اسیکس چگونه با مشتری میدود؟
اسیکس (Asics) برندی ژاپنی در زمینه تولید محصولات ورزشی است که در سال ۱۹۴۹ راهاندازی شده و در ورزش دو شهرت خاصی پیدا کرده است، به همین منظور نیز در این گزارش به روند تبلیغات این برند در عرصه تولید محصولات ورزشی و خصوصا کفش ورزشی میپردازیم.
وبسایت شنبه: اسیکس (Asics) برندی ژاپنی در زمینه تولید محصولات ورزشی است که در سال ۱۹۴۹ راهاندازی شده و در ورزش دو شهرت خاصی پیدا کرده است، به همین منظور نیز در این گزارش به روند تبلیغات این برند در عرصه تولید محصولات ورزشی و خصوصا کفش ورزشی میپردازیم.
ما هرگز تنها نمیدویم
برند ورزشی اسیکس برای نشان دادن این نکته که همگام با نیازهای جامعه مصرفکنندگان خود گام برمیدارد، شعارهای تبلیغاتی مناسبی را برمیگزیند که از میان آنها میتوان به شعار «ما هرگز تنها نمیدویم» اشاره کرد. این عبارت در عین حال که نشاندهنده همگامبودن و همراهی این برند با مخاطبان آن است، با توجه به ماهيت این برند که یک تولیدکننده محصولات ورزشی است و کفش ورزشی نیز یکی از عمدهترین محصولات آن است، معنایی خاص مییابد و با ایجاد یک ایهام و دوگانهخوانی جالب توجه، به صورت پررنگتری جلوه میکند؛ ما همیشه با شما هستیم و مطابق نیازهای شما حرکت میکنیم، یک سوی معنای این شعار است و در سوی دیگر نیز تناسب آن با کفش ورزشی این برند و ترغیب مخاطبان به سوی این محصول قرار دارد.
با اسیکس، یک دونده ماراتن باشید
یکی از موقعیتهای تبلیغاتی مهمی که خصوصا برندهای ورزشی میتوانند از آن استفاده کند، حضور آنها به عنوان اسپانسر در مسابقات جهانی است. برند اسیکس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خصوصا به دلیل محبوبیتی که کفشهای ورزشی این برند در سطح جهان پیدا کردهاند، به عنوان حامی مسابقات دوی ماراتن ۲۰۱۴ نیویورک، حضور داشت.
با پلتفرم اسیکس بدوید
با توجه به اینکه امروزه فضای دیجیتال فرصتهای تبلیغاتی زیادی را در اختیار برندهای مختلف جهان قرار دادهاند، فضایی رقابتی در این عرصه به وجود آمده است؛ به این معنا که هر برندی سعی میکند با ارائه برنامههای خلاقانهتر و منحصربهفردی که دارد، به گونهای متفاوتتر در این فضا حضور یافته و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. در همین راستا نیز یکی از اقدامات خلاقانهای که برند اسیکس در رابطه با معرفی کفشهای ورزشی خود داشته است، طراحی یک پلتفرم ورزشی است که به کاربران خود اجازه میدهد، یک برنامه آموزشی را برای دویدن داشته باشند.
قهرمانان را به چالش بکشید
همانگونه که ذکر شد، برند اسیکس به طور خاص به ورزش دوی ماراتن توجه خاصی دارد و در همین زمینه نیز سریعترین دونده دوی مارتن آمریکا، یعنی رایان هال در برنامههای تبلیغاتی این برند جایگاه ویژهای پیدا کرده است. در همین زمینه میتوان به یکی از راهکارهای خلاقانه برند اسیکس در سالهای اخیر تحت عنوان «چالش تردمیل» اشاره کرد که طی اقدامی عملی، فعالیتی خلاقانه و منحصربهفرد را در زمینه تبلیغات به انجام رسانده بود. در این شیوه، برند اسیکس، تردمیلهای سیاری را به نقاط مختلف آمریکا برده و مردم را به چالش دویدن روی تردمیل فرا میخواند. در این چالش از مردم خواسته میشد که رکورد رایان هال را بشکنند که البته چنین اتفاقی نیفتاد و هیچکس از شرکتکنندگان در این چالش موفق به چنین کاری نشدند.
کمپینی که مخاطب آن جوانان هستند
کمپین«?want it more» از جمله کمپینهای تبلیغاتی جدید برند اسیکس محسوب میشود که بیشتر با هدف مخاطب قرار دادن گروه سنی جوانان شکل گرفته است. این کمپین که به معرفی محصولات ورزشی این برند میپردازد، از طریق ابزارهای مختلف تبلیغاتی مانند رسانههای چاپی، رسانههای اجتماعی، وبسایتها و ... ورزشکاران حرفهای و غیرحرفهای را مخاطب قرار داده و با انتخاب شعار فوق نیز بر روحیه جاهطلبی و زیادهخواهی جوانی تأکید بیشتری دارد.
اسیکس فقط برای دوندگان نیست
گسترش دایره مخاطبان و یافتن مصرفکنندگان بیشتر، از جمله اهداف بزرگ در سیستمهای بازاریابی محسوب میشود که خصوصا بعد از تثبیت و جا افتادن یک نام تجاری در میان مخاطبان، به اجرا درمیآید. در همین راستا نیز باید گفت برند اسیکس که جایگاه خود را به عنوان یک برند ورزشی در میان مخاطبان جهان یافته است، سعی در گسترش دایره مخاطبان خود داشته و نفوذ به سایر رشتههای ورزشی به جز دوندگی و حتی نفوذ به عرصه زندگی عادی مردم را در دستور کار خود قرار داده است.
ارسال نظر