نگاهی به طراحی داخلی ساختمان تازه «اینستاگرام»
کمپانی اینستاگرام اخیرا ۳۵۰ تن از کارکنان خود را از ساختمانی یک طبقه در مقر سابق فیسبوک واقع در منلو پارک کالیفرنیا به یک ساختمان بازسازی شده کمی آنطرف تر انتقال داده است.
اما هرچه این تازه کارهای صنعت تکنولوژی پخته تر شده و به بلوغ خود نزدیک تر می گردند دفاترشان نیز رنگ و بوی بزرگسالی به خود گرفته و به نوعی مدرن تر می شوند.
در این میانه شاید اینستاگرام بهترین مثال باشد. این کمپانی اخیرا 350 تن از کارکنان خود را از ساختمانی یک طبقه در مقر سابق فیسبوک واقع در منلو پارک کالیفرنیا به یک ساختمان بازسازی شده کمی آنطرف تر انتقال داده.
ایان اسپالتر مدیر هنری کمپانی مورد بحث برای طراحی داخلی ساختمان جدید با شرکت معماری Gensler همکاری های نزدیکی داشت و آنطور که خودش گفته قرار بر این بود که دفتر جدید بازتابی از اپلیکیشن اینستاگرام باشد.
وی در این باره گفت: ما تلاش داریم هدفمندتر و پالایش شده تر باشیم. در ادامه این مطلب می توانید پاره ای از جزئیات اعمال شده در طراحی داخلی بنای جدید را مشاهده نمایید.
لابی
لابی یا سالن ورودی این بنا را می توان نوعی گالری دیجیتالی دانست که محتوای خود را از فریم های مختلف اینستاگرامی می گیرد. اسپالتر می گوید: وقتی وارد سالن می شوید باید واقعا حس کنید که قدم به اینستاگرام گذاشته اید. اینستاگرام نه یک لوگوی بزرگ است و نه یک اپ، بلکه خود محتواست. در این سالن هشت نمایشگر دیجیتالی خودنمایی می کنند که عکس، ویدیو و دیگر محتوای اینستاگرامی را روی خود نمایش می دهند.
سکوهای مختلف برای عکاسی با موبایل
با عبور از محوطه غذاخوری طبقه اول که با موزائیک های سفید و میز و صندلی های چوبی اش خودنمایی می کند به قسمتی می رسید که در اصل می توان آن را نوعی استودیو دانست. اینستاگرام برای طراحی این بخش که شامل یه ست ماژولار نورپردازی شده برای عکاسی موبایلی است از یک طراح هالیوودی کمک گرفته.
اتاق طراحی
سالن غذاخوری
کتابخانه
فضای ساختمان جدید اینستاگرام کاملا باز هستند و همین مساله ایجاب می کرد که در زمان طراحی، ایجاد فضاهای کاری آرام و بی سر و صدا به اصلی ترین چالش تیم طراحی بدل گردد. بزرگ ترین فضای باز این ساختمان کتابخانه اش است که در آن، قفسه های مختلف با کتب مرتبط به حوزه های هنر و طراحی پر شده اند و کارکنان می توانند با مدادهای رنگی طرح های خود را ترسیم نموده یا به رنگ کردن کتب رنگ آمیزی بپردازند.
Blue Bottle
چای و قهوه را می توان اصلی ترین منابع انرژی بخش در هر شرکت یا سازمانی دانست و اینستاگرام نیز از این قاعده جدا نیست. در همین راستا نیز این شرکت اجازه افتتاح شعبه جدیدی از کمپانی Blue Bottle را در مقر تازه اش صادر نموده و حتی از آن خواسته که طراحی فضای داخلی کافی شاپ را هم خودش بر عهده بگیرد که البته بسیار شبیه به طراحی کلی فضای داخلی ساختمان است.
ارسال نظر