تولید محتوا در شبکههای اجتماعی، برای جذب مشتری
امروزه شبکههای اجتماعی به بخش جداییناپذیری از کسب و کارها تبدیل شدهاند. بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی یکی از روشهای بازاریابی در عصر نوین است که در پیشبرد استراتژیهای بازاریابی تاثیر به سزایی دارد.
در تولید محتوای شبکههای اجتماعی علاوه بر خلاقیت و برنامهریزی باید به جذابیت و افزایش تعامل با کاربران نیز توجه کرد. زیرا جذابیت سبب به اشتراکگذاری پست توسط کاربران میشود. تعامل با کاربران نیز سبب جلب اعتماد شده و به ماندگاری نام برند در ذهن مشتری کمک میکند. در ادامه این مطلب ایدههایی را برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای بازاریابان و مدیران فروش گردآوری شدهاند.
برنامه و تم هفتگی داشته باشید
داشتن یک برنامهی دقیق برای محتوای شبکههای اجتماعی میتواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها داشته باشد. سعی کنید در برنامهی تولید محتوای شبکههای اجتماعی کسب و کار خود موضوعات متنوعی را تحت پوشش قرار دهید. البته توجه داشته باشید که از موضوع کسب و کار خود خارج نشوید. زیرا هدف از بازاریابی شبکههای اجتماعی افزایش تعامل با کاربران، ایجاد اعتماد و در نهایت افزایش فروش است. انتخاب تم و رنگ هفتهی متناسب با ماههای سال نیز با تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتری، نقش موثری در پیشبرد بازاریابی احساسی کسب و کارها دارد.
به مناسبتها توجه کنید
مناسبتها بهترین زمان برای تولید محتوای مناسبتی و پیشبرد استراتژی بازاریابی مناسبتی هستند. برای کمک به ماندگاری نام برند خود در ذهن مشتری سعی کنید علاوه بر مناسبتهای تقویم ملی مناسبتهای بامزهی تقویم جهانی را نیز تحت پوشش قرار دهید. تولید محتوای خلاق علاوه بر جلوگیری از خسته کننده شدن فرآیند بازاریابی سبب جلب توجه مشتریان نیز میشود.
با طرح سوالاتی ذهن خواننده را درگیر کنید
به یاد داشته باشید که هدف از تولید محتوای شبکههای اجتماعی افزایش تعامل با مخاطبان و افزایش فروش است. بنابراین طرح سوالاتی که ذهن مخاطبان را به چالش میکشد میتواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی شبکهای اجتماعی داشته باشد. این سوالات میتوانند موضوعاتی مانند نظرسنجی در مورد محصول، تحلیل استراتژی، استراتژی قیمت گذاری و … را تحت پوشش قرار دهند. این نوع سوالات علاوه بر افزایش تعامل با مشتری میتواند اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطبان در اختیار کسب و کارها قرار دهد.
با انتشار جملهای ناتمام از کاربران بخواهید که جای خالی را با کلمه دلخواه خود پر کنند
نظرسنجی، اتمام جملههای ناتمام و یا ارائه تعریف یکی از استراتژیهایی است که از دیر باز محتوای شبکههای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی از این که میتوانند نظرات خود را در این پستها مطرح کنند احساس خوبی دارند. همین امر نیز باعث میشود که این جملات بازخورد بالایی را به خود اختصاص دهند. سعی کنید در تولید محتوای شبکههای اجتماعی خود راهکار هوشمندانهای را در پیش بگیرید تا اطلاعات مفیدی را از تحلیل دادههای آنها به دست آورید.
عکسهای مختلفی از کسب و کار و اعضای تیم خود منتشر کنید
انتشار عکسهایی از مراحل طراحی و تولید محصول، جلسات ایدهپردازی و اعضای تیم طراحی و فروش محصول میتواند ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. از این رو انتشار عکسهای واقعی از مراحل مختلف کسب و کار میتواند بهترین نوع محتوا برای جلب اعتماد مشتریان در شبکههای اجتماعی باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر این نوع عکسها میتوانید اعضای تیم خود را روی عکسها تگ کنید تا مخاطبان بتوانند با مراجعه به صفحهی شخصی آنها با علایق و روحیات آنها آشنا شوند.
از مخاطبان خود بخواهید برای کسب و کار شما تولید محتوا کنند
محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از موثرترین روشها برای بازاریابی مدرن است. برگزاری کمپین، مسابقه و یا انتشار عکسهای مربوط به یکی از محصولات با هشتگ اختصاصی از جمله مهمترین روشهای تولید محتوا توسط کاربر است. برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای شبکههای اجتماعی خود میتوانید از مشتریان خود بخواهید که تجربهی استفاده از محصولات شما را در قالب پاراگراف کوتاهی به همراه عکس محصول برای شما ارسال کنند. انتشار این عکس و نظر کاربران میتواند تاثیر مثبتی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشد.
محتوای ویدیویی را فراموش نکنید
تولید محتوای ویدیویی و یا بازاریابی ویدیویی یکی از موثرترین روشهای بازاریابی در عصر دیجیتال است. با توجه به افزایش کاربران شبکههای اجتماعی انتشار ویدیوهای کوتاه و جذاب در رسانههای اجتماعی کسب و کارها میتواند تاثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی آنها داشته باشد. علاوه بر ویدیوهای مربوط به محصول، قرار دادن ویدیوهای جذاب انگیزشی و ارائه دهنده ایدههای خلاقانه نیز میتواند محتوای مناسبی برای شبکههای اجتماعی برندها باشد.
ارسال نظر