۵۷۷۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

به گفته‌ی متخصصان بازاریابی،

انتقادهای منفی فروش را بالا می‌برد

یک انتقاد منفی از محصول در یک سایت نسبت به اظهار نظر مثبت در مورد همان محصول، در واقع ارتباط فیزیکی بیشتری با فروش برقرار می‌کند.


انتقادهای منفی فروش را بالا می‌برد
به گفته‌ی متخصصان بازاریابی، انتقادهای موثق و منفی مصرف‌کنندگان در پیشبرد فروش مؤثرتر از اظهارنظرهای مثبت است. دان پپرز یکی از بنیانگزاران گروه مشاوران بازاریابی پپرز و راجرز، و نویسنده‌ی معروف در زمینه بازاریابی، در اجلاس تجارت الکترونیکی و بازاریابی اجتماعی در مونته کارلو گفت: یک انتقاد منفی از محصول در یک سایت نسبت به اظهار نظر مثبت در مورد همان محصول، در واقع ارتباط فیزیکی بیشتری با فروش برقرار می‌کند.

بر اساس گفته‌ی پپرز، مصرف‌کننده انتقاد منفی را موثق‌تر می‌داند و به سایتهایی که صددرصد اظهارات مثبت را در مورد یک محصول منتشر می‌کنند اعتماد ندارد. او گفت: از اینکه مصرف‌کنندگان از محصول شما انتقاد کنند نترسید. دریافتن این که انتقاد در رسانه اجتماعی قابل اعتماد مطرح شده، برای مصرف‌کنندگان ساده است.

او با ارزیابی چالشهایی که برندها در رسانه های اجتماعی با آن روبه‌رو هستند، از پاسخ زننده‌ی نستله به انتقادات مجادله برانگیز شرکت صلح سبز Greenpeace و مشتریان ناراضی به خاطراستفاده از روغن خرما در محصولات خود انتقاد کرد.

پپرز گفت: اولین اشتباهی که برندها مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند می‌توان رسانه‌های اجتماعی را مانند کمپینهای تبلیغاتی کنترل کرد. در حالی که انتقال یک کمپین تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی راحت نیست.

به عقیده‌ی پپرز بازایابان از رسانه‌های اجتماعی انتظارات بسیار زیادی دارند، اما باید بدانند که رسانه های اجتماعی راه حل همه‌ی مشکلات برندها نیست و آنها نمی‌توانند به صورت آنلاین، اشتباهات خود را پاک کنند؛ اما به این معنی هم نیست که اجازه دهند ترس یا انتقاد آنها را عقب نگه دارد.

منبع : مارکتینگ نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج