برند گوچی؛ اصالت به سبک ایتالیایی
گوچیو که بهصورت ساده با عنوان گوچی شناخته میشود، یکی از خانههای مشهور مد جهان و از برندهای مطرح ایتالیایی محسوب میشود.
بسیاری از مشتریهای ایتالیایی گوچی هم اشراف اسبسوار بودند که تقاضای آنها برای لوازم سوارکاری به شکلگیری نشان «Horsebit» منجر شد. در مواجهه با سالهای سخت حکومت دیکتاتوری فاشیستی در ایتالیا و کمبود منابع و مواد اولیه خارجی، گوچی استفاده از مواد غیرمعمول مانند کنف، کتان و جوت را برای تولید محصولات لوکس در دستور کار خود قرار داد.
محصولات گوچی به واسطه طراحی جالب توجه و ویژه خود مورد توجه ستارههای سینما بودند. جکی کندی، لیز تیلور، پیتر سلرز و ساموئل بکت از جمله افراد مشهوری بودند که از محصولات گوچی استفاده میکردند. همچنین، گوچی به درخواست شخصی گریس کلی، روسری ابریشم فلورا را برای شاهزاده موناکو تولید کرد. در اواسط دهه ۶۰ میلادی، گوچی لوگوی دو جی (G) به هم پیوسته را معرفی کرد که یکی دیگر از زیباییهای بصری شیک این شرکت محسوب میشود. طی این دهه گوچی فعالیتهای برون مرزی خود را با افتتاح فروشگاههای لندن، پالم بیچ، پاریس و بورلیهیلز گسترش داد. در دهه ۹۰ میلادی، گوچی بار دیگر با ترکیب سنت و نوآوری در مسیر کسب شهرت مجدد قرار گرفت. تام فورد، مدیر و طراح خلاق امریکایی در سال ۱۹۹۴ بار دیگر این برند لوکس را در کانون توجه دنیای مد قرار داد.
در سال ۱۹۹۹، گوچی وارد یک همکاری راهبردی با «Pinault-Printemps-Redoute» شد و خود را از یک برند تنها به یک گروه لوکس چندین برندی تبدیل کرد. گوچی همچنان بر تقویت ارزشهای خود براساس مواردی که طی تقریبا ۹۰ سال گذشته موجب شهرت این شرکت بوده یعنی انحصار، کیفیت، ساخت ایتالیا، استادکاری ایتالیایی و اقتدار مد متمرکز است. گوچی میتواند این ادعا را داشته باشد که دوگانگی منحصر بهفردی در برند این شرکت وجود دارد که مدرنیته و میراث گذشته، نوآوری و استادکاری و محبوبیت و کمال را ترکیب میکند.
ارسال نظر