دنیای پر رونق تبليغات ديجيتال
دنياي تبليغات ديجيتال در سال ۲۰۱۰ روزهاي خوبي را پشت سر گذاشت و ركوردهاي خوب و بيسابقه اي در اين زمينه به ثبت رسيد. درآمد اين بخش در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ تنها در آمريكا از مرز ۶.۴ ميليارد دلار گذشت كه در مقايسه با مدت مشابه سال ۲۰۰۹ حدود ۱۷ درصد افزايش نشان مي دهد. آمار ياد شده كه توسط موسسه Interactive Advertising Bureau يا (IAB) منتشر شده موجب اميدواري فعالان حوزه آي سي تي شده است.
به گزارش فارس، درآمد اين بخش در سه ماهه سوم سال 2010 تنها در آمريكا از مرز 6.4 ميليارد دلار گذشت كه در مقايسه با مدت مشابه سال 2009 حدود 17 درصد افزايش نشان مي دهد.
آمار ياد شده كه توسط موسسه Interactive Advertising Bureau يا (IAB) منتشر شده موجب اميدواري فعالان حوزه آي سي تي شده است. در بخشي از گزارش اين موسسه در مورد تبليغات آنلاين، چنين آمده است: اينترنت شيوه زندگي مردم را تغيير داده و بر نحوه تفريح، دريافت اطلاعات و فعاليت هاي تجاري آنان تاثير گذاشته است.

در ادامه اين گزارش مي خوانيم: بازاريابي به خوبي خود را با رسانه هاي ديجيتال سازگار نموده، زيرا فعالان اين بخش مي دانند كه از اين طريق مي توانند به خوبي به مشتريان خود دسترسي پيدا كنند. اين صنعت خلاق و پرطراوت به خلق فرصت هاي شغلي فراوان و كمك به رشد اقتصاد آمريكا منجر شده است.
شركت هاي تبليغاتي امروزه به نمايش پيام هاي تبليغاتي آنلاين علاقه زيادي نشان مي دهند و معتقدند در اين شرايط اقتصادي دشوار استفاده از چنين روشي بسيار مفيد و موثر است. درآمدهاي حاصل از تبليغات آنلاين در سال 2010 به طور دائم و منظم رشد داشته و از حدود 2 ميليارد دلار به مرز 10 ميليارد دلار درآمد نزديك شده است.
بررسي ديگري كه به طور مشترك توسط ABI و مجله يو اس اي تودي انجام گرفته هم نشانگر رونق بازار تبليغات آنلاين در نيمه اول سال ۲۰۱۰ است. ارزش اين بازار طي اين مدت بالغ بر ۱۲.۱ ميليارد دلار بوده است كه باعث شده ركورد نيمه اول سال ۲۰۰۹ شكسته شده و ۱۱.۳ درصد افزايش يابد.

بيشترين رقم درآمد از محل تبليغات آنلاين با ۴.۴ ميليارد دلار مربوط به تبليغات مرتبط با محتواي صفحات وب بوده كه شامل بنرهاي تبليغاتي، تبليغات چندرسانه اي، ويديوهاي ديجيتال مي شود. اين رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۰۹ بيش از ۱۶ درصد رشد كرده است.
نمايش ويديوهاي تبليغاتي هم در نيمه اول سال 2010 نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزايش نشان مي دهد. از مجموع تبليغات تعاملي و ويديويي 47 درصد مربوط به انواع خدمات جستجوي اينترنتي بوده و درآمد حاصل از آن 5.7 ميليارد دلار برآورد شده است. اين رقم هم نسبت به مدت مشابه در سال 2009 معادل 11.6 درصد بيشتر شده است.
در ميان آگهي هاي مرتبط با متن بعد از بنرهاي تبليغاتي با درآمد ۲.۷ ميليارد دلاري ، محتواي چند رسانه اي با ۷۴۳ ميليون دلار ، ويديوهاي ديجيتال با ۶۲۷ ميليون دلار و تبليغات حمايتي موسوم به اسپانسرشيپ با ۲۴۲ ميليون دلار دآمد رتبه هاي بعدي را به خود اختصاص داده اند. اين ارقام در سال ۲۰۰۹ به ترتيب ۲.۳ ميليارد دلار، ۷۰۴ ميليون دلار ، ۴۷۷ ميليون دلار و ۱۸۴ ميليون دلار بوده اند.
كارشناسان معتقدند علاقه كاربران به محتواي آنلاين هيچ محدوديتي ندارد و هنوز جا براي طراحي فرمت ها و روش هاي جديد تبليغات آنلاين وجود دارد. بنابراين افراد بازارياب بايد بدانند كه با تكيه بر تبليغات آنلاين مي توانند بر شهرت برندهاي مورد نظرشان بيفزايند.
به اعتقاد آنان درآمد اين نوع تبليغات روز به روز افزايش يافته و اين روند در سال هاي آتي هم ادامه مي يابد. هر چند ركود سال ۲۰۰۹ باعث شده بود تا براي مدتي روند رشد تبليغات آنلاين كند شود.
در نيمه اول سالهاي 2010 و 2009 ده شركت برتر تبليغات آنلاين به ترتيب 70 و 71 درصد از درآمد اين بخش را به خود اختصاص داده اند. اين رقم در مورد 25 و 50 شركت برتر تبليغات آنلاين در سال 2010 هم 82 و 90 درصد و در سال 2009 هم 82 و 89 درصد بوده است.
منبع : فارس نیوز
ارسال نظر