چگونه شرکت تان را برای سرمایه گذاران جذاب کنید؟
اگر پول مشکلات خاص کسب و کارتان را حل می کند یا باعث پیشرفت سریع تر شرکت تان می شود، وقت آن رسیده که تصمیم بگیرید آیا افزایش سرمایه راه حل شماست.
۱. از متخصصان زیادی در شرکت تان استفاده کنید
همیشه استفاده از افراد متخصص یک پیشنهاد قابل اطمینان است. در این مورد شما باید از یک تیم مشاوره که از افراد ماهری تشکیل شده استفاده کنید. این کار به سرمایه گذاران نشان می دهد که شما می دانید از همه چیز آگاهی ندارید و از افراد متخصص در این زمینه استفاده می کنید تا به نتیجه مناسب برسید.
۲. مشکل تان را بشناسید
مطمئن شوید که مشکل تان را بهتر از راه حلی که ارائه کرده اید می شناسید. این نشان می دهد که شما نگرش درستی به بازار مورد نظرتان دارید و حتی اگر برای اولین بار راه حل تان نتیجه ای نداد شما آنقدر تلاش می کنید تا موفق شوید.
۳. قاطع باشید
مدیری که قادر به تصمیم گیری نیست، سرمایه گذاران را از شرکت دور می کند. در تصمیم گیری ها قاطع باشید و اجازه دهید تصمیمات تان تاثیرگذاری خود را نشان دهند. به قول معروف: «در گرفتن تصمیم سریع باشید، نه در تغییر دادنش!»
۴. رقیبان تان را بشناسید
شما باید رقیبان و راهکارهای شان را بشناسید و مطمئن شوید که راهکارهای شما بهتر و متفاوت تر است. هیچ صنعتی برنده یا بازنده مطلق ندارد و اکثر شرکت ها می توانند با هم پیشرفت کنند.
۵. موقعیت مناسبی در بازار جهانی پیدا کنید
یک جایگاه مشخص و همیشگی در بازار جهانی پیدا کنید و سعی کنید بهترین باشید. شما می توانید در دسترس ترین یا منحصر به فردترین شرکت موجود در زمینه شغلی خود باشید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد. یکی را انتخاب کنید و مطمئن شوید جایگاه مناسب خود را پیدا کرده اید و این جایگاه منحصرا متعلق به شماست.
۶. معیارهای خود را ارزیابی کنید
معیارها و استانداردهای کلیدی خود را بشناسید و در جلسات با سرمایه گذاران مطرح کنید. زیرا وقتی از کسی تقاضای پول می کنید باید معیارها و نظرات شما را بداند تا بتواند به شما اطمینان کند.
۷. برای موفقیت های بزرگ برنامه ریزی کنید
مطمئن شوید فقط بر روی مسائلی تمرکز می کنید که بیشترین و بهترین نتیجه را دربر دارد. اگر یک ویژگی مشخص ۸۰ درصد مشتری های شما را هیجان زده می کند، پس دست به کار شوید و نهایت تلاش تان را بکنید. اگر روی پروژه ای کار می کنید که به نظر می رسد برای مشتری ها اهمیتی ندارد، تجدید نظر کنید و راه دیگری را انتخاب کنید. از همه مهم تر شما باید بدانید چرا این چیزها بیشترین تاثیر را دارد. کاری کنید که سرمایه گذاران شما نیز این موضوع را بفهمند.
۸. در دسترس باشید
اگر کسی بخواهد روی شرکت تان سرمایه گذاری کند باید بتواند هنگام جستجو شما را پیدا کند. وب سایت جذابی طراحی کنید و در آ« راه های ارتباطی را مشخص کنید. باید از همه شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که دیده می شوید. در همه پروفایل های عمومی خود، کادر کاری، محصولات و فناوری های خود را مشخص کنید و ویژگی های منحصر به فردشان را برشمارید.
۹. به روز باشید
شما باید تا جایی که ممکن است درباره صنعت و بازار کارتان اطلاعات داشته باشید. اگر می خواهید برنامه جدیدی طراحی کنید، حتما یک دوره آنلاین طراحی برنامه را بگذرانید و اگر می خواهید محصولات تان را گسترش دهید، با کاربران تان صحبت کنید و نظرات شان را جویا شوید. شما باید جدیدترین گرایش ها را بشناسید و بدانید وضعیت صنعت چگونه است. همچنین باید بتوانید هوشمندانه حدس بزنید کدام محصول در کجا بهترین فروش را دارد.
۱۰. در مرکز توجه باشید
شما و شرکت تان باید همیشه یکی از گزینه های سرمایه گذاران باشید. هر جایی که آنها چیزی را مطالعه می کنند، اسم شما باید آمده باشد. با این هدف شما می توانید مقاله ای درباره شرکت تان منتشر کنید. باید کاری کنید که سرمایه گذاران همه جا شاهد مردمی باشند که درباره شرکت تان و مشکلاتی که حل می کند، صحبت می کنند.
ارسال نظر