گفتگو با طراح «لباس عروس» خواننده مشهور آمریکایی
سی یرا اخیرا با فوتبالیستی با نام راسل ویلسون ازدواج کرد. اگر چه طراحان زیادی دوست داشتند که لباس عروسی او را طراحی کنند اما قرعه به نام پیتر دونداس افتاد.
سی یرا به من گفت که می خواهم جشن عروسی خود را در کاخی برپا کنم. در واقع آنها به دنبال یک جشن عروسی افسانه ای بودند. سی یرا دوست داشت که در لباسش بدرخشد، به همین دلیل من هم لباسی با طراحی منحصر بفرد و خاص را برای او انتخاب کردم.
این لباس از دو لایه تشکیل می شد و بسیار سنگین بود اما این لایه ها به گونه ای روی هم قرار می گرفتند که سی یرا می توانست به راحتی راه برود و تکان بخورد. این لباس تا حدودی شبیه لباس های موجود در نقاشی های ولاسکوئز است.
او یه ستاره R&B است اما مانند ستاره های راک لباس می پوشد.
دیگر از چه منابعی برای طراحی این لباس الهام گرفتی؟
واقعیت این است که من معمولا برای جزییات لباس از منبع خاصی الهام نمی گیرم زیرا دوست دارم نظرات شخصی خودم را بر کارم غالب کنم. من عاشق قلاب دوزی و هنرهایی مانند آن هستم. شاید بشود گفت که الهام من کمی، فقط کمی، از « Grace Kelly» بوده است.
سنگینی این لباس به خاطر قلاب دوزی، مهره ها و تورهایی بود که روی آن کار شده بود. در واقع من سبک باروک را با سبک فرانسوی، که شامل طرح هایی چون پروانه، پرندگان در حال پرواز و.. بود، ترکیب کردم. این اشکال سمبلی از خوش شانسی هستند. این لباسی آستین دار بود. من به شخصه لباس های آستین دار را ترجیح می دهم زیرا این لباس ها تمرکز را از روی دست ها برداشته و به سمت گردن و سر منتقل می کنند. به علاوه، از آنجا که سی یرا اعتقادات مذهبی عمیقی دارد و جشن عروسی او نیز یک مراسم مذهبی بود، ترجیح می داد که لباسی به تن کند که مناسب با اعتقادات اش باشد.
نه، به هیچ وجه! من هر تغییراتی را که لازم بوده در همان زمان دادم و از نظر من این لباس، یک لباس کامل و بی عیب است. بزنم به تخته من تا به حال از هیچ کدام از طراحی لباس هایی که کرده ام، پشیمان نشدم.
به نظر من فوق العاده بود، ترکیبی از موسیقی و ورزش، و بسیار دوستانه و صمیمی برگزار شد. سرگرمی های زیادی نیز وجود داشت. هر جا می رفتی شمع روشن بود که حالت رمانتیکی در فضای کاخ ایجاد کرده بود. شام و پس از آن مراسم آتش بازی هم بی نظیر بود. در کل اتفاق خوشایندی بود.
من این کار را درست پس از اتمام شو زمستانه ام آغاز کردم، یعنی اوایل مارس. یک ماه بعد طراحی اولیه او را برای سی یرا فرستادم و پس از تایید، در ماه می اولین پرو، زمانی که هر دو در نیویورک بودیم، انجام شد. سی یرا این لباس را 4 بار پرو کرد، دو بار در نیویورک، یک بار در میلان و یک بار هم در انگستان.
بله، درست است. اما می دانید به نظرم خوب است که کارت را در یک محدوده زمانی کوتاه و مشخصی اما با سرعت هر چه تمام تر پیش ببری. به ندرت پیش می آید که من برای لباسی، بیش از این زمان بگذارم. به نظر من نتیجه ای که می دهد نیز فرقی با هم ندارد. تنها زمانی که من زمان زیادی را صرف طراحی کردم، در عروسی خواهرم بود. آن هم چون نتوانستم او را متقاعد کنم که طراحی یک لباس ایده آل، محتاج زمان زیادی نیست. اما او به خاطر استرسی که داشت من را وادار کرد تا کارم را زودتر شروع کنم.
کمترین زمانی که برای طراحی یک لباس گذاشتی، چقدر بوده است؟
برای عروسی پسر خاله ام بود که به دلیل وقت کم، مجبور شدم لباس را 14 دقیقه قبل از شروع مراسم تحویل دهم.
نظر کاربران
خیلی مطلب خاص و خوبی بود. ازینا بیشتر لطفن