۲۹۱۸۷
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

۹ مهارتی که شما را در سختی ها نجات می دهد

در موارد زیادی احتمال دارد با خود بگویید «كاش بلد بودم...» درحالی‌كه زندگی در مسیر خودش ادامه دارد و شما آن را متوقف می‌كنید تا زمان مناسب را بیابید.


9 مهارتی که شما را در سختی ها نجات می دهد

برترین ها: در موارد زیادی احتمال دارد با خود بگویید «كاش بلد بودم...» درحالی‌كه زندگی در مسیر خودش ادامه دارد و شما آن را متوقف می‌كنید تا زمان مناسب را بیابید. شاید بخواهید یك زبان خارجی را خیلی خوب یاد بگیرید، یك ساز موسیقی جدید بنوازید، تعمیرات خانه را انجام دهید یا بی‌نهایت مهارت را بلد باشید. در دنیای اینترنتی این روزها می‌توانید با استفاده از دانش گسترده آنلاین، بسیاری از مهارت‌هایی را كه مدت طولانی دنبال زمانی برای یادگیری آنها بودید اما فرصتی برای آن نمی‌یافتید، بیاموزید. در حال حاضر با سرعت دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت هر كاری كه انجام ندهید، فقط و فقط بهانه‌ای است كه خودتان می‌آورید. در اینجا 10 مهارتی كه بهتر است بیاموزید و به كار بگیرید با هم مرور می‌كنیم.

9 مهارتی که شما را در سختی ها نجات می دهد

1. تعمیرات را یاد بگیرید!

بدون شك با خودتان فكر می‌كنید لازم نیست تعمیر چیزی را بلد باشید و می‌توانید با پرداخت هزینه لازم، وسیله مورد نظرتان را تعمیر كنید، اما كجای این، مهارت است! علاوه بر این، چه كسی می‌خواهد پول خود را خرج كارهای ساده‌ای كند كه خودش از پس آنها برمی‌آید؟ اگر به این مسئله ایمان داشته باشید كه كاری را باید خودتان انجام دهید، یاد گرفتن تعمیر وسایل خودتان یكی از ساده‌ترین و پرارزش‌ترین مهارت‌هایی است كه می‌توانید آن را كسب كنید. این كار بسیار مفید است زیرا وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرید، می‌توانید آن را به دیگران نیز یاد بدهید. خب، اكنون چطور می‌توانید به‌خودتان آموزش دهید؟ می‌توان تعداد زیادی تعمیرات را نام برد كه شما می‌توانید آن را بیاموزید، پس بهتر است تعمیر آنچه به آن علاقه دارید را مشخص كنید. آیا دوست دارید لوازم الكترونیك خانه را تعمیر كنید یا ترجیح می‌دهید بتوانید ماشین‌تان را تعمیر كنید. بعد از مشخص كردن علاقه‌تان كافی است گشتی در اینترنت بزنید و از ویدئوهای زیادی كه در این زمینه وجود دارد، استفاده كنید. بدون شك زمانی هم نیاز دارید با یك كارشناس تماس بگیرید. یادتان باشد از شكستن و خراب كردن وسایل ناراحت نشوید زیرا از این طریق، می‌آموزید چطور آنها را درست كنید.


۲. تصویرسازی، نقاشی یا عكاسی بیاموزید

هرچند پول زیادی از این راه درنمی‌آورید اما مهارت‌های هنری به‌شدت قابل تحسین است؛ زیرا این مهارت‌ها برای شما توانایی تكنیكی لازم به‌منظور خلق چیزهای زیبا را فراهم می‌كند. هر چند شما باید براساس علایق‌تان پیش بروید اما مهارتی كه به آن نیاز دارید چیزی كاربردی و فنی است. یك كتاب آناتومی بردارید و شروع به طراحی عضلات و استخوان‌ها كنید. طولی نمی‌كشد كه طراحی انسان را به راحتی انجام می‌دهید. وقتی می‌خواهید نقاشی كنید بهتر است از طراحی‌های ساده مانند گلبرگ یك گل یا دست انسان شروع كنید و كم‌كم آن را پرورش دهید. وقتی نقاشی را خوب آموختید، می‌توانید تصویر‌سازی‌ كامپیوتری را امتحان كنید به این ترتیب نقاشی دیجیتال را یاد می‌گیرید. برای آن دسته از شما كه به عكاسی علاقه‌مندید هم درس‌هایی وجود دارد. مهم نیست كدام شاخه از هنر را انتخاب می‌كنید، مهم آن است كه روزی 15 تا 30 دقیقه برای تمرین آنچه انتخاب كرده‌اید، وقت بگذارید. بدون شك مدتی طولی می‌كشد تا بفهمید چطور طراحی، نقاشی، عكاسی یا مجسمه‌سازی كنید اما بهتر است وظایف را تقسیم كنید و هر كدام را به‌صورت خیلی آرام و با حوصله انجام دهید.


9 مهارتی که شما را در سختی ها نجات می دهد

3. طراحی دكوراسیون داخلی بدانید

طراحی علم دقیقی نیست چون سلیقه‌ها تغییر می‌كند و در طول زمان عوض می‌شود، اما چند اصل وجود دارد كه می‌توانید در خانه و محل كار خود آنها را به كار ببرید و زیبایی مكانی را كه در آن هستید، افزایش دهید. اگر طراحی‌های سنتی و قدیمی را دوست دارید باید اصول اولیه طراحی را یاد بگیرید. اینها مهارت‌هایی است كه شما می‌توانید در كار روزانه خود به كار بگیرید تا مكان مورد استفاده‌تان جالب‌تر و هیجان انگیز‌تر شود. شاید به‌نظر مهارت بی‌فایده‌ای به‌نظر برسد اما وقتی كمی سلیقه با آن همراه شود، می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. وسواس شما در انتخاب زمانی خود را نشان می‌دهد كه برای استفاده از كاغذ دیواری‌های رنگی مناسب برای اتاق‌تان به رنگ‌بندی توجه كنید. اگر دكور خانه‌تان تكراری به‌نظر می‌رسد بهتر است برخی راهنماهای دكوراسیون را دنبال كنید. قرار نیست حرفه‌ای باشید اما دانستن اصول طراحی دكور می‌تواند به زندگی شما رنگ بهتری بدهد.


۴. به نوستالژی برگردید

فرقی نمی‌كند علمی، مالی، ریاضیات، علوم انسانی، حقوق یا هر موضوع دیگری باشد، اگر دوره‌ای وجود دارد كه شما آرزو داشتید در دانشگاه بگذرانید و شانس آن را نداشتید، می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین بگذرانید. به این ترتیب، می‌توانید دانشی را كه به‌نظرتان از دست رفته به دست آورید. آنچه در مورد آموزش آنلاین هیجان‌انگیز است آن است كه شما می‌توانید هر جایی كه هستید حتی خانه، این كار را انجام دهید و به این ترتیب زمان زیادی را ذخیره كنید. قرار نیست در آن موضوع خاص استاد باشید اما سعی كنید هر قدر كه لازم است یا می‌خواهید، یاد بگیرید.


5. یك وسیله الكترونیك بسازید

افراد زیادی عاشق تكنولوژی هستند و وقتی می‌توانند تقریبا هر چه را كه می‌خواهند با آن انجام دهند، بیشتر دوستش می‌دارند. بدون تردید برای خراب كردن چیزی لازم نیست آموزش ببینید اما درست كردن آن مهارت می‌خواهد. به‌نظر می‌رسد یادگیری ساختن كامپیوتر، شروع خوبی است. یكی از بهترین راه‌ها برای شروع یادگیری در‌مورد این قبیل موضوعات كار كردن روی یك پروژه است. به این ترتیب می‌توانید در طول پروژه با برخی مسائل آشنا شوید و در پایان یك وسیله الكترونیك ساخت خودتان داشته باشید.


۶. یك ساز جدید یاد بگیرید

اگر شما كار كردن با یك ساز را بلد باشید و بخواهید چیز جدیدی بیاموزید بدون شك می‌توانید منابع آنلاین زیادی برای این كار پیدا كنید. اگر هدفتان یادگیری گیتار است این شانس را دارید كه دروس فشرده آنلاین را پیدا كرده و یاد بگیرید. اینترنت می‌تواند به شما پیانو، فلوت و حتی ویولن یاد بدهد مانند مهارت تعمیر وسایل. می‌توانید تعداد زیادی فیلم آموزشی برای یادگیری ساز موسیقی تهیه كنید.


7. مانند یك سرآشپز آشپزی كنید

با وجود سایت‌های بسیاری كه روش تهیه غذاها و فیلم‌های آنلاین پخت و پز را ارائه می‌دهند، تعجب‌آور است كه هر كسی برای خودش یك سرآشپز نیست. بسیاری از ترفندهای كوچك می‌تواند مهارت آشپزی شما را چندبرابر كند. همین حالا یكی از سایت‌های آشپزی را انتخاب كرده و برای شام امشب غذایی متفاوت تهیه كنید.


۸. سعی كنید زبان جدید بیاموزید

وقتی از دیگران سؤال می‌شود كه چه مهارتی را دوست دارند یاد بگیرند بیشتر آنها یادگیری زبان را جزء نخستین علاقه‌مندی‌های خود برمی‌شمارند. این روزها سایت‌های آنلاین یادگیری زبان خارجی كم نیستند، كافی است چند دقیقه از وقت روزانه‌تان را به یادگیری زبان جدید بگذرانید، خواهید دید بعد از مدتی به راحتی به زبان جدید مسلط هستید.


9. برنامه‌نویسی بیاموزید

یادگیری برنامه‌نویسی علاوه بر اینكه مهارت شما را در دانش كامپیوتر افزایش می‌دهد، یك فرصت كاری برای شما نیز محسوب می‌شود. برای شروع بهتر است برنامه‌نویسی مقدماتی و ساخت وب‌سایت را بیاموزید. هردو مجموعه شامل منابع زیادی است كه می‌توانید برای یادگیری به آنها مراجعه كنید.




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سعید

      یک کم هم دو دره کردن هم بیاموزید، امروزه کاربرد زیادی دارد. راستی لازم نیست بیاموزید، جامعه خود به شما خواهد آموخت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج