نتایج بررسی فصلنامهی وفاداری برند کلی بلوبوک نشان داد که دارندگان کنونی هیوندا به آن وفادار خواهند ماند. در حالی که بیشتر برندها افراد وفادار خود را از دست میدهند، هیوندا برای اولین بار توانست در صدر وفاداری برند بایستد.
نتایج بررسی فصلنامهی وفاداری برند کلی بلوبوک نشان داد که دارندگان کنونی هیوندا به آن وفادار خواهند ماند. در حالی که بیشتر برندها افراد وفادار خود را از دست میدهند، هیوندا برای اولین بار توانست در صدر وفاداری برند بایستد.
تغییر در وفاداری مشتری به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله وضعیت اقتصادی، قیمت سوخت، فراخوانی اتومبیل، اضافه کردن مرتب به گزینههای اتومبیل. اما یکی دلایل موفقیت هیوندا طراحی زیبا و برنامههای مهم بازاریابی آن بوده است.
آرتور هنری مدیر بازاریابی هوشمند کلی بلوبوک، گفت: "تجدید حیات محصولات هیوندا نه تنها با جذب مشتریان جدید به سود شرکت است بلکه، به حفظ مشتریان وفادار کنونی هیوندا نیز کمک میکند. تجزیهوتحلیل وفاداری برند که اخیراً از سوی سایت kbb.com برگزار شد، شاهدی بر قدرت جذابیت طراحی اتومبیل و بازاریابی ترغیبکننده آن در ذهن خریدارانی است که در بازار اتومبیل به دنبال اتومبیل آینده خود میگردند".
فهرست وفاداری برند در فصل دوم سال 2011 به ترتیب زیر است:
هیوندا ۵۲.۳ درصد
هوندا ۴۹.۷ درصد
تویوتا ۴۷.۷ درصد
فورد ۴۵.۴ درصد
سوبارو ۴۴.۸ درصد
در چند سال اخیر روند وفاداری به برندهای تجملی سیر نزولی داشته است. اتومبیلهای آیودی، بیامدبلیو، و مرسدس بنز با اینکه نسبت به سال قبل در ردههای پاینتری قرار گرفتهاند اما ارقام منتشره آنها نشان از بهبود دارد.
ارسال نظر