتخاب مواد و مصالح مناسب برای نمای بیرونی ساختمان اداری کمی دشوار است. توصیه می شود که تعادلی منطقی بین دوام و زیبایی به وجود آورید. دیزاین باید سبک شخصی شما را منعکس کند. به عنوان مثال، نمای سقفی چوبی یا سنگ های ریز تزئینی به منظور سبک غیر شهری یا استیل براق برای سبک مدرن مینیمالیست. همیشه با معماران ماهر طراحی مشورت کنید تا جلوی اشتباهات هزینه بر را بگیرید. همچنین می توانید از ابزار مختلف بصری آنلاین کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
۴. فضایی یکپارچه به وجود آورید
تمام بخش های ساختمان تجاری شما باید طوری به نظر برسند که انگار به یکدیگر تعلق دارند. با این که کار دشواری است، می توانید مصالح مختلف در قسمت هایی با کاربری متفاوت را استفاده کنید تا جریانی طبیعی و طرحی یکپارچه ایجاد کنید. علاوه بر این، از نورپردازی مناسب و یکپارچه در بخش های گوناگون استفاده کنید.
۵. رنگ ها را با هم ترکیب کنید
رنگ مناسب برای نمای بیرونی آفیس شما چیست؟ آیا از رنگی پایه ای استفاده می کنید یا رنگی شجاعانه و جلب توجه کننده؟ همچون دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ نمای بیرونی نیز از اهمیت برخوردار است چرا که می تواند به پنهان کردن نقایص در ساختمان شما کمک کند.
معمولاً پیشنهاد می شود که اثربخش ترین (و قابل اعتماد ترین) رویکرد، استفاده از دو سایه از یک رنگ یکسان است. از سایه های روشن تر یا تیره تر برای بدنه و درست از ضد آن برای تر و تمیز کاری ها استفاده کنید. می توانید از رنگ متضاد سومی برای استفاده در ورودی استفاده کنید.
6. ورودی شگفت انگیزی طراحی کنید
گذشته از رنگ کردن درب ورودی ساختمان، انتخاب دو سایه یا ته رنگ نیز می تواند مؤثر باشد. می توانید از رنگ های متضاد و شجاعانه استفاده کنید تا ورودی ساختمان بیشتر جلب توجه کند. همیشه در ورودی ساختمان نسبت به سایر بخش های آن، از رنگ های شجاعانه تری استفاده کنید.
علاوه بر رنگ، موارد مختلفی است که می توانید برای سرزنده تر کردن ورودی ساختمان به کار گیرید. برای زرق و برق دادن به ساختمان تجاری خود، ویژگی هایی همچون گل و گیاه، فرش و موکت، و صندلی های قسمت ورودی می تواند جاذبه کلی ورودی ساختمان را بیشتر کند.
۷. از مناظر طبیعی استفاده کنید
این شامل چیزی بیشتر از فقط قرار دادن گل و گیاه در وردوی ساختمان تجاری می شود. بهترین توصیه این است که در مورد گیاهان و خاک مناسب منطقه خود تحقیق کنید. همیشه روی منظره طبیعی از قبل برنامه ریزی کنید چرا که معمولاً مدت زمانی طول می کشد تا گیاهان رشد کنند و خود را نشان دهند؛ پس هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. به طور کلی، در مورد مناظر طبیعی شما باید صبر و شکیبایی به خرج دهید.
۸. فرم از هدف پیروی می کند
این بدان معناست که کاربرد ساختمان شما باید نقطه شروع طراحی نمای بیرونی آن باشد. تمام نیازهای تجاری خود را در نظر بگیرد تا بتوانید تصمیم بگیرید چه چیزی برای ساختمانتان مورد احتیاج است تا پاسخگوی آن نیازها باشد. دیزاین بیرونی ساختمان اداره یا ملک تجاری شما باید منعکس کننده فرم طراحی های داخلی باشد که استفاده کرده اید.
۹. از تقارن برای توازن بین شکل ها استفاده کنید
تعادل و تقارن عوامل مهمی هستند که برای طراحی نمای بیرونی تجاری خوب باید لحاظ کنید. نمای بیرونی هر ساختمان تجاری نیازمند نوعی تعادل و موازنه است تا در نظر مراجعین خوش بیاید. روش های مختلفی وجود دارد که برای به دست آوردن نمای بیرونی متناسب می توانید به کار بگیرید. به طور کلی، یک ساختمان تجاری که به درستی طراحی شده باشد باید دارای نوعی نمای خارجی متناسب باشد.
۱۰. از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید
طراح نمای بیرونی ساختمان شما باید بینش خود را به کار گیرد که فضای ساختمان چگونه می تواند به شکل بهینه مورد استفاده قرار بگیرد. دیزاینر باید روی بخش هایی که شاید استفاده از آن ها راحت نباشد کنترل داشته باشد. برای کنترل و سودمندی هر چه بیشتر، به ویژه برای مناطق بزرگ، نورپردازی بیرونی نیز می تواند به کار گرفته شود.
ارسال نظر