۱۳ راز موفقیت کارآفرینان سریالی
از منظر بسیاری از کارآفرینان، شروع و اجرای کسب و کاری موفق در طول زندگی شغلی شان، چالشی نسبی محسوب می شود. با وجود این کارآفرینان سریالی می گویند هیجان دوران استارت آپ چنان است که فقط یک بار بدان مبادرت می ورزند.
این بنیان گذاران، به هنر رشد یک کسب و کار از ابتدا تسلط دارند و بنابراین، کارآفرینان فعلی و مشتاق را از دانش خود بهره مند می کنند.
به گزارش معیشت به نقل از دریک آنلاین، هرگاه بخواهید صرفا بر کسب و کاری که در حال حاضر دارید یا رویای راه اندازی کسب و کار با چندین شرکت متعدد را در سر داشتید متمرکز شوید، می توانید از این ۱۳ رمز و راز موفقیت کارآفرینان سیالی استفاده کنید.
هانیبال بالدوین
بنیانگذار و مدیرعامل سایت زئوس (Site Zeus) (شرکت پیشین- بالدوین بیچ کپیتال): «من معتقدم که موفقیت کارآفرینی مترقی ریشه در شناسایی و درک از بین بردن شکاف های ارزشی، طراحی یا فناوری سیستمی برای رفع شکاف و اطلاعات مالی و کسب و کار به منظور اجرا یا سرعت راهبردی داشته باشد.»
استیو گیفتر
مدیرعامل IDDS گروپ (IDDS Group) (شرکت پیشین- مدیریت TSG): «طرز فکر کارآفرینان سریالی مشابه دیگران نیست؛ آنها استرویدهای کارآفرینی هستند. اخلاق کاری «انجام کار» ضروریترین ویژگی است. شروع کسب و کار مستلزم شرایط مالی، عاطفی و فیزیکی است. شرع یک کسب و کار مستلزم آن است که به لحاظ فکری «آستین های تان را بالا بزنید». ارزیابی این شرایط، کاری است که اکثر کارآفرینان سریالی موفق انجام می دهند.
دیواراج ساوث
جرجینا الیور
بنیانگذار و مدیرعالم پکیج کانسرج (Package Cncierge) (پیشتر دو کسب و کار تاسیس نمود و به صنعت انبوه سازی مسکن فروخته بود): «به خود متکی باشید. شبکه شما می تواند معرفی ارزشمند برای شما باشد و مشارکت مالی و از همه مهم تر مشاوره ای تجربی و واقعی را برای شما به ارمغان آورد. من در گذشته با کارکنان، همکاران، مدیران و دیگر افراد بانفوذ در فضاهای خانوادگی چنین ارتباطی داشتم و حتی اکنون ایده های کسب و کار خود را با آن ها در میان گذشته و به چالش می کشانم.»
دیوید گلدین
رییس و مدیرعامل کَپی فای (Capify) (بیشتر آمری مرچنت (AmeriMerchant) (قبلا بنیان گذار ارتباط رسانه ای نیویورک بود): «شما مدام باید به فکر ارتقا و رشد کسب و کارتان باشید زیرا رقبایتان هم مشغول هستند). به یادداشته باشید که شکست انتخابی نیست و هنگامی که در موقعیت های پرتنش هستید، باید به فکر راه هایی برای پیشبرد و غلبه بر موانع باشید. اگر کارآفرینی آسان بود، در نتیجه هر کسی می توانست یک کارآفرین باشد. بهترین کارآفرینان افرادی انعطاف پذیر هستند.»
چارلز مایل ییم
مدیرعامل بریثومیتر (Breathometer) (شرکت های پیشین، چاترفلای ((Chatterfly، پروبادی (ProBuddy): «در جوانی دریافتم که باید دست از تلاش برندارم، به جلو حرکت کنم و چیزهای جدید تجربه کنم. اینکه شنونده خوبی باشم و یاد بگیرم به بازخوردها توجه کنم و از کسانی که به آن ها احترام می گذارم مشاوره بگیرم، تا حد زیادی به من کمک کرد. با بریثومیتر (که شرکتی مهم بود)، من با افرادی مواجه شدم که همیشه آرزو داشتم- مارک کوبان، ریچارد برانسون و افرادی که رهبرانی بزرگ داشتند.»
دان آتکینسون
اسکات تانن (Scott Tannen)
مدیرعامل بُل اند برنچ (Boll & Branch) (شرکت های پیشین- red۵Capital, Funtank): «از نظر ما آدم های موفق پرتنش ترین و جدی ترین افراد محسوب می شوند. بنا به تجربه من، اصلا این گونه نیست. رهبران بزرگ از دیگران می خواهند خود را مهم بپندارند. شما م یتوانید ترس و خشم را به خود القا کنید، اما در نهایت برج قدرت شما متزلزل خواهد بود. همه چیز را اصولی پیش ببرید، زیرا این مبنای آشکار به شما نزدیک تر است.
هنگامی که لازم است جدی باشید، این تغییر در واقع نشانه بزرگ ناگفته ای برای تیم تان است و آن هنگام، زمان دست و پنجه نرم کردن است. با وجود این، همیشه لبخند بر لب داشته باشید- زیرا باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و مردم نیز دوست دارند که بیشتر اطراف شما باشند.»
بن وانگ
الن روبین
مدیرعامل کلییراسکای دیتا (ClearSjy Data) (شرکت های پیشین « کلاودسوییچ (CloudSwitch، نتزا (Netezza)): «هیات مدیره و تیمی کاملا اجرایی بسازید. شرکای قوی سازمانی قدرتمند می سازند. [استارت آپ شما نیز] باید از چندین لایه افراد با معلومات، از تیم مهندسی گرفته تا تیم فروش و بازاریابی تشکیل شده باشد. تیم خود را از میان بهترین ها و برجسته ترین ها بسازید... تا مهارت و دانش ژرف برای سازمان به ارمغان آورید.
جیسون هاگ
مدیرعامل B2R Finance و مدرس ارشد دانشکده مدیریت کورنل (شرکت های پیشین- هنگیت HangIt، ریوولوشن مانی (Revolution Money): «کارآفرینان سریالی کنجکاوی فکری را پرورش می دهند. من دوست دارم به آن از منظر نوآوی به جای حلاقیت نگاه کنم. زیرا نوآوری با ایده های موجود بهبود می باید و خلاقیت شروعی تازه است. خواسته های اجتماعی دائما در حال تغییر است و فناوری به صورت مستمر در حال پیشرفت است.
بیرود شث
استفان برادلی
مدیرعامل Authorbee (پیش تر به ایجاد مشارکت های رسانه ای موفق کمک کرده بود): «هیجان شروع کار با این دید که در کنار یکدیگر قرار می گیرید و به ماهیتی تبدیل می شوید که ویژگی خودش را دارد. با وجود این، کسب و کارتان را زمانی شروع کنید که واقعا بتوانید برای آن مایه بگذارید. منظور من ایجاد کسب و کارهای چندگانه نیست بلکه ایجاد یک کسب و کار واحد است. ممکن است به جایی برسید که با خود بگویید باید بنا به دلیلی به کار دیگر بپردازم، اما تا آن زمان تمام تمرکز خود را به کار بگیرید. همیشه باید آمادگی شکست را داشته باشید. اگر یک بار موفق شدید دلیل بر این نیست که بار دیگر نیز همین گونه خواهدبود. باید انعطاف پذیر باشید و از این راه لذت ببرید.
ارسال نظر