۹ قانون مهم برای جلب اعتماد مشتری
مشتریان، از افرادی که به آنها اعتماد ندارند خرید نمیکنند. متاسفانه، بیشتر تجارتها (مخصوصا آنهایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند “قانع کردن”، “ترغیب کردن” تعریف میکنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست.
هر فردی در دنیا از تجارب ناخوشایندی در ارتباط با فروشندگان برخوردار است و بسیاری از افراد زمانی که در یک موقعیت خرید و فروش قرار میگیرند ، به دلیل ترس از فریبخوردن، از این موقعیت فرار میکنند. بنابراین، به جای رفتار کردن و عمل کردن مانند یک فروشنده، سعی کنید مانند زمانی که یکی از همکاران خود را ملاقات میکنید، رفتار کنید.
۲- برای روابط خود ارزش قائل شوید.
اگر میخواهید تا افرادی که در اطراف شما هستند برای ارتباطی که با شما دارند ارزش قائل شوند، باید باور داشته باشید که ایجاد روابط از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین باید بر پایهی این اعتقاد عمل کنید که شما صادقانه از ویژگیهای ارزشمندی برخوردارید که تمایل دارید آن را در اختیار رابطهی خود قرار دهید.
۳- در مورد افراد دیگر کنجکاو باشید.
معمولا افراد به کسانی توجه میکنند، که به آنها علاقه نشان دهند. داشتن حس کنجکاوی نسبت به افراد به عنوان یکی از عوامل حیاتی در ایجاد رابطه محسوب میشود. ایجاد کشش دائمی در دیگران نسبت به خود، فرصت یاد گرفتن چیزهای جدید و ایجاد روابط جدید را در اختیار شما قرار میدهد.
توانایی یک مشتری برای اعتماد به شما بستگی به این مسئله دارد که شما بتوانید به مشتری خود نشان دهید که رفتار شما در طول زمان، پایدار و ماندگار باقی میماند. زمانی که یک مشتری بتواند به پیشبینی رفتار شما بپردازد، احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کند.
۵- در جستجوی حقیقت باشید.
اعتماد زمانی به وجود میآید که شما به روشی فروش خود را انجام دهید که به مشتری کمک کرده باشید. بنابراین درخواست کمک کردن را مطرح کنید تا بتوانید به کشف مواردی بپردازید که میتوانید در آن زمینهها در کنار یکدیگر کار کنید.
۶- از ذهنی باز برخوردار باشید.
اگر شما مطلقا مشتری خود را متقاعد کنید که به محصول شما احتیاج دارد، در این صورت او احساس میکند که شما از ذهنی بسته برخوردارید. در عوض، اگر مشتری به این نکته اشاره کرد که در جای دیگر از خدمات بهتری برخوردار میشود، با ذهنی باز با موضوع برخورد کنید. در مقابل، مشتری احساس میکند که شما واقعا، بهترین را برای او میخواهید.
هر ملاقاتی باید از گفتگو و مکالمه حقیقی برخوردار باشد، و این مکالمه نباید تنها به چرب زبانی جهت فروش محصولات اختصاص داده شود. حداقل بخشی از ملاقات خود با مشتریان را به گوش دادن به او اختصاص دهید. و مطمئن شوید که به ایجاد یک مکالمهی مفصل میپردازید و در مورد مسائل کاری و تجاری مهم صحبت میکنید.
۸- حرفهای باشید.
مشتریان تمایل دارند به افرادی اعتماد کنند که در مورد آنچه که انجام میدهند جدی هستند، و تمایل دارند تا زمانی را به منظور دست یافتن به درک عمیق از حرفهی خود اختصاص دهند. هر روز، زمان بیشتری را به منظور یادگیری بیشتر در مورد مشتریان خود، چالشها و صنعت مدنظر آنها اختصاص دهید.
۹- صداقت و یکپارچگی واقعی خود را نشان دهید.
موضع خود را حفظ کنید، حتی اگر برای مشتری شما یا تجارت شما محبوب نباشد. لازم نیست متخاصمانه رفتار کنید، اما از این توانایی برخوردار باشید تا بر اساس آنچه که میدانید درست است تصمیم بگیرید. و نکتهی مهم دیگر این که: هیچوقت برای آن چه که نمیتوانید انجام دهید، قول ندهید.
نیازی به گفتن نیست که جلب اعتماد، تنها بخشی از این معادله است. شما باید محصولی داشته باشید که مشتریان آن را بخواهند و به آن نیاز داشته باشند. شما باید توانایی این را داشته باشید که به مشتریان خود نشان دهید، برای آنها ارزش قائل هستید و برای رفع مشکلات آنها تلاش میکنید.
در نهایت، اگر موفق به جلب اعتماد مشتری خود نشوید، آنها از فرد دیگری خرید میکنند که به او اعتماد داشته باشند حتی اگر پیشنهاد ارائه داده شده به آنها، به اندازهی کافی خوب نباشد.
نظر کاربران
حالا وجدانن اومده بودی راهکار بدی یا همدردی کنی ????
خو این چیزهایی که گفتین رو علی باقری که بچه بندرامام هست ترم هاشو پاس کرده.